De zelfmoord van mijn auto

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tja, ik ben u nog wat verschuldigd.
Mijn vakantie in februari.
Een rampenweek.
De zelfmoord van mijn prachtige Citroen C5 onder andere.

Er ligt nog wat sneeuw, mijn zwarte bolide staat te pronken naast het huis.
De zon schijnt en ik besluit wat rommel weg te gooien in de container onderaan de weg.
Ik sta onder aan de weg en hoor een vreemd geluid.
Zie ik daar mijn bolide achteruit van de berg afstuiven!
Ik schrik me rot en gil: neeeeeeeee
Het flitst door mijn hoofd dat Kukelin een stuurfout heeft gemaakt en nu de berg afsuist.
De auto gaat loeihard nu en rijdt over een sneeuwhoop heen, wordt gelanceerd, vliegt letterlijk de weg over en met een klap hangt hij onder het talud in de bomen.

Het is stil, doodstil……………………..

Ik kijk verbijsterd naar boven en tot mijn geluk zie ik Kukelin staan, de handen voor haar ogen geslagen.
Ze kijkt naar beneden en ziet mij staan.
Ze dacht dat ik achter het stuur zat.

Wat blijkt, ik had de auto niet op de handrem gezet, de sneeuw hield hem tegen.
De zon scheen en weg sneeuw en weg auto.

‘s Nachts is de auto eruit getrokken.
Alles stuk.
Via de ANWB alles geregeld, kunnen met vliegtuig naar huis.
Maar de ANWB belde en vertelde dat de garage kans ziet om de auto voor de rit naar huis rijdende te krijgen.
We besluiten dat te doen.
Alle sensoren enzo zijn verwijderd, binnenplaten van de wielkasten verwijderd en dingen bij elkaar gebonden.
De achter en voorzijde hebben aanzienlijke schade, er zit een knikje in het dak.
Met 80 km/h zijn we naar huis gereden.
Thuisgekomen wordt de auto total loss verklaard.
We hebben geen all risk verzekering voor de auto afgesloten.
De financiële schade is groot.
Het wrak ingeruild en we rijden nu rond in een splinternieuwe Citroen C3 Picasso, lekker zuinig.

Wat een mooie wagen was dat, hij rust in vrede.
 
Dacht al bij het lezen van jouw verslag: daardoor gaat hij nu met de fiets naar Tsjechië:lmfao:.
Nee hoor alle gekheid op een stokje, vind het sneu voor jullie, maar goed dat niemand van jullie achter het stuur zat!
 
Verschrikkelijk ,wat voor type C5 was het ,Ambiance soms ?
Wens je nog veel fijne km,s in je C3 .
Ik denk dat je op de lange termijn een Citroen zonder hydraulische vering toch gaat missen .
Ik wel tenminste, al rijdt de Peugot MPV nog zo lekker
 
Kukel,lijkt wel een thriller!Als je je wagen zo naar beneden ziet stuiven...zou je het bijna aan je hart krijgen..Nog een geluk bij een ongeluk dat er geen slachtoffers te betreuren zijn!! Toch zonde van die auto...Succes verder met je Picasso..:D
 
Ik kon hem inderdaad verkopen in CZ.
Maar ik had al gezien dat er teveel aan gerepareerd moest worden.

En het allerbelangrijkste: ik wilde gewoonweg niet dat die auto weer verkocht zou worden aan iemand die dan een opgeknapte onveilige auto zou kopen.
Hij is in Nederland ontmanteld.
 
Bovenaan