Beste reisgids voor (heel) Tsjechie?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hoi,

welke gids is de beste voor heel tsjechie ?
ik lees van alles op het internet.
zwemmen in kalkgrotten
en zo maar verder.
tevens wil ik richtlijnen vinden in een gids over praag.
nu zie ik heel veel gidsen online over praag.. maar de rest van tsjechie lijkt vergeten te worden.
wie weet een goede gids over heel tsjechie ?
over praag zien we ter plekke wel wat we vinden !

alvast bedankt
graag reachties
evt. per mail
san_39_@hotmail.com
dance.gif
 
Re: reisgidsen

+ Marco Polo reisgids Tsjechie
In elk hoofdstuk wordt een regio behandeld.
De plaatsen staan op alfabetische volgorde. Daarnaast wordt er vermeld naar welke plaatsen je een uitstapje zou kunnen maken. Ook staan er andressen in van hotels en restaurants.

+ Elmar Reisgids Tsjechie
Eerste hoofdstuk natuurlijk over Praag. Maar andere regio's komen net zo goed aan bod.
 
San , ik begrijp je zoektocht heel goed. Het probleem met veel van de reisgidsen is, dat ze gebaseerd zijn op oudere versies, van voor 1989, en daarna maar wat aangepast aan de nieuwe situaie (politieke).
een klein maar relatief nieuw (1996), en leuk gidsje is Tsjechië, actief en anders van ANWB.Met autoroutes, fietstochten, en wandelingen over gans Tsjechië.
De voornaamste bzeienswaardigheden, en ook enkele leuke plekjse, die je in een andere reisgids niet vindt.
 
een goeie reisgids... stap een hospoda binnen,praat een beetje met de baas of een werknemer...die zal wel enkele tips geven om de meer onbekende kantjes(maar zeker niet minder mooi) van de streek te leren kennen...
 
Bovenaan