Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Identiteit dode dader van steekpartij bekend

Dodewaard, 12-09-2006 • De identiteit van de man die op 4 september een schipper op de scheepswerf in Dodewaard neerstak, is bekend. Het gaat om een 54-jarige man uit Tsjechië.

Die maandagmiddag stak de man een 46-jarige schipper uit Antwerpen op een schip aan de Waalbandijk met meerdere steken neer. Na zijn daad sloeg de verdachte de hand aan zichzelf. De afgelopen week is de familie van deze man over zijn overlijden geïnformeerd. De aanleiding tot zijn daad heeft waarschijnlijk te maken met geld. Het politieonderzoek, waarin meerdere personen zijn gehoord als getuigen, is inmiddels afgerond

Bron: www.politie.nl
 
Een 31-jarige Tsjech is vrijdag veroordeeld tot elf jaar gevangenisstraf, nadat hij in een advertentie op internet 2000 euro had geboden voor de moord op zijn 43-jarige vrouw.

De daad had eruit moeten zien als 'een ongeluk'. De man ontkende dat hij echt van plan was om zijn echtgenote om het leven te laten brengen. Hij noemde de advertentie 'een provocatie'.

zibb.nl
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ik ken zijn vrouw niet, wat zijn de omstandigheden, is er recht op strafvermindering? Kijk,objectief gezien: Iemand gooit Bin Laden uit het raam, resultaat dood, resume 25 millioen dollar!!!!!! beloning, ok iemand heeft een vrouw, en die is net zo erg als Bin Laden, (daar hoef te toch geen groot fantasie voor te hebben hé mannen!) lazert haar ook uit het raam, resumé probleem. Dit bedoel ik, de wereld is niet eerlijk en recht door zee!
 
Ik weet uiteraard niets van de omstandigheden en de voorgeschiedenis. Maar gezien de hoogte van de straf lijkt het waarschijnlijk dat er meer factoren dan alleen deze advertentie meegespeeld hebben in de bepaling van de strafmaat.

Misschien had de man al een strafblad en is dus al vaker met justitie in aanraking is geweest. Dat kan aardig van invloed zijn op de strafmaat.
 
Macek schreef:
Dit bedoel ik, de wereld is niet eerlijk en recht door zee!
Je moet het een en ander wel in perspectief willen zien. En over het te hoog vinden van een strafmaat is het al moeilijk discussieren. We kunnen de rechtssystemen van verschillende landen nu eenmaal niet een op een met elkaar vergelijken. Daarnaast kennen we de details van deze zaak ook niet.

Persoonlijk vind ik het wel ziek om op internet een advertentie te plaatsen voor een moord op je vrouw. Buiten elke proportie.
 

Marcel

Moderator
Roof van CKR 153 miljoen bijna opgelost

bron : Prague Daily Monitor

http://www.praguemonitor.com/ctk/index.php?story_id=e41744i20060922;set=yes

4 jaar geleden had tsjechie zijn Roof van de Eeuw. de buit was CKR 153 miljoen, een overval op een geldtransport van Citibank.
de politie ziet als 2 grootste verdachten de heren Tomas Puta en Maros Sulej. leden van de zg. Berdych bende.
de heren zijn adv een internationaal opsporingsbericht in ierland aangehouden.
de overval is toendertijd door minimaal 3 man uitgevoerd, men was bewapend en had zelfs explosieven bij zich.
of de politie de rest te pakken krijgt, zal liggen aan de informatie de men her en der verzameld heeft in de loop der jaren maar nog niet helemaal uitgeplozen heeft.
 
Een klap met de hamer …

Nog een rechtszaak die nu gaande is in Tsjechië.

Een 40 jarige man heeft zijn 12 jaar oudere vrouw met een hamer op het hoofd geslagen met het doel haar te doden. Ze heeft het overigens overleefd.

De man is vandaag bij een Praagse rechtbank veroordeeld tot 10 jaar gevangenisschap. De eis was 12 jaar.

Bron: Novinky
 
12 jaar voor moord

Een 62 jarige man uit Plzen is tot 12 jaar gevangenisstraf veroordeeld voor de moord op zijn oudere vrouw.

De man (van beroep elektricien) heeft om haar enkels koperdraad gewikkeld en toen elektrische stroom op aangesloten.

Bron: novinky.cz
 
Bovenaan