CZ rijbewijs in NL

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vodnik

† In Memoriam
Ja, die heb ik.
Naar aanleiding van een aanhouding (in NL rijden in auto met CZ kenteken) door de douane.
Dat auto op mijn naam stond, dat ik een tsjechische verblijsvergunnig had, dat ik een CZ rijbewijs had dee allemaal niet ter zake. Dat ik Nedrlander ben en ingeschreven in GBA was het enige dat gold dus werd er een proces verbaal opgemaakt.

Ik heb uiteindelijk aan kunnen tonen dat het middelpunt van mijn sociale leven in CZ ligt door het tonen van lidmaatschappen / abonnementen op: dansles/sportclub/ Prague Post/bonnetjes van tanken, zelf bonnetjes van kappersbezoek! En dit uiteraard in combinatie met mijn verblijfsvergunnig en een auto op eigen naam. De zaak is uiteindelijk geseponeerd.
(de term "middelpunt sociale leven" komt overigens van een Arnhemse belastinginspecteur die mij vertelde hoe een en ander aan te pakken)
 

Vodnik

† In Memoriam
Dat je uitgeschreven bent hoef je niet aan te tonen! Je schrikt ervan wat de douane in een paar minuten allemaal van je weet als hij met je paspoort even in zijn dienstauto gaat zitten. Die weet onmiddellijk dat je niet in de GBA staat maar buiten dat wist hij mij nog meer te vertellen (oa dat mijn kinderen nog in NL wonen . . . )
 
Bovenaan