Bozi Dar/Klinovec

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Gisteren teruggewaaid vanuit Bozi Dar. We vertrokken om ong. 9 uur sochtends, sneeuwstorm, hagel etc. Allemaal spookverhalen op de Duitse radio. Toch viel de reis al met al wel mee. (1 uur file bij Oberhausen).

We hebben een heerlijke vakantie gehad in hotel Svati Hubert, echt een aanrader: heel gezellig ingericht en het personeel was vreselijk aardig. (hebben ook wel andere verhalen gehoord van hotels in Bozi Dar). Het eten was ook prima en onze "stamtafel" mochten we de hele avond gebruiken om te kaarten en andere spelletjes te doen.

5 Van de 6 dagen hebben we prima geskied in Klinovec. Deze piste beviel beter dan die in Harrachov: veelzijdiger en een schitterend uitzicht.
Al met al een fijne vakantie gehad.
 
Ha die Mads!!

Jazeker zijn de jongens uit geweest, veeeel apatre drankjes uitgeprobeerd en daarna als konijntjes weer naar het hotel.
Erg laat werd het nooit, maar dat weet je..
Hotel Hubert was echt prima, veel gepokert ook, de jongens.

We zetten snel foto's op de site!

Groet
 
Bozidar/Klinovec, zowel in de zomer als winter het bezoeken waard.
Niet allemaal tegelijk want het is er zo heerlijk rustig.

Doet de uitgebrande kabelbaan het al trouwens?
Die pal naast het restaurantje?
 
Wij hebben niets uitgebrands gezien, alles werkte.

De omgeving vind ik niet zo byzonder (ook zomers niet). Komt vooral door de troosteloze dorpjes. Om niet te spreken over Jachimov... Dat vonden de Tjechen die wij spraken trouwens ook.
 
Bozi dar ogeving niets te zien?
Dan ben je er te snel doorheen gegaan.
Jachymov aleen de hoofdweg gehad niet naar mijnen of geneeskrachtige baden geweest?
Marianska troosteloos???? of weg 13 Ostrov-klasterek
n. ohri nemen ff stoppen in Boc goedkoop eten in Hotel agara naar treinstation gaan over hangbrug oversteken en daar wat gaan wandellen.
Maar als je niet van de natuur houd moet je het niet doen. Ik vind alleen de snelwegen naar tsjechie saai.
Cees Mia
 
Ik ben gek op natuur, vandaar onze voorkeur voor Zuid Bohemen (geintje). Wij hebben het gebied rond Bozi Dar in de zomer ook al eens bekeken, de bossen vonden we echt fantastisch, maar de dorpjes zelf, nou nee. Het kuuroord in Jachimov lijkt me wel wat, maar dan wil ik wel binnen de poorten van het kuuroord blijven. Marianske Lasne is inderdaad prachtig, maar de hele omgeving van dat plaatsje is leuk he?
 
Lyrisch kan ik worden over het Ertsgebergte.
Dorpen niet mooi?
Gewoon uitstappen en rondkijken.
De natuur?
Overweldigend.
Kom niet aan het Ertsgebergte want dan kom je etc.

Smaken verschillen, heel Tsjechie heb ik gezien.
Maar ik ben gevallen voor het Ertsgebergte.

Groet.
 
Vandaag hebben we weer geboekt voor de skievakantie in februari: weer naar Bozi Dar, in hotel Svati Hubert. Vorig jaar is het heel goed bevallen. En nu maar wachten op de sneeuw!:wow:
 
Bozidar/Klinovec, zowel in de zomer als winter het bezoeken waard.
Niet allemaal tegelijk want het is er zo heerlijk rustig.

Ben ik met je eens! :p wat een verschil inmiddels met 13 jaar geleden (ben vaste bezoeker van die omgeving) vroeger stonden we te juichen als we een nederlands nummerbord zagen, inmiddels ben je blij als je eens een Tsjech ziet rijden ;)
 
Bovenaan