Creatief met knedliky - of niet?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In Engeland kent men 'dumplings'. Een soort knedliky gemaakt van meel en (oorspronkelijk) niervet.
Dumplings werden op het laatste als balletjes boven op een stoofpot gelegd om even mee te koken waardoor zij groter en, uiteraard gaar werden.
NU DE VRAAG
Zou men zit ook met knedliky kunnen doen in plaats van als dikke worsten in een pan water te koken???????
 
Zal kijken of het maandag lukt alhoewel, misschien beter wachten tot er geen 'gasten' zijn want er zullen wel een zoon en dochter mee eten.
Of zij nemen pannenkoeken met de kleinkinderen.
Wordt vervolgd
 
Kuur nu komen wij in de knedliky haut kuisine en ik heb maar een pakje 'mix'
Idd Pepo er zijn vele soorten dumplings. Vooral de chinese hebben naam heel teer en breekbaar te zijn.
Ik zal het gewoon een keer moeten proberen!
 
Het had even geduurd maar van het weekeinde maakte ik weer Hovězí na pivě - Runder stoofvlees met bier voor 4 personen - waar wij wel 2 keer van kunnen eten. Het is een gerecht met lekker veel 'jus' en dat is belangrijk als men knedliky erbij wilt serveren heb ik mij laten vertellen. Ik heb gewoon eem 'mix' gebruikt en de instructies tot de letter gevolgd (Dank je Soesje) Ik dacht "eerst zie hoe en wat voordat ik ga experimenteren".
Ze zijn prima uit gekomen, niet klef en zag er uit als verschillende plaatjes. Smaakte ook prima. Wat er over was ging gisteren in een soort boeren omelet met veel uien en kruiden met erbij tuinbonen en een witlof sla.
Vanavond eten wij de rest van de Hovězí na pivě en de chef wil weer knedliky erbij. Vermoedelijk zal er wel weer een homp over blijven en als dat het geval is dan gaat het ook als doppelsteentjes door de groente kerry.
Wij doen dus aan 'fusion cuisine' en verspillen geen eten.
Ik snap alleen niet de functie van de stukjes "oud brood" die erbij horen in de recepten en de mix.
 
Groentje, je kunt knedliky ook invriezen.
Ik doe in het deeg ook altijd dobbelsteentjes van brood, dat maak knedlik iets luchtiger, denk ik. Zo heb ik het van mijn mama geleerd , dus verder denk ik er over niet na....
 
Bovenaan