De grens over

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Het zal zo rond 1995 zijn geweest, ik had mijn vrienden in Tsjechië opgezocht die ook net bezoek hadden van Dennis en Olina. Dennis was een Canadees met Tsjechische ouders, en Olina kwam uit de buurt van Vyskov. Ze waren net getrouwd, wilden wel op huwelijksreis, maar dat moest dan wel low-budget. Omdat ik 3 dagen later toch terug reed naar Nederland bood ik aan om ze mee te nemen, dat leek ze wel wat. Nu waren ze net een handeltje aan het opzetten in Herbalife afslankproducten, dus dat ging ook allemaal mee.

We vertrokken na middernacht uit Brno, en kwamen 's morgens heel vroeg aan de grens bij Cheb. De Tsjechische douane was geen probleem, maar toen aan de Duitse grens. Een grenswachter van het formaat Helmut Kohl vroeg onze paspoorten, een Nederlandse pas, een Canadese en een Tsjechische. Een dergelijke internationale bende had hij nog niet eerder meegemaakt. "Koffer aufmachen", hij begon alle tassen te openen en vond vrijwel direct een pot pillen van Herbalife, kijken, schudden, ruiken, collega erbij, "Was sind das für Tabletten?", ik kon niks anders dan de waarheid zeggen en zei tegen "Helmut" dat het tabletten waren om slank te worden.

Zijn collega schoot nogal in de lach, en hij smeet met een knal, en een meewarige blik het kofferdeksel dicht. "Durchfahren !" was zijn slotzin.
 

char

† In Memoriam
Kijk... daar hebben we wat aan!!!..
Mooie verhalen zat toch?.. Vertel er nog een paar!!..

Char.

_______________________________________________
Char. ...moet soms ook diep graven...
 
Bedankt, ik heb hem jaren geleden ook al eens aan Radio Rijnmond gestuurd waar de presentatoren "Hans en Menno" hem erg grappig vonden. Ik zal eens goed in de herinneringen graven, en er volgt nog wel wat.

Jan
 
Bovenaan