Bomen uit mijn tuin gestolen!

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Nou het is weer zo ver hoor!!! Zijn we eindelijk lekker in de tuin bezig, genieten van de narcissen die al dik in de knop staan, de crocussen. sneeuwklokjes en nog veel meer, roep Wim me toe dat ze de blauwspar hebben omgehakt!! Was mij nog niet opgevallen, maar toen zag ik opeens die rare kale plek in het "plantsoentje" dat wij aan het aanleggen zijn. Een cirkel in het midden van het grote grasveld met een blauwspar, berk, jeneverbes conifeer en nog wat andere stuiken. En nu hebben vandalen dus voor de 4e keer met kerstmis een den omgehaald! Ik baal ervan! We wonen in een leuk dorp maar er wonen hier ook kl......en. Een paar jaar geleden hebben we het hek vernieuwd om onze tuin. Toen we na een maand weer kwamen bleek dat iemand gewoon zo'n 15 meter harmonica gaas had weggehaald. Ja en dan zie je dat verderop in het dorp iemand een nieuw hek heeft zoals het onze en dan ga je denken zou hij......? Je komt er nooit achter evenals de dief van 4 sparren. Maar het geeft een bittere smaak en het is net of het ineens niet zo leuk meer is hier.
Zo dat moest ik even kwijt,
Groetjes Carla :stout::stout:
 
Bomen uit mijn tuin gejat! Op onderwerp reageren

Jeetje wat is dat rot zeg,daar word je echt niet vrolijk van.
Je gaat je mede buren zo met andere ogen bekijken he.
jammer jammer dat dat moet gebeuren.
Dus nu moet er schrik draad met hoog spanning om je tuin :stout::stout:
 
tja , tsjechish spreekwoord als je niet van je werkgever steelt , steel je wel van je familie..... maar over de buren wordt geen woord gerept !!
(bij de Makro bouwlamp met camera : reageert alleen als de lamp aangaat. met interne sd kaart 2000 kc. ik heb er 1 gekocht werkt perfect)
 
Een paar jaar geleden hebben we het hek vernieuwd om onze tuin. Toen we na een maand weer kwamen bleek dat iemand gewoon zo'n 15 meter harmonica gaas had weggehaald. Ja en dan zie je dat verderop in het dorp iemand een nieuw hek heeft zoals het onze en dan ga je denken zou hij......? Groetjes Carla :stout::stout:
Zou harmonica gaas ook bij het kringloop bedrijf inleverbaar zijn? Dat lijkt me veel meer waarschijnlijk dan dat het een van de buren voor eigen gebruik mee nam.
 
Lesněnka schreef:
Dat lijkt me veel meer waarschijnlijk dan dat het een van de buren voor eigen gebruik mee nam.
Het komt mij zeer ONwaarschijnlijk over dat iemand een deel van het nieuwe gaas meeneemt om het vervolgens naar de kringloop te brengen. :gek: Dan hadden ze heus alles wel meegenomen hoor..
evil.gif


Hebben jullie aangifte gedaan Carla?
 
Als je ziet wat er hier in de buurt allemaal aan aluminium wordt meegenomen, dan zou ik er niet van opkijken. Allemaal om geld voor te innen. Aluminium strips van deuren van de flat etc. Maar of je daar bij de recycling ook met zulk gaas terecht kunt, weet ik niet.
 
Nee, we hebben geen aangifte gedaan en weet je we vinden het gaas niet eens zo erg als de bomen.
Het duurt jaren voor we weer bomen op die lengte hebben. We kopen geen dennen of sparren meer en Pieter.....? Ik zal hem eens vragen.
We hebben inderdaad een soort bouwlampen met sensor rondom het huis, maar die kunnen niet in de tuin daar is hij te groot (lang) voor.
Maar het is al weer wat gezakt hoor, de boosheid en vandaag hebben we lekker in de tuin gewerkt.
We gaan gewoon nog een paar weken genieten.
 

char

† In Memoriam
Het ligt er maar net aan wat zwaarder gestraft wordt ; Diefstal uit een Doe het Zelf zaak,...of illegale bomenkap in de beschermde natuur....

Geen prijskaartje dus...Dat trekt potentiele dieven..

Een Nep-spar lijkt mij de oplossing!!.. en die kun je in de winter binnen zetten!!..

Char.

_______________________________________________
Char. ...gaat vaak ongekapt door het leven...
 
Het kan ook anders

Hier word flink opgelet ,De buurvrouw zit overdag voor het raam dat op onze tuin uitkijkt niemand komt dus aan onze spulletjes:top:.Er schijnen bepaalde kruiden in mijn tuin te groeien en ze kwam vragen of ze die mocht plukken .Ben een warhoofd :bloos2:en vergeet soms waar ik spullen heb neergelegd in de tuin,de volgende dag kom ik ze dan weer tegen:ja:
 
Beste moderatoren, waarom is dit onderwerp verplaatst naar Flora en Fauna? Ik had het geplaatst bij het topic dat ik een tijd geleden heb gestart "Tuinen en tuinieren" Hierin beschrijf ik onze tuin en de gestolen bomen stonden in deze tuin. Kan dit onderwerp hier terug worden geplaatst? Bedankt.
Groeten Carla (C.Berendse)
 
Bovenaan