Betonvloer storten

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi allemaal.

wij hebben deze week een vakantiehuisje in Horni cerekev gekocht.
er is een uitbouw van 50m2 gemaakt en daarin moet nog een vloer komen. zal ik beton doen of een andere constructie. tevens zoek ik mensen die dit zouden kunnen doen voor een zacht prijsje. of weten jullie een goedkoop maar goed bedrijfje.
gr

charrel
 
Het goejekoopste is een wagen zand (ongeveer 600 Kc/M3 en een wagen is ongeveer 5 M2 dus Kc 3000) en een aantal zakken cement. Verder een kratje bier, goede buren en zelf goede zin. Je zal zien, als je een paar uur bezig ben ligt die vloer erin. Ik zou het wel in tweeen doen, de bovenste 10cm een week later en dan eerst een laag dakleer op de onderste laag beton, tegen optrekkend vocht en zo. Ok....kost je dus twee kratten bier. Ik wed dat als Pozor Pes in de buurt is hij komt helpen...... moet er naast de krat bier ook bramborak en een borreltje aanwezig zijn mischien maar goed....is nog steeds de goejekoopste manier !!
 

Vodnik

† In Memoriam
50 m2, 10cm dik is niet veel ik zou dikker maken (15 cm) en vergeet niet om er een betonijzermat in te leggen anders heb je in de kortste keren breuken.

Je hebt dan 7,5 kuub nodig, dat zijn ruim 110 kruiwagens! Informeer is bij een lokale betoncentrale wat beton per kuub kost. Mijn ervaring is dat het zelfde prijs is of zelfs goedkoper dan zelf gaan mixen.
 
10cm aarde uitgraven, 5 cm beton storten (zg. werkvloer) dan inderdaad zoals Smikley terecht opmerkte, bitumenlaag aanbrenge, vervolgens zand/cement vloer aanbrengen van 5 cm met wapeningsnet(karisit).
totale vloer is dan 10cm, dikker is onnodig.
 
Als je dan toch bezig bent zou ik onder de vloer nog een laag HARDE isolatie leggen (bv Styrodur o.i.d.)
van ongeveer 8 cm dik.
Maar wat komt er eigenlijk OP de vloer ? tegels? En hoe wordt de uitbouw gebruikt? Bewoning /opslag/iets anders.

voor meer info neem kontakt met me op.
 
ik laat de vloer beton storten, de muren stucen en het plafond witten. alles kan voor 2000€. ze zijn er en week mee bezig. ik heb eventueel wel foto's en je kan zien dat het heeeel veel werk is om die vloer recht en strak te krijgen.

20120912_092000.jpg 20120912_092520.jpg 20120912_092532.jpg 20120912_092008.jpg 20120912_092628.jpg
 
Bovenaan