Dubbele nationaliteit

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Papa Stephanovitz gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. :cheerleader:
Ze is dus met recht een EU-burger.
....ik vroeg me af of zo'n dubbele nationaliteit eigenlijk mogelijk is.....
Je mag 3 nationaliteiten hebben. Info op wiki en ind.nl.
Het bezit van een nationaliteit staat los van het bezit van een paspoort ,dit zal veel bureaucratisch gedoe geven.
Als EU burger maakt het niet uit welke nationaliteit je hebt en is iedereen gelijk ,maar je weet nooit wat er binnen 18 jaar gebeurt in de EU of bv voor haar studie/werk etc.

Onderstaande is Tsjechische versie over nationaliteit:
11. NÁRODNOST.
Údaj o národnosti uvede každý podle svého rozhodnutí. Uvedení údaje není povinné. Je přípustné uvést i více národností. Národností se rozumí příslušnost k národu, národnostní nebo etnické menšině. Pro určení národnosti není rozhodující mateřská řeč ani řeč, kterou respondent převážně používá nebo lépe ovládá.Bron:scitani.cz.
 
Gefeliciteerd met jullie kleine meisje, geniet er van, in welk land dan ook.

Mijn zit in een soortgelijke situatie, maar ander land: hij is Nederlander, woont in Engeland en is getrouwd met een Engelse. Hun dochtertje is vorig jaar geboren (in Engeland). Zal eens vragen hoe hij dat aangepakt heeft, misschien heb je daar wat aan?
 
Hi! Mijn naam is Nathalie en ik ben nieuw op deze forum. De reden dat ik dit profiel heb aangemaakt is omdat ik een Tsjechisch paspoort wil aanvragen. Ik vroeg mij ten eerste af of het tegenwoordig wel volgens de wet "mag" om een tweede nationaliteit te hebben. Ik ben zelf in Nederland geboren met een Poolse moeder en Tsjechische vader. Nu is me vader helaas 6 jaar geleden overleden, maar ik wil graag alsnog om persoonlijke redenen een Tsjechische paspoort aanvragen. Nu heb ik wel een aantal oude forums doorzocht en gezien dat het een paar jaar geleden het volgende nodig had:
- een geldige nederlandse pasoort
- uittreksel geboorteregister (eigen)
- uittreksel geboorteregister (vader)

Klopt dit, of vergeet ik nog het een en ander. Van de website van de rijksoverheid wordt ik ook niet heel veel wijzer. Overal staat ontzettend veel informatie op maar niet specifiek waar ik naar op zoek ben. Wellicht kan iemand op dit forum mij kunnen helpen? Ik zou jullie erg dankbaar zijn en hoop op positieve reacties :)
 
Bovenaan