Camp Karolina, Brod nad Tichou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

beste mensen.
Wij ( man vrouw dochter(15) en vriend van dochter (16) zijn net terug uit tjechie.
Wij hebben 2 heerlijke warme weken op kamping karolina doorgebracht. Een heerlijke schone en uiterst op service gerichte ( bijna nederlandse kamping-gezien het aantal nl kampeergasten ) camping met een uitterst vriendelijk eigenaar Vladimir.
Al bij aankomst raakte mijn ventiel van mijn band lek , ik melde dit of zij iets wosten en de volgende dag heb ik mijn wiel er afgehaald, aan de hulp van de caming mee gegeven , en een uurtje later kreeg ik mijn wiel terug. Kosten, 60kr. De hulp had zelfs het bonnetje mee genomen opdat ik kon zien wat het gekost had. Ik heb hem 300 kr gegeven voor de kosten en kosten van zijn bezine.
Werkelijk de camping is net een klien ingesloten dorp, je kan er maar aan 1 kant op of af met de auto. Aan de zijkanten zitten 2 hekken waar je op of af kunt. De plekken ruim en schoon, toiletten schoon, douches schoon, afwasruimte schoon. Werkelijk een zeer goede camping. Vladimir ( EIGENAAR ) IS EEN ZEER VRIENDELIJKE MAN die als je het hem vraagt altijd probeert te helpen . Hij spreekt duits, spaans, italiaans en een klein beetje nederlands. Je kunt er goed eten ( kleine snacks ) en goed drinken. Er is veel te doen in de omgeving, zwemmen in een zwembad op de camping of in plana ( 4km verderop ) , in de dorpen in de omgeving kan je tennissen, paardrijden en zelfs in een klien vligtuigje voor 1100 kr voor 3 personen een kwartier een rondvlucht maken. In de omgving ( tachov ) zit een liddle, pennymarket en een albert ( albert heijn ) en vanaf volgende week maandag zit er in Plana een grote nieuwe PLUS supermarkt. Dus voorboodschappen hoef je geen uren te zoeken ( in plana zit trouwens ook een tuty die ook veel heeft )Ook even naar de grens geweest voor wat kleding bij de vietnamezen.
De natuur is werkelijk adembenemend, uitstekend wandelgebied.
De kamping zelf is uitstekend.
Kijk zelf maar op http://www.czech-camping.com/nl/kampeerplaatsen-in-tsjechie/camping-camp-karolina-355.html je kunt er tot tegenstelling van de site WEL je gasfles ruilen of laten vullen . Je moet er echter wel rekening mee houden dat het vullen een dag of 2 kan duren( vladimir moet hier voor naar de fabriek ) Ook kan je bij hem je euro's wisselen ( 28 kr voor 1 euro )
Wij kunnen het een ieder aanraden.
Groet, en ik ga nog even nagenieten van mijn mee genomen tjechiese biertjes.

Groet Wolfen buttel
 
Ligt dat ook in de omgeving van Plana, ik heb namelijk zoveel kleine dorpjes en nog kleinere dorpjes gezien ( 3 a 4 huizen en dat was dat ) Wij zijn ook naar marienbad en karslbad, tachov en alles wat links en rechts in die omgeving ligt geweest. Het zegt mij wel iets, mar ik kan het mij niet goed herinneren. Wat was daar te zien ??

groet Wolfenbuttel
 
Je hebt daar een heel mooi langwerpig plein waarbij de huizen aan weerzijden zijn geverfd in allerlei pasteltinten.
Als je daar op zaterdag bent kun je aan de lopende band trouwerijen zien.
Ze gaan aan de ene kant de kerk in komen er na verloop van tijd uit en lopen naar de overkant van het plein naar het raadhuis. Voor dat de ene trouwerij het raadhuis in is, is het volgende paar al in de kerk en zo gaat dat eigenlijk de hele morgen door
 
Wat bijzonder zeg, ik had die prijs gehaald van de site die in het eerste bericht werd genoemd. Die site waarnaar jij verwijst had ik nog niet gezien. Dit is inderdaad helemaal niet duur.


 
Hier wolfenbuttel weer even, wij hebben inderdaad 15 euro betaald + 2,50 euro per dag voor electra.
Hierop hadden wij 2 grote koelboxen , 1 waterkoker, 1 koffiezet apparaaten een radio aangesloten. En natuurlijk de verlichting. totaal geen problemen. Ben ik nog even vergeten te melden, je kunt er ook je kleding wassen ( wasmachien ) tegen 50 kronen per keer ( inclusief waspoeder) dus.totaal geen geld. Binnen bij de receptie kan je ook internetten( kosten kan je over onderhandelen, ligt een beetje aan de tijd dat je er op wilt) een emailtje sturen kost je niks.
Op de camping een drankje leren drinken ( limonade ) dat heet kaktus, erg lekker, vooral wanneer je hem bestelt als kaktus vladimir( met vodka) . Bij de interspar direct 12 pakken mee genomen ( de laatse dag onderweg naar huis ) in C.B .
Je kunt de camping ook bellen, of je spreekt duits met vladimir of vragen naar barbara of susan en je kunt engels spreken met deze verschrikkelijk aardige meiden. Voor wie het wil heb ik ook wat persoonlijke informatie, die ik je wil geven als je mij een peroonlijk mailtje stuurt, naar georges1@xs4all.nl

groeten
 
Bovenaan