Bozi Dar was weer geweldig!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vanochtend om kwart voor negen vertrokken uit Bozi Dar en om kwart over vijf weer thuis in Cothen: wat een heerlijke vakantie hebben we hier weer gehad! Prachtige sneeuwcondities, zodat de jongelui ook op snowboardles gingen en wederom een oergezellig verblijf gehad in pension Svati Hubert. :wow: Op de terugreis in Duitsland nog wel wat gladheid en veel sneeuw op de weg, maar gewoon de snelheid aanpassen en dan gaat het wel. Vorig jaar lag er bij de enige supermarkt van Bozi Dar een fantastisch hondje voor de deur, en raad eens: natuurlijk lag hij er nu weer!
Het viel ons op dat er verschillende huizen in aanbouw waren (bijna af) of gerestaureerd werden. Doordat er zoveel sneeuw gevallen was, konden van Bozi Dar (via Nedklid) naar Klinovec skieen: eem heerlijke tocht van 1 1/2 uur!
Tis toch weer afkicken hoor!:snotter:
 
Het valt mij al een hele tijd (lees: aantal jaren) op dat de Nederlandse weerberichten negatief en niet correct over Tsjechie berichtgeven.
Net alsof er in de winter niet of nauwelijks te skien valt en in de zomer slaan ze Tsjechie het liefst over. Wat mij betreft mogen ze het zo laten: ik zit niet te springen op grote groepen touristen die Tsjechie zo nodig moeten ontdekken!
 
Ik wilde vanuit Sindelova naar Bozi Dar, in de week dat CP er zat maar op de tv werd gezegd dat er zoveel sneeuw was gevallen dat Bozi Dar niet bereikbaar was.

In Sindelova was er zat sneeuw gevallen!

Het was mooi, heel mooi.
 
Het valt mij al een hele tijd (lees: aantal jaren) op dat de Nederlandse weerberichten negatief en niet correct over Tsjechie berichtgeven.
Net alsof er in de winter niet of nauwelijks te skien valt en in de zomer slaan ze Tsjechie het liefst over. Wat mij betreft mogen ze het zo laten: ik zit niet te springen op grote groepen touristen die Tsjechie zo nodig moeten ontdekken!
geeft niet dan hoeven we ook niet te vrezen dat er apresski cafes komen.
kachel weet wel beter
 
Bovenaan