Dansweek in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi Allemaal,

Half Juli kwamen we na een rampzalig reis aan in Praag. (Vliegtuig gemist vanwege grote drukte op zwarte zaterdag 19 juli, helemaal niet aangedacht, overgeboekt op vliegtuig 5 uur later, die natuurlijk ook vertraging toen kwamen koffers maar niet... Uiteindelijk 7uur later aangekomen dan bedoeld).
Maar wat hebben we een heerlijke week gehad!

We hadden van onze voormalige (hof)dansleraar al eens gehoord van een dansweek van Dvorana een dansschool in Praag (http://dvorana.cz/dance/2008/vintage/index.php). En nu dan eindelijk de tijd en het geld om er heen te gaan. Voor mij natuurlijk extra leuk om weer terug te kunnen naar tsjechie waar ik 5 maanden heb gewoond tijdens stage in Olomouc. We logeerden op de studentencampus van de universiteit daar (heel basic, maar goed genoeg, wat anders dan slapen doe je daar nou helemaal?), ik geloof dat het hostel budec heette. (Als iemand het wil weten kan ik mijn hostelkaartje wel opzoeken voor het website adres). Het feit dat er geen ontbijt bij zat vond ik eerlijk gezegd alleen maar leuk, want dat betekende dat ik zelf mocht gaan shoppen voor ontbijt: lekker rohliky's halen en andere lekkernijen. En natuurlijk proberen een beetje mijn tsjechisch op te halen!

De opzet van de week was alsvolgt:
We hadden elke morgen 2 danslessen van per les een uur en een kwartier. soms was er in de middag ook nog een dansles, en altijd nog een activiteit.
Zo gingen we naar de fatamorgana (een grote kas) in praag, en naar een wijnmuseum/proeverij.
Een stadswandeling door Praag, raften op savaza rivier, daar met trein heen gereisd, en naar kasteel in Cesky Sternberk. Gewandeld in park in pruhonice, gedanst met lokale folkloristische dansgroep Motak. Dinnercruise op de Vlvata (?), swing ball op mooie locatie met live orkest en eindbal in een prachtige zaal met live orkest.
De week was behoorlijk vol gepland maar t was erg de moeite.
Over twee jaar is het weer en we gaan er zeker weer heen!!

Ow en natuurlijk nog een fles Kofola en potje tatarska omacka meegenomen naar huis!!
 
Half Juli kwamen we na een rampzalig reis aan in Praag. (Vliegtuig gemist vanwege grote drukte op zwarte zaterdag 19 juli, helemaal niet aangedacht, overgeboekt op vliegtuig 5 uur later, die natuurlijk ook vertraging toen kwamen koffers maar niet... Uiteindelijk 7uur later aangekomen dan bedoeld).

Zwarte zaterdag in Nederland??:denk: Of ben je van een andere luchthaven vertrokken?:confused:
 
Ook Schiphol kent een zogenaamde Zwarte Zaterdag, Aad. De drukste dag van het jaar, waarop de Nederlanders massaal in het vliegtuig richting zonbestemming stappen. Helaas lijden de vluchten naar andere bestemmingen daar ook onder.
 
Een fles Kofola? Ik dacht dat dat spul alleen uit de tap kwam...? Gewoon verkrijgbaar in de supermarkt zeker?:stom!: Niet gezien dus,..
Cas was er gek op, in tegenstelling tot de andere Nederlanders die we spraken.:tong:
 
Bovenaan