Bezienswaardigheden "rondom" Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Tips omgeving Praag

Bedankt voor deze tips. Over Praag heb ik inderdaad al een heleboel gelezen en we zijn zeker van plan in ieder geval de bovenstaande dingen te bezoeken. Waar ik wel benieuwd naar ben is de andere bezienswaardigheden rondom Praag, zo in een straal van 50 km rondom.
 
Re: Tips omgeving Praag

kastelen:karlsteyn,krivoklat.prachtige kastelen om te bezoeken.nizbor glasfabriek.alles ten zuiden/zuidwesten van praag gr cor
 
Re: Tips omgeving Praag

Hoeveel weken ga je op vakantie? Ik garandeer je, je raakt verslaafd aan al het moois wat Tsjechië je te bieden heeft. Het volgende is in mijn optiek zeker een bezoek waard:
-Konopiste (pracht kasteel)
- Pribram ( Svata Hora)
- Kutna Hora (een stad om verleifd op te worden)
-Dobris (pracht kasteel met rondleiding)
- Breznice (pracht kasteel met persoonlijke rondleiding)
- Orlik ( Kasteel om je vingers bij af te likken)
- Zvikov ( Een kasteel op een plekje uit je dromen)
enz enz enz Trek de komende jaren maar uit om alles te zien in dit pracht land. Kom er vanaf 1999 en ben no lang niet uitgekeken.
 
Re: Tips omgeving Praag

Grotten Koneprusy
Botanische tuin Pruhonice
Terezin (Theresienstad)(erg indrukwekkend)
 
Re: Tips omgeving Praag

Mijn favorieten voor een dagje buiten Praag:
- het Kokorin dal, in het noorden bij Melnik: prachtige natuur (bossen met rotsen) met mooie vakwerk huizen
- als het heet is en je wilt een dagje zwemmen, kan je naar zwemmeertjes gaan. Aan de noord-oostrand van Praag heb je net ten noorden van Brandys nad Labem de zandafgraving Lhota; dat ligt net in een dennenbos, is een vierkant afgegraven meer waar je tegen betaling naar binnen kan. Heb je dus een strandje, met WCs en een bistrootje. Kom je echt tussen de Tsjechen want ik ben er nog maar relatief weinig toeristen tegengekomen. Water is mooi schoon en je kan in de schaduw liggen.
- Als je toch naar Kutna Hora rijdt (aanrader, hoor!), ga dan ook Caslav bekijken, is ook errg mooi.
Enne Jaap, jouw tips ga ik ook uitproberen, bedankt!
 
Re: Tips omgeving Praag

Ook de imposante ruïne Okor in het gelijknamige dorpje, te bereiken met de bus vanaf de 'Kulat'ák' (Dejvická, eindhalte metrolijn A) opstapplaats net om de hoek van de 'grote' bushalte,
bus nr. 350...op 40 min sta je er en je hoeft niet in de wagen te kruipen; leuke omgeving voor wandelingen en het gezellige familiehotel aan de eindhalte serveert lekkere gerechten..
 
Tips voor Praag en omgeving

Hallo allemaal,

Wij kan met de familie een camping zoeken rond om Praag, maar wij willen daarom ook wat bezienswaardigheden treffen.
Weten jullie misschien nog dingen rondom Praag of in de buurt of zelfs in Praag? Ik zou het erg op prijs stellen!! Ik had al gehoord over een concentratiekamp maar ik zou graag wat meer willen horen zodat ik voor 2 weken een planning kan maken!

alvast bedankt,
Groetjes!!

Nadja:D
 
-

Oké ik zal wat met de tips doen alvast bedankt, :)
Ik had al in het forum rond gekeken zeker bij de lijst wat in de top 100 zou moeten staan. Maar doordat wij rond het gebied in Praag zoeken staat er nergens duidelijk wat daar in de buurt ligt dan staat er wel ja 'dfjdlfj' is leuk maar dan weet je nog niet waar het ligt, vandaar ;) !!

Ik hoop op meer reacties,
Groetjes!
Nadja:D
 
In Praag is zeer veel te zien. Gewoon beginnen in het oude centrum en van daaruit gaan slenteren. Ook de Joodse wijk met het kerkhof is een aanrader, het oude stadsplein en natuurlijk de burcht.
Het concentratie kamp is Terezin (Theresienstadt). Rondom Praag zijn genoeg kastelen, b.v. Karlstejn, maar dat is een flinke klim. Je kan natuurlijk ook naar een glasblazerij. Tenslotte is Tsjechie beroemd om het kristal.
Karen
 
Misschien is het handig om te vermelden waar jullie precies zitten (rond Praag is nog een ruim begrip), zit je bv ten westen van Praag zijn steden als Plzen en Karlovy Vary goed te doen, zitten jullie ten noorden van Praag kan je een keer een dagje de bergketens in het noorden opzoeken. Zit je ten zuiden van Praag is Tabor wel een leuke stad om te bezoeken, zit je aan de snelweg Praag - Brno bied dat weer andere mogelijkheden....
 
Misschien nog een bezoekje aan "Theresienstadt" niet echt leuk natuurlijk en geen paradijs .

(vind het onderschrift van Valek leuk )
 
Bovenaan