Crematie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Zo, nu is het even stil op het forum.

Ik weet het ook niet hoor.

Maar ik loop al tijden met de navolgende gedachte rond.
Ik zou graag begraven willen worden in Krasna Lipna.
Een mooi en rustig! kerkhof.
De achterliggende gedachte is dat je in Tsjechie er voor heel lang ligt, zonder dat er bordjes verschijnen van: binnenkort wordt dit graf geruimd etc.
En dat wil ik niet.
Laat mij nou rustig liggen.

Maar aan de andere kant is het ver van Voorburg.
Stel dat iemand mijn graf wil bezoeken dan is dat ietsie pietsie dichterbij dan Krasna Lipa.
Dus kwam de fantastische gedachte bij Kukelin op.
Ze zei, laat je cremeren.
De helft van jouw blijft in Nederland en de andere helft in Tsjechie.
En toen bedacht ik me, wat zou het mooi zijn als mijn kinderen mijn as uitstrooien over "mijn" berg achter het huis.

En dat gaan ze dan doen zonder vergunning.

Daarna lopen ze over "mijn" berg naar de kroeg in Krasna Lipa en nemen een versnapering op het uitgeleefde leven van Kukel.

De resterende as wordt uitgestrooit in Voorburg.

Gewoon daar waar ik mij lekker voelde.
 

Tabe

† In Memoriam
Een gespleten persoonlijkheid dus!.

Nee, als mij in Tsjechie iets overkomt dan mag "men" mij begraven op het kerkhof waar alle overleden Zbyslavers liggen begraven. Gewoon gezellig door de buurtjes op een kar o.i.d. Na afloop voor de "treurenden" een pilsje of een fernetje. Meer mag ook, hoef ik toch niet meer te betalen.

Overkomt me iets onderweg van of naar Tsjechie dan wil ik teruggebracht worden naar Nederland. En dan niet begraven maar cremeren. En wat "men" dan met mijn as moet doen? Niet in een kettinkje, niet in een potje, maar gewoon op het strooiveld van het crematorium.

Maar voorlopig ben ik nog niet van plan om het aardse te verlaten.
 
Bovenaan