Dessertrijst, paprijst, rijstebrij

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ha forumgangers,

Jullie kennen het vast wel uit Nederland, namelijk de dessertrijst, die gekookt met melk een dikke pap wordt.
Het wordt ook gebruikt in het maken van Limburgse vlaaien.
Anyway kun je dit product ook in Tsjechie kopen en waar is dit mogelijk en onder welke naam.
Dan hoef ik weer iets minder mee te nemen uit Nederland.
Alvast bedankt.

R
 

kuurgast

Donateur
846956.jpg
53762_milkrice_natural_thumb1.png


Pepo de dessert rijst kan ik niet echt vinden. Het is vooral de paraboiled/droogkokende rijst ,Basmatirijst
en de kant en klare rijstepap die ik tegenkom. :confused: Is de dessert rijst dan wel gewoon in de supermarkt te koop?
 
rijstebrij is toch wel iets anders, dit gerecht wordt voorzien van kaneel, suiker en een klontje boter...heerlijk..:top:
Dat gaat ook op paprijst of zoals wij het noemen, dikke rijst. :lekker:
Volgens mij is er inderdaad niet echt een rijst te koop in Tsjechië die gelijk is aan onze paprijst. Of zie ik iets over het hoofd in deze discussie?
Ik zie wel op een andere Tsjechische site dat deze rijst aanbevolen wordt voor paprijst.
 
Er is in de suppermarkt rijst met lagwerpige korreltjes te koop en die is duurder als rijst met ronde korreltjes welke ook verkocht word.En die tweede dus die met ronde korreltjes komt vaak uit Italie van de Po- vlakte en daar maakten de Italiaanen hun risotto mee en die moet ook plakken -de risotto bedoel ik-
 
Ja heeren , ik zou heel graag een foto van de uit de in Tsjechie gekochte rondkorrelige plakrijst gemaakte rijstpudding hier plaatsen als ik maar wist hoe dat gaat.Hoe doet men dat fotos hier in deze rubriek plaatsen?
 
Bovenaan