Camping Kratochvil - Cervena Lhota

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Kent iemand deze camping? Deze camping ligt in Cervena Lhota.
Ik wil graag weten hoe het er is en of er voor de kinderen iets te beleven valt. Mijn kinderen zijn dan 14 en 13 jaar. Als er andere kinderen zijn en ze kunnen samen spelen en sporten dan vinden ze het oke.
Zijn er in de omgeving leuke restaurantjes?
 
Het lijkt mij ook een leuke camping. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar ervaringen, de omgeving lijkt me mooi.
Verleden jaar voor het eerst naar Tsjechie geweest. Goed bevallen, dus nu weer op zoek naar een andere camping.

Groetjes Alex :toppie:
 
Wij, gezin met twee jongens (8 en 11 jaar) gaan weer naar Tsjechie en kamperen al zo'n 4 jaar.
Toevallig zijn we ook op zoek naar een leuke rustige camping en kwamen we ook terecht bij deze camping!! Ziet er leuk uit, alleen we zijn er nog niet geweest. Ik kan het je na de vakantie vertellen hoe het daar is, want wij zijn van plan er heen te gaan. De vermoedelijke tijd dat we gaan is begin augustus.
Mijn motto is: gewoon proberen, is het niks, pak je de tent weer in en ga je verder!!
 
Precies; dezelfde camping was hier ook al opgevallen dus halverwege juli zullen we daar wel aankomen.

En inderdaad als het niet bevalt (das wel erg moeilijk in Tsjechie) pakken we gewoon de boel in en zoeken verder.
 
Wij gaan volgende week naar deze camping; onze achterburen zitten er nu, en zij hebben de sms't dat het wel een leuke camping is maar dat de douches niet erg warm zijn en het zwembad momenteel leeg. Ben benieuwd.
 
net terug

Wij zijn gisteren net terug gekeerd van twee weken Kratochvil....en ik kan het je niet aanraden. Ook wij waren enthousiast geworden van de website, maar.....er zat geen water in het zwembad, na anderhalve week zeuren kwam werd eindelijk de tafeltennistafel neergezet, er waren geen verse broodjes te krijgen, er was geen mountainbike te krijgen (ergens in het dorp, volgens de eigenaar, maar waar wist hij ook niet) er was slechts een wandelroute, dus als de buren al aan het wandelen waren, had jij pech, er kwam een kanotocht(kosten 500 kronen = €21,00 pp), maar dat betekende alleen dat er kano's waren geregeld en verder zocht je het maar uit, ook hoe je terug kwam op de camping. Er wordt geen varken aan het spit geregen, zoals wel op de website wordt beloofd. Toen er 6 van de 50 kampeerplekken bezet waren, was er al niet meer genoeg warm water voor de douche....
Er werden gasten geweigerd, omdat ze er niet goed uitzagen, en hotelgasten omdat de eigenaar geen zin had het hotel te openen voor een kamer....
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Wij hebben een prima vakantie gehad, ondanks dat de campingeigenaar zijn beloften absoluut niet nakomt, maar dat heeft dus alles met Tsjechië en niks met de camping te maken....
O ja, de camping eigenaar is wel heel aardig, maar helaas vreselijk lui. Het enige wat je hem de hele dag ziet doen, is sigaretjes roken op het terras.
 
Ook net terug

Ik wil het bericht van Assie iet wat nuanceren. Wij zijn ook op deze camping geweest en ja veel van wat er op de website staat zul je waarschijnlijk niet treffen.
De kanotocht was leuk, echter niet af. Geen begeleiding en een luchpakketje voor onderweg zou leuk geweest zijn. Hollandse prijzen rekenen in Tsjechie gaat niet werken.
De douche en het sanitair was netjes echter warm water is op de bon. Op gezette tijden mag je douchen en dat doet dan ook iedereen met als gevolg koud water.(1+1=2):stout:
Broodjes op de camping noem ik een service en die hadden ze niet.
De eigenaren zijn eigenaardig en aardig. Ze hebben zo hun eigen opvatting over het bedrijfsvoeren en het houden van een camping en dat steken ze niet onder stoelen of banken.
Het water op de camping riekt een beetje en wij hebben voor eten en drinken geen risico genomen op deze camping.
We hebben in de tijd dat we er hebben gecampeerd de nodige kritieken gehoord en ik hoop voor de eigenaren dat ze hun visie een beetje bijstellen.
 
Hallo, ik ben net terug uit Kratchovil, mooi gelegen camping, plaatsen ruim,sanitair zeer schoon. Alleen beperkete douchetijden, gesloten van 10u-19u dan is er ook geen warm water verkrijgbaar. Campingeigenaar wel vriendelijk maar toont geen initiatief. Geen broodjesservice, website is niet actueel. Zwembad dicht, alternatief opblaasbare glijbaan met waterbadje maar was na een paar uur op een warme dag al weg. Geen activiteiten voor kinderen, of je moet ze zelf organiseren. Er komt een paar keer per uur een trein langs, maar daar wen je aan. Ben benieuwd of de camping na een paar jaar er nog is. Er zou uit deze camping veel meer te halen zijn als de eigenaar hier ook achter zou staan.
 
Wij staan hier nu op de camping, en kunnen het laatste beamen. De beheerders zijn echter niet de eigenaars volgens een papiertje dat wij hier gekregen hebben. De sfeer is wel goed.
 
Hoi, ondanks dat het niet allemaal klopt op de camping laat het je vakantie niet verpesten.:confused: Tsjechie is een te mooi land om door zo'n camping je indruk van het land te verpesten. Ik hoop dat het weer een beetje goed is. Veel plezier nog. :party!:
 
Wij staan hier nu 4 dagen, het is wel jammer dat de douche tijden beperkt zijn, en dat het zwembad nog niet open is. John (die wel de eigenaar is) vertelde dat als het nog even mooi weer blijft het bad wel opengaat. Dit omdat het water verwarmd wordt met zonne-energie. Wij hopen dat dit snel gaat gebeuren.
De sfeer is erg gezellig, campinggasten organiseren leuke activiteiten en worden hierbij ondersteund door John.
Wat niet op de site staat maar erg prettig is,is dat er Wifi is.
Vanavond hebben wij heerlijke patatjes gegeten uit het restaurant.
Tevens staat er een prachtige trampoline voor de kinderen.
 
twas weer beregezelig

Wij zouden maar 2 dagen blijven het werden 2 weken ,
op iedere camping is wel iets waaraan vakantie:kind::kind::kind:gangers zich ergeren,
we hebben alleen nog nooit een camping als deze gezien waar het zo beregezelig en ongedwongen kon zijn.

groetjes fam vd vaart
 
zwembad

Een maand geleden hebben wij ook gecampeerd op de camping Kratochvil. We zijn "toevallig" op de camping terecht gekomen, hierdoor hadden wij niet zo veel verwachting van de camping. Dit in tegenstelling tot de mensen die ver van te voren via internet een plek hadden gereserveerd.
We hebben in Praag een campinggids van het tsjechisch toeristenbureau weten te bemachtingen, daar stond geen omschrijving van de camping in, maar met behulp van symbolen kon je zien wat voor een voorzieningen en faciliteiten op de camping aanwezig waren. Wij hebben diverse campings in Moravie met elkaar vergeleken en zijn zo tot de keuze voor Kratochvil gekomen...

Ik moet wel toegeven dat er minder voorzieningen en faciliteiten zijn dan in de gids staat aangegeven:
- Er zijn geen vaatwasplaatsen met warm water, warm water moet je uit de douche halen (dat kan alleen als er de douches warm water hebben en dat is niet altijd zo);
- Er is geen verkoop van beperkte levensmiddelen (je kan er 's morgens geen brood kopen), hiervoor moet je je auto in en 6 km rijden;
- Het is niet mogelijk om van de sauna en binnenzwembad gebruik te maken.
- De recreatieruimte, tennisbaan binnen 1 km en een recreatieprogramma voor de kinderen, heb ik niet kunnen ontdekken.

Dat sommige faciliteiten niet of beperkt aanwezig waren, vonden we niet zo heel erg... (terwijl je toch voor deze voorzieningen indirect betaalt). Maar dat we van het zwembad geen gebruik konden maken, viel voor ons wel tegen. De reden dat hier geen gebruik van gemaakt kon worden is niet duidelijk. Zo kreeg niet iedereen hetzelfde antwoord op de vraag waarom er niet in het zwembad gezwommen kon worden: het antwoord van John (eigenaar camping) varieerde van dat hij het water is niet warm kon krijgen tot er is nog geen badmeester.
Ditzelfde geldt ook voor de douches... In de documentatie die wij kregen, stond dat er beperkt gedouchd kon worden omdat de boiler dat niet aan kon, tegen ons zei hij dat hij het vervelend vond dat mensen de hele dag onder de douche stonden terwijl ze thuis nooit zo veel onder de douche staan.
Wat mij het meeste stoorde was dat er niet eerlijk verteld werd wat de reden zijn waarom er van sommige voorzieningen en faciliteiten geen of half gebruik gemaakt kon worden.

We hebben een leuke tijd gehad en wat goed voor elkaar was en wat ik het belangrijkste vind....: het sanitair is schoon!
 
Wij gaan nooit meer!!!!!!!!

Voor 7 nachten het hotel geboekt, aangekomen op 30-8-11 en we waren als enige in het hotel met nog een groep motorrijders ook uit Holland, maar die zouden woensdagmorgen vertrekken.
Het ontbijt was slecht, geen menukaart in het restaurant. De eerste avond was het bier al op, douche vies, geen zwembad, geen internet in het hote,l we moesten van de eigenaar maar achter op de camping gaan zitten, daar was het wel te ontvangen. Op woensdag hadden we besloten om er iets van te zeggen, maar in de morgen was de baas niet te spreken, die lag nog te slapen. Toen maar 's avonds gevraagd of die er even bij wilde komen zitten om over een paar dingen te praten, maar hij werd al argwanend en toen we zeiden of dat we de volgende morgen mogelijk was om een warm broodje en een warm eitje als ontbijt te krijgen, flipte deze meneer helemaal. We moesten per direct vertrekken wegens belediging. Daar spaar je een heel jaar voor, bijna € 1000,- betaald en niets terug, we werden verrot gescholden en en we konden meppen tegen onze kop krijgen en we waren rotmongolen. Gelukkig was dit het tweede gesprek. Dit heb ik opgenomen met mijn mobiele telefoon. Het eerste gesprek was heftiger, maar helaas, daar was ik niet op voorbereid. Als er mensen zijn die op deze camping iets van dien aard meegemaakt hebben, mail me en bel het Nederlands consulaat in Praag. Heb ik in ieder geval gedaan en mail het probleem daarheen.
 
wow wat een verhaal flip. Daar schrik ik gewoon van. Wij waren in 2008 al genezen van John (zie mijn bericht op de eerste pagina). Ik had gehoopt dat hij wat had geleerd van alle negativiteit. Ik hoop dat je klacht serieus wordt behandeld en je niet ook nog een hele vervelende nasleep hebt. Ik wens je heel veel sterkte.
 
Wij zijn er dit jaar een week geweest. Een tent gehuurd via UP2GO. Tent was goed, maar simpel. Voor de kids is er weinig... Ook wij waren niet onder de indruk van de motivatie van de eigenaar. Wel hebben wij opgevangen dat er sinds vorige week een nieuwe beheerder is.

DSC06752.JPG
 
Hoe kan ik deze camping bereiken?

Mail en telefoon niet bereikbaar.

Misschien een andere eigenaar?

Met een ander contactadres?

Wie helpt mij verder?

Alvast bedankt.
 
Bovenaan