Broodbakmachine en kamperen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie heeft er wel eens een broodbakmachine meegenomen met kamperen?
Ik denk erover om deze mee te nemen.
Slaan de stoppen door als je deze gebruikt en kan je makkelijk aan broodmix komen?
Mijn kinderen (ik ook niet zo) houden niet van het zuurdesembrood en om nou 3 weken witte broodjes te eten....
Daarnaast heb ik een kind dat vooral veel vezels nodig heeft en medicatie ivm obstipatie.
Ik hoor graag ervaringen en tips.
 
Er wordt broodbakmeel verkocht, maar dit is niet te vergelijken met het nederlandse broodbakmeel. Het meel heeft namelijk een andere samenstelling. Ik koop het broodbakmeel altijd in Nederland, dit omdat ik anders een 10 km moet rijden om iets anders dan broodjes te krijgen en daar heb ik s ochtends niet altijd de tijd voor. Wanneer ik in CZ op vakantie zou zijn zou ik er niet over peinzen om een broodbakmachine mee te nemen. De broodjes zijn lekker en er zijn steeds meer verschillende soorten brood te verkrijgen.
 
Ik denk en weet wel zeker dat er bij de Hypernova o.a. meer bruine en volkoren broodjes te krijgen zijn dan waar dan ook,gisteren bij Kaufland heerlijke verse bruine net afgebakken knapperige baguettes met ui erin gekocht en bij de Hypernova de lekkerste soorten kleine bruine volkorenbroodjes...met veel graan en lekker knapperig.
Zuurdesembrood kun je hier ook kopen maar dat is echt sporadisch...zelfs de Penny/Lidl/Albert/Tesco etc hebben een uitgebreid assitiment bruin/volkoren brood(jes) :lekker:
Broodbakmachine lekker thuislaten.
 
onze jongste zoon heeft ook last van obstipatie,gebruikt geen medicijnen(moet soms wel eens een clisma)(oke nu houden we het lekker)
Tsjechie schijnt toch een wonderbaarlijk land te zijn,waarom weet ik niet (ja ik weet het wel,het is wonderschoon)
Tijdens onze vakantie's eten we ales wat we maar voorbij komen,ik weet niet wat het is,of men meer olie of vetten gebruikt,meer vezels,ik zou het niet weten.
Maar onze zoon gaat naar de wc als nooit tevoren,en hij is daar dan ook erg blij om.
Ook onze oudste zoon die astma heeft,is nog maar 2 dagen in tsjechie,en ik kan al zijn pompje's,medicijnen (die hij altijd moet innemen als hij al 2 uur slaapt,maar toch van belang zijn want anders gaat het mis)laten staan.
En toch elke keer als wij tsjechie binnen rijden denken wij,o mijn god...wat zou er uit die schoorsteen roken,autobanden enz enz...weet ik veel.
Ik wil het ook niet weten,na 1 week zijn mijn kinderen in tsjechie de kinderen die ik graag zie.
Vrolijk,geen opgezette handje's meer van medicijnen.,en een kind wat uit zichzelf naar de wc gaat...........ja eigenlijk zouden we moeten gaan verhuizen.
 
Ik denk ook dat je problemen gaat krijgen met de electriciteit op de camping. Koop gewoon die lekkere Tsjechische (bruine) broodjes waar hierboven al zo over geschreven is.
 
broodmachine op camping

Om te weten of op de camping de stoppen niet doorslaan, als je de broodbakmachine gebruikt, moet je weten wat je maximaal mag verbruiken per stroomaansluiting. Ik denk dat bij gebruik de stoppen van jou en daardoor van vele medekampeerders eruit vliegen.

henk1948
 
En voor noodgevallen kan je ook altijd nog een flesje lactulose meenemen vanuit Nederland. Of een flesje Roosvisee Laxo, of natuurlijk de overheerlijke Tsjechische pruimen...
 
Bedankt allemaal voor de reakties!
Ik weet genoeg, ik ga zoeken naar de winkels die genoemd zijn en daar bruine broodjes zoeken zonder zuurdesem of kruiden.
De broodbakmachine zal ik maar thuis laten.....toch niet zo'n goed idee.
 
Mocht je besluiten toch je broodbakmachine mee te nemen...ik neem altijd meel mee bij ah vandaan. Je hebt veel verschillende soorten en het is heel lekker en makkelijk (er hoeft alleen maar water bij). De Tsjechen vinden het overigens ook heerlijk!
 
Voor het doorslaan van de stoppen hoef je niet bang te zijn hoor. Kijk even hoeveel Watt het apparaat is. Op de meeste campings hebben ze 10 ampére, genoeg voor 2300 Watt. (Dat is nogal wat!)
Maar wel altijd even vragen hè op de camping. Je weet maar nooit.
Het is een makkelijk rekensommetje 1 amp. staat voor 230 Watt.

Wat je ook besluit: heel veel plezier gewenst!
 
Nogmaals bedankt, leuk dat veel mensen zo snel reageren.
Ik ga op de sites van de campings ff kijken hoeveel ampere ze hebben. Volgens mij verbruikt mijn broodbakmachine 650Watt.
Nu denk ik weer dat ik hem wel mee neem:)
 

Maria

Geroyeerd Lid
Of ze zéggen dat ze 10A hebben, maar dat is in de praktijk niet zo, ook afhankelijk van het aantal gebruikers op een groep: in het hoogseizoen anders dan in het voor/naseizoen. Ik zou dat ding lekker thuislaten, beetje avontuur in je leven hoor, en alle soorten brood zijn verkrijgbaar!
 

char

† In Memoriam
En als er een tijdschakelaar op zit, dan laat je dat ding toch gewoon om 05.00 uur beginnen.
Dan ligt iedereen nog in z'n mandje en wordt er, door anderen, weinig stroom verbruikt.

Char.
 
Bovenaan