Bouwval in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Zagen in het reuzengebergte een bouwval van een groot huis.
Het ligt tussen Liberec en Harrachov
Hoe kom je er achter van wie dit is en kan je zoiets aanschaffen.
Hierbij wat foto's.
 

Bijlagen

  • 253.jpg
    253.jpg
    114,8 KB · Bekeken: 29
  • 256.jpg
    256.jpg
    89,8 KB · Bekeken: 18
  • 258.jpg
    258.jpg
    42,1 KB · Bekeken: 17
Ik ken dat "huis", heb het ook wel eens gezien toen ik van Harachov naar Liberec ging.

Als je nu precies de lokatie kunt achterhalen dan kan je via de website van het kadaster wel aan de eigenaar komen, dat is dan niet zo moeilijk.

Weet je de exacte plek?

hier is er een stukje over geschreven... met name de oplossing van Liesje is erg handig

EDIT: en of je het kan kopen hangt van de eigenaar af :-)
 

char

† In Memoriam
Afblijven!!... Niet eens over nadenken!!...Je hebt de zomer nog in je hoofd.....

Char.
 
Ik ben dit jaar al een aantal maal langs dit huis (in de binnenbocht) gereden en telkens waren er mensen aan het werk. Ze hebben toen alle ramen en puin eruit gehaald en denk daarom dat er iemand bezig is het huis te renoveren. Niet te min veel succes met de mogelijke plannen.
 
Ik denk dat het mensen waren die bouwmateriaal nodig hadden.
Er was binnen niets gedaan.
Ik denk dat er soms daklozen in bivakeren.
 
Nee het waren zeker weten bouwvakkers die de boel aan het strippen waren. Ze hadden helmen op, materiaal bij zich en er stonden grote containers om het materiaal af te voeren. Maar nogmaals ik wens je enorm veel succes met al je plannen en mocht dit niets worden zijn er nog genoeg andere bouwvallen in de buurt te koop.
 
Dan denk ik dat je te laat bent.

Is al in bezit van Nederlanders !!!!!

Ik stuur je wel een PM met de exacte gegevens van de huidige eigenaren.
 
Ben erg benieuwd wat ze er van gaan maken: mogelijkheden genoeg. Het is zo groot! Hou ons op de hoogte, prosim!:D
 
eh...dat moeten de eigenaren maar doen... ik kan vanuit hier toch net zien wat ze er allemaal doen???? Ik ken die lui niet eens.
 
Het pand zelf heeft idd mogelijkheden genoeg. Alleen zit er erg weinig grond om toe. Als je er een pension zou willen beginnen zouden de gasten de auto een heel stuk verderop moeten parkeren. En voor een tuin is het ook te klein. Het ligt in de binnenbocht van een doorgaande weg en het gaat een vermogen kosten om het weer bewoonbaar te maken.
 

char

† In Memoriam
Ach, voor hetzelfde geld staat het over 1 of 2 jaar weer te koop!!..
(let op de woordspeling)

Char.
 
Neh........... het is gekocht door Nederlanders, dus voor het zelfde geld staat het over 2 jaar voor het dubbbele te koop.

_____________________________
Martin kent zijn landgenoten.
 
We weten niets over de transactie die door deze Nederlanders is gedaan of hun plannen. Al het gespeculeer daarover heeft dus weinig zin.

feertje22 schreef:
Ik stuur je wel een PM met de exacte gegevens van de huidige eigenaren.
Wie een beetje handig is kan zelf in het kadaster de eigenaren opzoeken, die gegevens zijn openbaar en via het web te raadplegen. Door de kaart van het kadaster browsen. Gebied selecteren, inzoomen tot perceelnummers zichtbaar zijn, op de info-knop klikken en perceelnummer selecteren.

Miin mening over het pand zelf:
Voor toerisme of horeca is dit gebouw m.i. niet geschikt. Er staat in die buurt na elke 100m een hotel/restaurant/pension op betere- en makkelijker te bereiken lokaties.

Redelijk casco maar dat is eigenlijk ook alles.
 
Bovenaan