Caravan Park Yacht Club - Cisarska louka, Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hey iedereen

Ik ga binnenkort met enkele vrienden op een reisje naar Praag met de tent. We dachten aan de camping caravan park dichtbij praag.
CÍSAŘSKÁ LOUKA 599
150 00 Praha 5 - SMÍCHOV

Is dit een goede camping? We zoeken namelijk een camping dicht bij praag. We zouden ook een paar avondjes uitgaan in het centrum en vroegen ons af of het makkelijk terugkeren is met openbaar vervoer.

Groetjes
Adriaan
 

Freddy2005

† In Memoriam
adriaand schreef:
... We zoeken namelijk een camping dicht bij Praag...makkelijk terugkeren is met openbaar vervoer...
Je zit daar in het centrum... dus zonder openbaar vervoer komt dat ook wel goed.
 
Freddy, de camping ligt in de wijk Smichov, op het eiland Cisarska louka in de Moldau. In het centrum is dat zeker niet, laat staan op loopafstand, maar met tram/bus naar metrostation Smichovske Nadrazi en vandaar uit naar het centrum is prima te doen. Alleen moet je het niet erg vinden om eerst het eiland af te moeten lopen voor je bij de bus of tram bent, da's best een aardig eindje, zeker als de beentjes zwaar zijn van de vele pivootjes.
:cheers:

Adriaan, het uitzicht vanaf de camping is heel mooi, je kijkt uit op de Moldau met aan de overkant Vysehrad (zoek maar eens in Google).
Over de camping zelf kan ik je weinig vertellen. Bij mijn weten zijn er weinig voorzieningen, maar er is wel een typisch Tsjechisch restaurantje met eenvoudige maaltijden, goed bier en heel schappelijke prijzen.
Pal naast de camping kan je voor allerlei activiteiten ook nog terecht bij www.fun-island.cz. Daar worden ook regelmatig party's en concerten gehouden.

Tip: Het restaurant is inmiddels al een aantal jaren opgedoekt.
 
Laatst bewerkt:

Pelhřimov

Donateur
Dit is de website van de camping

Zeker een jaar of 15 geleden hebben wij er ook gestaan.
Ik weet me nog te herinneren dat je toen met een veerpontje naar de vaste wal gebracht kon worden, maar ook dat het pontje (toen) niet vaak voer...
En dat de douches toen koud waren.

Maar dat zal nu toch wel verbeterd zijn...
 
Freddy, ik hou al jarenlang vakantie op Cisarska louka. Geloof mij nou maar: Cisarska louka is niet in het centrum en ook niet op loopafstand daarvan, tenzij je een enorme wandelfanaat bent die elke dag graag de benen uit z'n lijf loopt. Want ook in het centrum zelf zal je nog flinke stukken moeten lopen...

Pel, deze camping heeft in 2002 bijzonder zwaar te lijden gehad van de overstromingen. Nagenoeg de hele camping was letterlijk weggespoeld. Daarna heeft de boel een poos stilgelegen. Hoe het er nu is, weet ik niet. Het restaurant bestaat niet meer en toen was het een heel eenvoudige camping.
Het pontje vaart nog altijd op zeer ongewisse tijden. Eigenlijk vaker niet dan wel... :(
 
Bovenaan