Dingen die geregeld moeten zijn voor emigratie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Zou iemand dit lijstje kunnen aanvullen...

- Geld
- Verblijfplaats
- Verzekering
- Werk ???
- Auto, verzekering, wegenbelasting
- Visum

En zijn er nog dingen die je hier in nederland moet regelen voordat je definitief naar tsjechie kan. En is het mogelijk om zonder een Hypotheek een huis te kopen in tsjechie. Ik heb er al gezien voor 600.000 kronen. Hoeveel komt daar nog bij? Hoe zijn de kosten voor water, gas en electriciteit?

Heb wel serieuse plannen.... Groetjes Henk
 
Emigreren naar Tsjechië? Een beetje zwaar uitgedrukt. Australië, Canada, Nieuw-Zeeland, Zuid Afrika, dat zijn echte emigratie landen.

Tsjechië is gewoon een EU land, zo veel anders is het daar toch niet? Dat is gewoon verhuizen. Net als naar België of Duitsland.. Maar waarom meteen zo definitief? Je kunt het toch nog eerst uitproberen, een paar maanden blijven, en kijken hoe het bevalt.

Het belangrijkste is natuurlijk hoe kom je aan je inkomsten? Hoewel het alle belangrijkste is: hoe wil je daar communiceren? Duits en/of Engels is wel handig, maar je zou toch wat aan Tsjechisch moeten doen. Dat is wel een voorwaarde.
 
Ik ken inderdaad wel een aardig mondje engels en duits. En aan men tjsechish ben ik hard aan aan het werk. Mijn vriendin helpt me daar veel bij. Elke week krijg ik wel een uurtje les van haar, en ik heb natuurlijk de cursussen van het forum.

ot.gif
Even Off-topic, weet iemand wanneer lesje 6 komt??

Over inkomsten ben ik zwaar aan het prakiseren, misschien kan ik in het cultureel centrum gaan werken, hierdoor is ook men band met tsjechie ontstaan... En onderdak heb ik ook al voor de eerste tijd. Ik kan bij men vriendin der ouders intrekken als dat echt nodig moet zijn. Maar misschien is eerst een paar weken proberen ook wel beter, Ik ben er nu een paar keer geweest voor een korte tijd, dat geeft denk ik wel een andere indruk dan als je er voor een langere periode of zelfs permanent gaat wonen...

Iemand nog meer tips of ideeen waar ik rekening mee zou moeten houden. Weet iemand ook hoe het zit met invoerrechten van de spullen die ik bezit, zoals men auto, electronische apparatuur en muziek instrumenten.

Dank je Vasek!!!
 
Een visum heb je niet meer nodig. Je moet je wel binnen drie dagen melden bij de plaatselijke vreemdelingen-politie. Omdat je langer verblijft, zal je moeten kunnen aantonen waar je woont, enz. Je hebt in ieder geval twee pasfoto's nodig van de JUISTE grootte.
 
D

Duncan

Guest
Hallo allemaal, ik ben nieuw op deze site en sta op het punt een appartement te huren in Praag. Klopt het dat bij vestiging je je als EU-medelid slechts hoeft aan te melden als bewoner bij de plaatselijke politie?
Ik heb namelijk nogal verschillende verhalen gehoord (niet op dit forum overigens).
 
Bovenaan