Dubbele nationaliteit

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo Ik ben 12 jaar in NL , ik heb twee kids 10 en 11 jaar met nederlandse nationaliteit , ik ben zelf Tsjechiesch
ik wil vragen of kan mij iemand vertellen
waar moet ik zijn voor Tsjechiesche nationaliteit voor mijn kinderen
aanvragen :denk:
 

Ad Verschoor

Donateur
Hallo Inka,heel erg welkom op dit Forum. ik woon in Hoogeveen en ben altijd ( ca. 34 jaar )werkzaam geweest in het welzijnswerk in Hoogeveen. Geen idee hoe om te gaan met je probleem.
Ik heb natuurlijk nog wel ingangen naar mijn oude werkgever en gemeentelijke instellingen.Je zou je daar overigens altijd zelf aan kunnen melden.
Voor vragen etc. wil ik altijd meedenken via een pm.
Met andere woorden tot hulp bereid
hartelijke groet
Ad
 
nedávno jsem byla na úřadě v Praze,bylo mně zděleno,že není možné mít dvě příslušnosti,musíš si vybrat..

Deti muzou mit prislusnost po matce i po otci, v 18-ti si musi vybrat. I kdyz.... muj syn ma porad obe a uz je mu 22 let. Vlastne jim ta ceska narodnost stejne k nicemu neni, kdyz ziji tady.

Vse se zarizuje na ambasade.
 
Je kinderen zouden als het goed is de Tsjechische nationaliteit automatisch moeten hebben. Als je een Tsjechisch paspoort of obcansky prukaz wilt aanvragen, dien je ze bij de 'Matrika' in Brno aan te melden.

Kijk onder aan deze pagina voor meer info over dubbele nationaliteit (Tsjechisch):
http://www.hartmanova.eu/diensten.html

De laatste paar paragrafen.
Het mailadres is anders info [@] hartmanova.eu
 
Hallo Ad
wat fijn om te horen , bedankt voor je hulp aanbod
ik zal denk ik eerst naar de gemeente in Hoogeveen gaan en vraag ik daar
want ik moet daar toch voor geboorte akte van de kids
deze moeten dan volgens mij vertaald worden
weet je misschien iemand ,wat kan vertalen met apostilles?
groeten en bedankt Inka
 

Vodnik

† In Memoriam
Voor een apostille (stempel) moet je bij een rechtbank zijn. Ik denk (maar ben niet zeker!) dat je daarvoor in Almelo moet zijn, maar je gemeente kan vertellen bij welke rechtbank je moet zijn.
 

Majk

Geroyeerd Lid
apostilles krijg je bij de justitie, bij de gemeente zeggen ze je exakt waar en hoe... ik heb onlangs de zelfde lange weg moeten bewandellen... sterkte ermee... als je nog vragen heb dan hoor ik het graag...
 
Bovenaan