Bramboraky

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

ik wil vandaag toch weer de overheerlijke bramboraky gaan maken,
heb het recept, maar ik vraag me af hoe grof of hoe fijn de aardappelen geraspt moeten zijn????
en moet je ze ook uitknijpen zdat je droge pulp overhoudt??? en dan pas gaan mengen........??????:lekker: :lekker: :lekker:

alvast bedankt....:zwaai:
 
jaaaa Pivo erbij (helaas geen primator hier te krijgen:( ) en voor de tv bramboraky eten..mmmmm

knoflook is heeeeeeerlijk!!!!!!!!heb net nog toast met knoflook ingewreven gegeten, maar nu stink ik wel een beetje...hahahhaha

:lekker: :nazdravy:
 
ik wil vandaag toch weer de overheerlijke bramboraky gaan maken,
heb het recept, maar ik vraag me af hoe grof of hoe fijn de aardappelen geraspt moeten zijn????
en moet je ze ook uitknijpen zdat je droge pulp overhoudt??? en dan pas gaan mengen........??????:lekker: :lekker: :lekker:

alvast bedankt....:zwaai:

Is het gesmaakt? Ik zit het nu pas lezen en ben ik mischien te laat.

Eigenlijk geeft oorspronkelijke recept aan dat ze heel fijn geraspt moeten zijn. Als je ze grover raspt is bramborak minder zwaar en kan je ook krokante kantjes hebben. Ik rasp ze heel fijn tot helft en rest heel grof. Zo heb ik nog gehele handen:fluit:
Wat vocht berteft is het zo: nieuwe aardappelen moet je wat uitknijpen en oude niet. Je kan het ook met hoeveelheid bloem regelen.
Rena
 
Bovenaan