De kruisbes

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tabe

† In Memoriam
De kruisbes.

Een klein verhaaltje van een aantal jaren geleden.

We hadden een heerlijke barbecue gehad bij Martin in Nedanicky, Je weet wel lapjes varkensvlees in een bier-marinade, kippenpootjes, een opekani met burty en klobasa (pas geleerd , zie andere topic / leestekens achterwege gelaten- wordt te moeilijk) Zoals gewoonlijk is het weer veel te laat geworden. Het is geen pretje als je diep in de nacht van Nedanicky naar ons onderkomen in Zbyslav moet rijden. Alles over die smalle binnenwegen en door die mooie rustieke dorpjes. Maar alles in het donker gehuld. Geen kip te zien. Met een gangetje van 25 , 30 kilometer per uur kachelden we huiswaarts. Ook in de auto is het doodstil. De kinderen hebben ook geen stof tot praten meer en pa-lief had alle concentratie nodig in de donkere nacht. Dorpje in, dorpje uit, groot licht aan, groot licht uit. Bijna stapvoets een dorpje in, de bocht om en groot licht weer aan. In de draai van de bocht schenen de grote autolampen plotsklaps op een oud vrouwtje dat bij een boom naast een oud huisje gehurkt zat te plassen. Was eigenlijk maar een fractie van anderhalve seconde dat de oude vrouw vollop in beeld was. Maar je zag haar tegen haar kr.... aan. Oef, zei ik , je zag haar tot haar kr.... !!, Ja zegt mijn dochter, achter in de auto : "een besje" waarop mijn zoon vanaf de achterbank zei : "ja, een kruisbes" . Even was het nog stil in de auto, waarna we alle vier in de lach schoten.

vandaar dat oude Tsjechische vrouwtjes bij ons "kruisbessen" heten.
 

Tabe

† In Memoriam
carmarnkp schreef:
óf Tabe heeft een grote duim óf Tabe zuigt het uit zijn grote snor ? :D

Geachte Carmankip, je twijfelt toch niet aan mijn "verhalen "??:kwaad:
Geloof me nu maar, het is allemaal echt gebeurd. Het is een kwestie van onthouden en vertellen.
 

Marcel

Moderator
Tabe schreef:
Geachte Carmankip, je twijfelt toch niet aan mijn "verhalen "??:kwaad:
Geloof me nu maar, het is allemaal echt gebeurd. Het is een kwestie van onthouden en vertellen.

wil je een eerlijk of een politiek antwoord Tabe ? :D
het ene antwoord : ik geloof je !! :top:
het andere : je verhalen zijn net zo betrouwbaar als je er uit ziet op je avatar ... :confused:

marcel
 
Hahahaha prachtig verhaal Tabe. Ik ga nu toch heel anders aankijken tegen kruisbessen die we kunnen kopen of zelf kweken; voor altijd vooroordeelt tot een andere visie....:stout:

Trouwens gek he dat geen kip meer zag onderweg na al die kippepootjes bij de BBQ........:lmfao:
 
Alweer 5 jaar geleden dat je dit schreef Tabe, maar de term -kruisbes- is bij ons helemaal ingeburgerd en zo af en toe komt dat woord weer eens voorbij. Zo ook een paar dagen geleden, toen we het volgende tafereeltje zagen: "hééé kijk, onderbroeken van oude Tsjechische kruisbessen" :D
IMG_50650.jpg
Wat we verder dachten laat ik achterwege :stout:
maar feit blijft dat je een oude kruisbes ook best romantisch neer kunt zetten. ;)
 
Alweer 5 jaar geleden dat je dit schreef Tabe, maar de term -kruisbes- is bij ons helemaal ingeburgerd en zo af en toe komt dat woord weer eens voorbij. Zo ook een paar dagen geleden, toen we het volgende tafereeltje zagen: "hééé kijk, onderbroeken van oude Tsjechische kruisbessen" :D
Bekijk bijlage 17338
Wat we verder dachten laat ik achterwege :stout:
maar feit blijft dat je een oude kruisbes ook best romantisch neer kunt zetten. ;)


bombardaky.jpg


697512-img-natalie-portman.jpg


zowel de één als de ander vallen onder de catogerie "bombard'ák":lmfao::lmfao::lmfao:
 
Bovenaan