Camping Dolce Vita ?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo, wij zijn een gezin met twee volwassenen en 1 meisje van 15 jaar. Wij zijn al een keer naar Lisci Farma in Virchabli geweest en nu willen we misschien in 2005 naar Dolce Vita in Trutnov. Wie kan ons over deze camping wat meer vertellen? Wij hebben geen caravan en willen dus een bungalow/huisje huren op een camping. Nu hebben ze op Dolce Vita verhuur van bungalows en nu willen wij graag weten of deze netjes en schoon zijn en wat er allemaal aanwezig is in de bungalow. Liggen de bungalows bij de camping of het water? Zijn er veel Nederlandse leeftijdgenootjes voor onze dochter van 15? Is er een discotheek of evt. in de buurt? Alle informatie is welkom.
Je mag ons ook altijd mailen.
worshippy.gif
 
Hoi Helmie wij zijn ook Lisci farma geweest dit jaar en willen volgend jaar mischien ook naar Dolce Vita we wilden eerst naar camping Eden maar daar kan je niet bespreken en dat vind ik in het hoogseizoen niet zo prettig of we willen naar camping Chvalsiny maar daar staat al zoveel over geschreven dus houd me op de hoogte al je persoonlijke mail krijg over deze camping ik volg de info die je hier krijg gelijk mee.
Wanneer zijn jullie geweest op Lisci Farma en wat vond jij van de camping
Groetjes Marjo
 
Hoi Helmi,
Wij hebben dit jaar een huisje gehuurd bij (niet op) Dolce Vita maar zijn wel vaker op de camping geweest. We hebben ook de huisjes daar bekeken omdat we thuis de campingsite hadden gezien. De Finse cottage's leken op de site heel wat maar vielen in het echt erg tegen. De bungalows lagen appart aan een straatje op de camping. Deze camping was niet groot en vlak bij het water. Wat wij ervan meegekregen hebben was er heel wat jeugd in allerhande leeftijden en overwegend Nederlands.
Groetjs Ellen
 
Hallo Marjo,

Bedankt voor de snelle reactie. Wij zijn drie jaar geleden op Lisci Farma
geweest, en we hebben het toen ontzettend naar onze zin gehad. Het nadeel
vond ik dat er geen balkon bij de hotelkamers was en dat je dus niet even
lekker buiten kon zitten. Wij hebben geen caravan en zijn dus afhankelijk
van een huisje/bungalow of iets dergelijks. Ook een nadeel vonden wij dat
het zwembad zo klein is en het liefste liggen wij toch aan een meer of
rivier. Onze dochter had toen wel een leuke groep vrienden dus de vakantie
was verder prima. In Virlchabi zijn wel wat discotheken dus als je in de
buurt naar een disco kunt en ze gaan met een hele groep dan is dat
natuurlijk nog wel te doen. Toen wij drie jaar geleden gingen was onze
dochter zoiezo nog te jong om naar een disco te gaan. Als wij volgend jaar
gaan is ze inmiddels 15 en ze zou het wel leuk vinden als ze een keer naar
een disco kon. Wat we wel fijn vinden is dat de omgeving zo mooi is en er
ontzettend veel te bezichtigen is in de buurt. Vandaar dat we weer graag
naar het reuzengebergte willen. Wij hebben dit jaar in Beieren gezeten vlak
tegen de Tjechische grens. We zijn twee keer Tjechie in geweest om te kijken
hoe de omgeving daar is. We hebben het gebied rondom het Lipnomeer bekeken
en de omgeving is ook prachtig alleen hebben we daar geen camping kunnen
vinden waar we een leuke bungalow of huisje konden huren. Wel is daar een
nieuw park gekomen van Landall Greenparks maar dat is ontzettend duur en
eigenlijk vinden wij het niet passen in die omgeving. We zijn ook richting
Pilzen gereden en die omgeving deed ons dus werkelijk niets. Pilzen hebben
we niet gezien maar bij Klatovy Vary vonden wij de omgeving dus echt niet
mooi.
Hopelijk krijg ik nog wat informatie over Dolce Vita en natuurlijk sturen
wij die meteen aan jullie door.
Hoe vonden jullie Lisci Farma?
Hebben jullie zelf een vouwwagen of caravan of huren jullie ook altijd een
accomodatie?
Nogmaals bedankt en als ik iets meer weet laat ik je het weten.

Groetjes Helmie
 
Hallo Ellen,

Bedankt voor de snelle reactie. Weet jij of de bungalows er wel goed
uitzagen? Volgens mij is type B zoiezo beter dan type A. Ligt de camping en
de straat met huisjes aan dezelfde kant van het water, of liggen de huisjes
aan de andere kant van het water? Is het verder wel een leuke camping? Weet
jij of er een discotheek in Trutnov is?
Hopelijk kun je deze vragen nog beantwoorden.
Alvast hartelijk bedankt.

Groetjes Helmie
 
Hoi,
Hoe de bungalows er van binnen uit zien weet ik niet heb ik niet gezien.Ze liggen wel aan dezelfde kant van het water als de camping maar de camping is niet groot dus alles dichtbij. Ik heb geen idee hoe andere campings in Tsjechië eruit zien maar ik vond het er netjes en gezellig uitzien en de jeugd kon goed met elkaar overweg had ik het idee. De waterglijbaan is niet altijd open en als ie dat wel is moet je ervoor betalen.(en is oud) Of er in Trutnov een disco is? Geen idee ik heb er niet opgelet wij zijn meer van de gezellige terrasjes.
groetjes Ellen
 
Helmie en andere

Wij zijn twee jaar geleden op dolce vita wezen kijken naar de bungalows. Wij huren voor mijn zoon, schoondochter, neef en nicht plus kinderen 17, 17, 14, 12, 12 graag twee huisjes. Zelf heb ik een caravan.

De bungalows liggen inderdaad aan een laantje met er tegenover kampeerplaatsen. We zijn erin geweest.
Ze zijn boven elkaar gebouwd en volgens ons zien ze er een beetje deprimerend uit. Ze zijn behoorlijk verouderd en nogal rommelig. Opvallend: in het hoogseizoen waren wij er en een groot gedeelte stond leeg (maar let op, dit is nu zowat drie jaar geleden en een indruk van mij). De finse cottages konden wij niet in, dus kan ik daar ook niet over oordelen.

Wel zijn wij de camping overgelopen en hebben met een aantal gasten (caravan en tentbewoners) gepraat hoe zij de camping vonden. Stuk voor stuk had iedereen het naar zijn zin ook de in groot getale aanwezige jeugd. De hulp aan de receptie was uitstekend.
Toen wij een paar weken later belden voor nog meer inlichtingen, kon het personeel er niet uitkomen. Vreemd is ook dat de NL site er af is. Hij wordt al twee jaar bewerkt.

Drie jaar geleden waren wij op Lisca Farma.
Zoon en neef logeerden in het hotel zij misten ook echt een balkon.
Het restaurant op de camping was voortreffelijk met vriendelijk personeel.
Eens in de week werd er een avond georganiseerd voor de rijpere jeugd (18 tot 80) en ook eenmaal per week een buitendisco.
Het zwembad was erg klein, maar het meer op loopafstand maakte een hoop goed.
In het stadje kon je uitstekend boodschappen doen en erg goed eten. Bij het station in vrichable is een terras met restaurant. Echt leuk en goed, met eens per week buitenmuziek en bbq. Vrijwel alleen tsjechische mensen, dus heerlijk ontspannen met uistekende pivo.

Een ding op de camping vond ik echt stuitend (is voor mij ook duidelijk de reden om er niet meer heen te gaan): een (klein gedeelte) van de NL jeugd had er plezier in om geld in de pivobar rond te strooien (helaas lagen sommige ouders krom van het lachen) in de hoop dat de aanwezige tsjechen dit geld zouden gaan zoeken. Ondanks dat er door mensen tegen leiding en personeel boos gereageerd werd, deed men er niets mee (het waren uiteraard grootgebruikers).
Door gewoon s'avonds niet meer te gaan hebben we toch een fijne vacantie gehad (de houding van dit soort mensen kom je uiteraard ook in andere landen tegen, bv. turkije).

Vier jaar geleden zijn we aan het Lipnomeer geweest in hotelletje (heerlijke vacantie gehad). Maar nergens huisjes op de camping (huisjes met douche en toilet). We zijn daar vrijwel alle campings afgereden. Alle kwamen ze ons vrij rommelig over. De nederlandse camping deed mij denken aan een pakhuis maar zeker niet voor mijn caravan (even duidelijk ik heb op geen van de campings gekampeerd het zijn indrukken).

Twee jaar geleden zijn wij op camping Baldovec geweest.
Prachtige natuur in de omgeving. Nadeel is het slechte aanrijpad (twee jaar geleden).
Ook hier hebben wij twee bungalows gehuurd. We hebben echt blauw gelegen van het lachen om deze huisjes. Een was er zo lek als een mandje. Bij het wakker worden dacht mijn nichtje, heb ik in mijn bed geplast? Nee, er was 's nachts een behoorlijke regenbui geweest. Na het klagen werd het onmiddellijk verholpen, maar na de derde keer heeft men er maar een zeil overheen getrokken.

De plek die ik met mijn caravan had was bijna perfect. Ruim en heerlijk onder een boom. Alleen aan de overkant was een pivocafe met terras. 's Morgens om tien uur ging de radio aan en meestal niet zo zacht. Als het te hard ging, ging ik maar weer een pivo halen (weten jullie een betere reden) en vroeg of het wat zachter kon. Werd altijd gehoor aan gegeven. Even later vroeg iemand (ook mijn kleinkinderen deden dat) of de radio harder kon, dus daar ging de knop weer (er waren maar een paar plaatsen die er last van hadden). In deze pivotent werd ook een keer disco gehouden (nou ja disco).

Wel hebben we op een andere avond veel plezier gehad. De uitbater van het restaurant kwam binnen met zijn viool. Van tulpen uit amsterdam tot prachtige tsjechische volksmuziek. Het restaurant was een voltreffer, goed eten en fijn personeel. Een avond werd er een tsjechische kerst georganiseerd, een uitstekende maaltijd en natuurlijk de viool.

Mijn kleinkinderen hebben het meeste plezier gehad van elke avond vuurtje stoken. Urenlang waren ze bezig met hout verzamelen (de rijpere jeugd deed daar volop aan mee, gewapend met bijl en zaag).

Een echt nadeel heeft Baldovec: hij zit redelijk in de middle of nowhere, maar heb je dit ongemak overwonnen kan je uitstekend boodschappen doen en overal heerlijk eten. Camping is uitstekend geschikt voor rustzoekers, maar ook voor mensen die wat geluid willen horen.

Dit jaar zijn we op camping Babi Hora in Hluk geweest. Kleine camping met echt goede bungalows. Maar daar ik al zoveel geschreven heb en er naar deze camping niet gevraagd is, stop ik met de laatste opmerking.

Hetgeen ik geschreven heb, zijn mijn ervaringen en misschien heb ik het wel verkeerd ervaren. Wel heb ik al zo'n 11 jaar heerlijk vacantie in tsjechie.
Veel plezier met zoeken. Een site waar ik veel op vind, is een Tsjechische en wel www.dokempu.cz
 
hoi helmie
wij hebben zelf een caravan dus wij hoeven niks te huren
maar mischien dat er volgend jaar mensen meegaan die geen eigen middelen hebben dus daarom mijn intresse naar huurcaravans of iets dergelijks.
Ik vond lisci Farma wel een leuke camping alleen niet om er een 2e keer naar toe te gaan. Mijn beide dochters vonden het wel een leuke camping alleen de jongste dochter gaat volgend jaar naar Peru van school uit en mijn oudste dochter dan 20 jaar en haar vriend willen nog steeds mee met ons, wel in een eigen bungalow tent en d,r eigen spulletjes maar van hun hoeft niet zo'n drukke camping want hij staat wel bomvol met NL jeugd.
maar ik heb wel gelezen hierop hert forum dat op camping Matyas ook caravans .huisjes verhuurd http://www.euroholidays.nl/hotels_appartementen/matyas.htm
kijk maar is op deze site ziet er erg leuk uit.
groetjes Marjo
 
theo schreef:
Een ding op de camping vond ik echt stuitend (is voor mij ook duidelijk de reden om er niet meer heen te gaan) een (klein gedeelte) van de N.L. jeugd had er plezier in om geld in de pivo bar rond te strooien ( helaaas lagen sommige ouders krom van het lachen)
in de hoop dat de aanwezige tjechen dit geld zouden gaaan zoeken.Ondanks dat er door mensen tegen leiding en personeel boos gereageerd werd deed men er niets mee ( het waren uiteraard grootgebruikers)

hoi theo ik heb met verbazing dit gelezen ik schaam me diep tegenover de Tsjechen dat mijn medelanders zich tot zoiets kunnen verlagen.
Groetjes Marjo
 
Camping Baldovec heeft inmiddels ook nieuwe huisjes staan zijn te zien op de site, het pad naar de camping toe is nog steeds een beetje minder wat hobbels en kuilen, maar als je rustig rijdt komt ook dat wel goed. dDe muziek daar hebben wij afgelopen zomer geen last van gehad, en stonden toch vrij vooraan. dDe Discoavond was geloof ik om een uur of 12 afgelopen dus daar valt ook mee te leven, dat was de enigste keer dat we wat luidruchtige jeugd hebben gehoord.
Kortom, voor ons was dit een geweldige camping en gaan er zeker weer terug, ik denk al in 2005.
 
hoi de camping is niet zo groot de huisjes zijn schoon en netjes er komen aardig wat nederlanders maar er is voor de jeugd weinig te doen het restaurant is prima en het leigt aan een meertje met daarbij een vis vijver.
 
hoi diedrich
dat visvijvertje staat mijn man wel erg aan kan je er echt vissen en mag je daar ook vissen, hoort de visvijver bij de camping en wat nog belangrijker is wat mijn man wil weten zit er ook karper in de vijver.
Groetjes Marjo
 
Bovenaan