Buitenlanders in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Valt eigenlijk wel tegen, Nederlanders in Tsjechië. Althans volgens onderstaand tabel vandaag gepubliceerd op iDNES .

Voor degene die het niet helemaal kan volgen:

Slowaken
Oekrainers
Vietnamezen
Polen
Russen
Duitsers
Bulgaren
Amerikanen
Chinezen
Overigen
 

Bijlagen

  • 34567-cizinci.jpg
    34567-cizinci.jpg
    34,9 KB · Bekeken: 17
mss raare vraag van me: ik neem aan dat er verschillende buitenlandse legerbasissen zijn in Tsjechie:indien ja:zijn die er ook bijgerekend?
 
stef schreef:
ik neem aan dat er verschillende buitenlandse legerbasissen zijn in Tsjechie
Die tijd is gelukkig allang voorbij. Het is wel mogelijk dat een aantal Russen & Oekrainers achter zijn gebleven in Tsjechie.
 
Zijn die 5188 Duitsers er al van op de hoogte gebracht dat de oorlog voorbij is??
confused.gif
 
USA: 3264, waarvan 3264 in Praag...

Dat was gedurende het communisme wel anders.

Toen lag het aantal Amerikanen in Praag op...1

Altans, volgens het boek For the love of Prague van Gene Deitch.

Gene Deitch zou ,,The only free American in Prague during 30 years of communism" geweest zijn.

NB: Op de site van dat boek staat geschreven, dat je het boek nooit aan anderen mag uitlenen, omdat je het boek dan nooit meer terug zou zien. Guess what: ik had dat boek en had het uitgeleend aan een Amerikaan die in NL woont. Hij is mijn boek kwijt geraakt.
smiley29.gif


Sorry, dwaalde een beetje van het topic af.
 
hé Tobycek, ik ken toevallig nog een amerikaan die in Brno woont. Zijn ze hem dan vergeten mee te tellen ?
wink.gif
 
Ook wel aardig om te weten is hoeveel Tsjechen er in Nederland wonen.
Volgens het CBS (telling overigens al uit 2001) zijn dat er 1056...
 
Roeland schreef:
Volgens het CBS (telling overigens al uit 2001) zijn dat er 1056...
Dan is het nog altijd de vraag, welke Tsjechen ze bedoelen? Alleen die met de CZ nationaliteit? Lijkt me evengoed veel te weinig.
 
“Country of citizenship;” het lijkt me inderdaad dat daarmee mensen met de Tsjechische nationaliteit bedoeld worden…
 
Bovenaan