Bier & Wijn Duur glaasje wijn

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

de afgelopen dagen waren we met vrienden in ons huis in tsjechie..
behalve klussen hoort daar ook een daagje praag bij .
dit was afgelopen zaterdag ..nog nooit hebben wij het hier zo druk gezien als die dag ...
het was erg gezellig dat wel ....
ons laatste drankje voor dat we terug reden zullen we echt nooit meer vergeten!!!!
een gezellig terrasje in de hoek van het wenceslasplein cafe bar TRINITY.....
met zijn zessen 1 drankje ...dit was duurder dan ons avondeten!!!!
ik had nog noooit een glas wijn gedronken van ....380 kronen!!!!!
hier gaan wij echt nooit meer terug!!!!!!
 
Maar je zat dan wel op een A-locatie in Praag! Je vindt heel veel van dit soort restaurants/bars in het hogere prijssegment in hartje Praag.
Dus voortaan beter eerst even op de kaart kijken voordat je ergens gaat zitten en bestelt.
 
In Amsterdam op een terrasje een klein glaasje bier 5 euro.
Zoek eens een tentje op waar tsjechen zitten, dan zal de prijs ook aangenamer zijn.
Ik had een fles wijn op een terras voor 3.50 euro. Fles kostte in een winkel 2 euro. Maar goed ik zat dan ook tussen de tsjechen. Wat overigens heel gezellig was. Niet in Praag (gelukkig)
 

kuurgast

Donateur
Als je vliegt van Praag naar Amsterdam dan kom je op het vliegveld ook alleen bij de duurdere cafés
en restaurants terecht.Dat is wel even slikken de eerste keer na 3 weken voor weinig gegeten en gedronken te hebben.:slik: Ze behoort tot een van de duurste vliegvelden van Europa.Schiphol is goedkoper en kronen bewaren heeft geen nut het is makkelijker meteen over te stappen op euri's.:?:
 
In Amsterdam op een terrasje een klein glaasje bier 5 euro.
Zoek eens een tentje op waar tsjechen zitten, dan zal de prijs ook aangenamer zijn.
Raar dat je wel 'lokaal' denkt in Tsjechie, maar niet in Amsterdam.. ik zou zeggen
zoek een tentje op waar de Amsterdammers zitten. En die zijn er echt genoeg.

Ik had een fles wijn op een terras voor 3.50 euro. Fles kostte in een winkel 2 euro. Maar goed ik zat dan ook tussen de tsjechen. Wat overigens heel gezellig was. Niet in Praag (gelukkig)
Nah, hier heeft Judith lekker weinig aan (en andere lezers ook).. het zou leuk zijn
als je dan een alternatief in Praag hebt om een lekker (en in dit specifieke geval betaalbaarder) glas wijn te drinken.
 
Onze vaste stop vanaf het vliegveld met bus 119 richting stad is halte Divoka Sarka op de Evropska.
Klein stukje doorlopen aan de rechterkant zit restaurant U Dzbanu, herkenbaar aan de groene Staropramen reclame borden aan de voorzijde.
Bij lekker weer kan je er buiten eten (o.a. grill) en bij slecht weer is er binnen ook genoeg plek. En een lekker biertje natuurlijk.
En heel goedkoop!

Als je het vliegtuig uitstap ben je er in ca. 20 minuten. :top:
 
kees m schreef:
In Amsterdam op een terrasje een klein glaasje bier 5 euro.
Zoek eens een tentje op waar tsjechen zitten, dan zal de prijs ook aangenamer zijn.
Raar dat je wel 'lokaal' denkt in Tsjechie, maar niet in Amsterdam.
Kees bedoelt volgens mij juist te zeggen dat je ook in Nederland het volle pond betaalt als je op de toeristische plekken voor een drankje gaat. Even de zijstraatjes induiken wil (ook in Praag) vaak al flink schelen. :)
 
380 is wel heel erg buitenproportioneel. De toeristische plekken vragen ze doorgaans hooguit de helft. En dat Trinity is helemaal niet bijzonder ofzo.

Maar bedankt voor de waarschuwing. :D
 
inderdaad ,het enige wat ik wilde opmerken is dat ik dit echt belachelijk vind...
nemen we vrienden mee om ze enthousiast over tsjechie te krijgen en dan gebeurt dit...
zij gaan voortaan naar parijs denk ik ...
en ik ??? voorlopig niet meer naar praag!!!
 
zij gaan voortaan naar parijs denk ik ...
en ik ??? voorlopig niet meer naar praag!!!

Ik snap echt niet dat je Praag de schuld geeft. Je had gewoon zelf beter moeten opletten.

Parijs is inderdaad beter... :confused: Ik zat er een paar jaar geleden met een aantal vrienden halve liters bier te drinken in een restaurant aan de Champs Elysees. Prijs per glas bijna 30,- Euro. Maar we hadden niets anders verwacht gezien de locatie en het luxe interieur van dit restaurant....
 
Bovenaan