De pendek en de kersenboom...

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

:groet:

dit keer mijn relaas van de ontmoeting met Gorrit en Lina, een supervriendelijk en integer jong stel welke hun sporen reeds lang verdiend hebben op dit forum..
voorafgaande aan de meeting in Dolni Lanov begin deze maand, hadden we diverse malen contact gehad waarbij ik uitgenodigd werd..
kon ik hun gelijk even helpen met een boompje rooien, wat ik beloofd had..
na de voortreffelijke meeting, die ik ondanks de mierikswortel van Pepo ( Pepo-kren ) heelhuids heb overleefd, zocht ik mijn kamer op..
ik nam de momenten van de dag nog even door zoals mijn ontmoeting met Smiley en het leuke gesprek wat we hadden, met Jurg uit Jilemnice evenzo, de hottub met daarin Pasqual en zijn rechtertrawant uhh sorry, hand, Pepo-kren, verder ontmoette ik nog de man van Nancy en diverse andere leden..
ik keek dus op een mooie dag terug en viel in een diepe slaap..
het moet zo rond 3 uur s,nachts geweest zijn dat ik wakker werd van een heftig gesnurk in de kamer naast mij..
in deze kamer ( kamer 23 ) overnachtte Pepo-kren..
ik sloop mijn bed uit, pakte een briefje en schreef er op TYCHO..PES!!! en klopte op de deur, doch niet alvorens ik het briefje onder de deur geschoven had..
het miste zijn uitwerking niet, want na een aanvankelijk gestommel werd en bleef het stil in de kamer naast mij..
ik vermoed dat ie vanaf 3 uur s,nachts tot de volgende ochtend 8.00uur zijn adem ingehouden heeft, voorwaar een knappe prestatie..
dat krijg je ervan als je mij Watje noemt..:lmfao:
de volgende morgen laadde ik na een lekker ontbijt het aggregaat uit voor de lascursus die dag en reed vervolgens naar Martinkovice om wat orde op zaken te stellen..
door diverse oorzaken, o.a. het verwisselen van een watermeter in onze chalupa wat aanzienlijk langer duurde dan ik had verwacht, lukte het mij niet meer die dag nog naar Dolni Lanov af te reizen..:nee:
daardoor miste ik de lascursus en de EHBO die door de bekwame leden Johannus en Hendrika Baan gegeven werden, en, zo bleek later, een gigantisch succes geworden was..
dat een van de cursisten in zijn enthousiasme de toegangspoort naar het pension had vastgelast zij hem vergeven..
de volgende dag had ik in Vysoke afgesproken, en aangezien Dolni Lanov op de route lag, haalde ik mijn aggregaat op, dronk nog een kofje koppie met Jan en toog richting Vysoke..
Onderweg reed ik nog verkeerd en kwam uit in Mlade Buky waar ik een pitstop maakte en even de aardappelen afgoot..
Monter stapte ik in, draaide de bus en kwam uiteindelijk uit in Vysoke, waar ik door de kerk reed en via de achterkant langs de kerk bij een soort landweggetje aankwam, dit geheel en al dankzij de voortreffelijke uitleg van Lina..
..en volg het karrespoor totdat je bij de nieuwe huizen aankomt, tweede huis.., stond er op het briefje..
het was inderdaad een karrespoor, en er kwam geen einde aan..
onderweg zag ik Harrachov, weer Mlade Buky en zelfs Pec pod Snezkou passeerde ik..
uiteindelijk hield ik iemand aan en vroeg of hij wist waar Vysoke was..
Daar bent U langsgekomen als het goed is, antwoordde de bejaarde
man, het ligt een stukje terug, pak hem beet, pul hodinky..
:shock:Een half-uur terug rijden dus en na diverse kleine omzwervingen vond ik toch mijn bestemming, shaken not stirred..
een hartelijk welkom viel mij ten deel en met gepaste trots gaf men mij een rondleiding door het werkelijke schitterende huis..:top:

zometeen verder...
 
het was inderdaad een karrespoor, en er kwam geen einde aan..
onderweg zag ik Harrachov, weer Mlade Buky en zelfs Pec pod Snezkou passeerde ik..
:deuk:
Sorry Pes :bloos2:, ik heb per ongeluk het verkeerde briefje aan je gegeven, die was voor de pottenkijkers waar we natuurlijk geen trek in hebben, die sturen we steevast over Mlade Buky. :stout:
Heb je trouwens de foto van jou en de kersenboom al gezien? :)
 
Pozor pes schreef:
een supervriendelijk en integer jong stel
Ik voel me zeer gevleid met deze opmerking van jou Pes, thx :bloos2:, maar heeft je vast een krat svijany opgeleverd. :stout: :D
Nee hoor, erg leuk dat je er was!! :top:


kuurgast schreef:
Lina in welk topic staat dat verhaal met foto? Kan hem niet meer terugvinden.
Sorry Kuur, had gisteren op dat moment even geen tijd om het op te zoeken maar het staat in dit topic.
Het (afgezaagde:lmfao:) verhaal moet nog komen als ik zo de titel van dit topic lees. ;)
 
De pendek en de kersenboom..slot/ tevens het einde.....

:groet:Voor al diegenen die mij volgen, tot Interpol aan toe, hier het tweede deel..
Zoals ik al zei, ik kreeg een rondleiding door het schitterende huis, het is werkelijk een lust voor het oog..
Het uitzicht is fenomenaal, je kunt bij mooi weer tot aan Martinkovice kijken, zei Gorrit, hoewel ik daar mijn twijfels over heb..
Het huis ligt op een heuvel, met aan beide kanten buren, maar zo gebouwd dat je toch privacy hebt, waar ook de beukenhaag rondom niet in geringe mate toe bijdraagt, zij het dat ze nog maar 20cm hoog zijn, maar toch..:stout:
Alles in huis is nieuw en fris en ruim van opzet, met name de badkamer van 30 m2 waar behalve een riante douche een enorme jacuzzi staat, waarbij elke hot-tub verbleekt..
Persoonlijk vind ik chromen kranen mooier dan puur gouden kranen, maar ieder zijn eigen smaak..
Het oogt wel chique, dat wel..
Na een paar kopjes koffie werd het dan tijd voor actie, en na een uurtje rijden kwamen we aan op het perceel waar de kersenboom of kerseboom, daar ben ik nog niet uit, op ons stond te wachten..
We reden het terrein op, waarbij mijn oog viel op een kast van een huis, wat naderhand toe bleek te horen aan een mede forumlid, wiens naam ik hier niet zal noemen omwille van privacy, waar we gezamenlijk een kopje koffie namen en ik mij voorstelde aan de eigenares..
Maar goed, de kerse(n)boom..
We lopen de boomgaard over, het stond er bezaaid met talrijke appel, peer en andere fruitbomen en we lopen naar een hoek van het perceel..
DAAR STOND IE DAN..!!
Hij was hoog..hij was een beetje VEEL hoog..
Nou is dat normaal geen probleem als de boom vrij kan vallen, maar die vlieger ging hier niet op..
Aan 2 kanten liepen er electrakabels, plus dat de boom vlak bij de omheining van een Tjech stond, dus vrij vallen was uitgesloten..
De hoogste takken staken enkele meters boven de draden uit, dus we moesten dit met beleid doen..
Met een lange ladder kwamen we een heel eind en met vereende krachten en uitstekend teamwerk slaagden wij erin de boom te ontdoen van de grootste takken waarbij ik de takken inzaagde en Gorrit met behulp van sleepkabels aan de wagen, de takken schuin weg van de electradraden trok, waarbij de allerlaatste hoge tak even de kabels aantikte, maar veel meer dan wat heen en weer schommelen deden ze niet dus dit liep goed af..
Halverwege de boom deden we een boterhammetje en liet de trotse eigenares me haar huis zien..
Mijn eerste gedachte was, ik doe iets verkeerd..:lmfao:
Maar het zij de eigenaresse gegund, wat een privacy!! Die rust..:top:
En wat een schitterend huis..Mocht ze willen ruilen, nou dan hoef ik daar niet lang over na te denken..
Eigenlijk is er maar een ding wat ontbreekt.. een zwembad..:zwem:
Of desnoods een hottub, alhoewel, als Pepo-kren daar lucht van krijgt.. die gaat er in er komt er tegen het ochtendgloren weer uit..
Hij schijnt zelfs bij Jan en Akkelien nog in de hottub gemodereerd te hebben...:lmfao:( vond hem zelf wel aardig)..
Maar goed terug naar de boom..
Er stond nog een meter of acht stam, die, nadat ik er enkele moten af had gezaagd, verder vrij kon vallen, wat dan ook gebeurde..
Daarna heb ik de stam in stukken gezaagd en werd er ingeladen en opgeruimd, waarbij ik wil aantekenen dat Lina, de schat, onvermoeibaar de kruiwagen vollaadde en vervolgens alles in de aanhangwagen kieperde.. EEN KANJER, DIE LINA..!! ( zo, weer een krat verdiend..):lmfao:
We namen afscheid van forumlid ****** en reden weer op Vysoke aan..
Het was al vrij laat, ik denk zo rond achten en we moesten nog douchen en eten..
Naar Martinkovice terug rijden, toch dik 2 uur, kon ik wel vergeten..
Voordat ik wat kon zeggen werd ik uitgenodigd te blijven slapen, wat ik dankbaar aanvaardde want het was een enerverende dag geweest....
We fristen ons lekker op en gingen wat eten bij... de naam ben ik vergeten, maar het was er heerlijk!!..ook de bediening was heerlijk:denk::lmfao:
Jee, de PENDEK..!! BIJNA VERGETEN!!!:lmfao:
Aangezien ik dezelfde dag nog terug had gewild, had ik geen schone PENDEK meegenomen, maar Gorrit schoot te hulp en bood mij zijn schone pendek aan..
Hij zat wel erg ruim, met name van voren, maar dit kwam, ( zo bleek later ), dat ik hem achterste-voren had aangedaan waarbij de gulp op een niet marktconforme plaats zat..
Nadat ik dit gecorrigeerd had zat hij weliswaar wat krap, maar ik ben er de nacht mee doorgekomen..
Ik ben dan ook trots en dat mag hier wel vermeld worden, dat ik het ENIGE LID :lmfao: ben, die ooit in de schoenen ..uhh pendek van een ex-moderator heeft gestaan..
De volgende morgen namen we afscheid....

Nazdar...Pes..
 

Tabe

† In Memoriam
Pozor pes schreef:
;Jee, de PENDEK..!! BIJNA VERGETEN!!!
Aangezien ik dezelfde dag nog terug had gewild, had ik geen schone PENDEK meegenomen, maar Gorrit schoot te hulp en bood mij zijn schone pendek aan..
..Pes..

Wordt het niet tijd om bij de vietnamees wat extra "pendekjes" aan te schaffen? Je kunt ze krijgen in rollen van 6 stuks en zijn voor éénmalig gebruik en , wat voor jou kennelijk belangrijk is, makkelijk mee te nemen. (en ook weg te gooien) Lina wil wel aan het losse draadje trekken, of niet?
 

char

† In Memoriam
Ik zou als ik jou was voor het water gaan, Pes!!...

Ik hoorde van Smiley dat het om gedistilleerd water gaat!!...42%!!.. ( gedestilleerd mag ook ).

Ik weet niet hoeveel liter er in zo'n tobbe gaat,...maar volgens mij kun je met dit geestrijke vocht een leuk feestje geven voor een paar honderd man/vrouw!!..

En GEEN geklooi met glazen of flessen,...gewoon rietjes uitdelen!!..:lmfao:

Char.
 
Bovenaan