Bepakt en bezakt

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Het septic toevoegsel werkt goed. De geur c.q. stank is aanzienlijk minder. En het zal wel zijn tijd nodig hebben.
Inmiddels is het al weer de laatste week. Er staat een barbecue met de ouders van Meike op het programma.
De jeugd vermaakt zich prima samen en met het assisteren rond het houtskoolvuur. Gelukkig voor de trouwe viervoeter gaat er af en toe iets in het vuur, i.p.v. boven het vuur. Maar al doende leert men. En hier staan vast de topkoks van de toekomst.
Gezellig, ongedwongen, relaxed en zo zou ik nog meer benamingen kunnen geven. In ieder geval wat ons betreft voor herhaling vatbaar. De precieze locatie is van minder belang. Hoewel.....

De laatste week hebben we geen autorace,maar een monsterrace voor de deur. Een soor Transformers. Afgewisseld met grote vrachtwagens.
Een heel aparte ervaring.
Je zit aan je ontbijt en ziet een gigantich monster voorbij komen en nog een en ....nog een en....nog een....en ja, nog een Eerst denk je dat je nog droomt. Maar het nest of motel van deze monsters blijkt dichtbij.

P1070928gigantenverzameling.jpg P1070929gigantenmotel.jpg

Wat een giganten. Die moet je niet met je auto met caravan tegen komen op zo`n weggetje.
Ze hebben er meestal aardig de sokken in. Want het is oogsttijd.

P1070930de naam zegt het al.jpg P1070931grain.jpg

En dit is geen zand,maar graan. Ik denk zelf gerst. Maar wie het beter weet mag het zeggen.

Als de monsters weer vertrokken zijn keert de rust terug. Eindelijk komen de vrienden op bezoek die door omstandigheden steeds verstek moesten laten gaan. En om de Tsjechisch- Duitse vriendin zich thuis te laten voelen bak ik nog snel een taart. We kunnen heerlijk buiten zitten. En kletsen bij. Fijn dat het toch nog gelukt is.
De vakantie loopt nu echt ten einde en we worden een beetje `sago`. Dan maar een afreageer actie. We gaan de akkerdistels te lijf. En vragen ons af waar die vandaan komen. Vorig jaar waren ze er nog nauwelijks. In ieder geval kunnen we onze agressie even kwijt.
Dan volgt een goedendag rondje. Van de `oma`s wordt alvast afscheid genomen. Oma junior komt even kijken of we ons dure hout wel goed genoeg beveiligd hebben tegen houtrovers. Ze is tevreden. en wij dus helemaal.
De hekken gaan weer voor de ramen.
Met weemoed loop ik nog een rondje. En deze boom lijkt verdacht veel op de grote onbekende in onze tuin.

P1070932zelfde als de onze.jpg

Het lijken pruimen,maar ik twijfel nog steeds.

Natuurlijkgaan we afscheid nemen van Ludvikov.
Van Lucky ...

P1070935lucky.jpg

... die bij het bedrijf meegeleverd werd en beste maatjes met ons is.
 
Maar vooral van Hefziba en Gideon en hun paardjes.
Ditmaal geen plaatjes van Brounka en Rinda de favouriten van Sarah, Maar van een van de nieuwe aanwinsten en haar veulen. Druppel.(maar dan in het Ijslands)
Zo genoemd omdat het regende toen hij geboren werd.

P1070938moeder en zoon.jpg P1070943moeder waait koelte geeft schaduw en wappert de vliegen weg.jpg

Is het geen plaatje?

P1070937drupje.jpg

Een mooi laatste beeld voor een afscheid. De vier weken zijn omgevlogen . Pas in de herfstvakantie mogen we weer. :ongeduld:

Hoewel....................................... :dans::dans::dans: ...Dat is volgende week.

Hilde

einde
 
hallo hilde,
wat is dat septic toevoegsel precies? werkt dat ook voor een beerput of weet je dat niet?
groet, hetty

Ik zal de komende vakantieweek de naam etc. opschrijven en een foto maken van de verpakking.
:foto::schrijven:

Het middel is bedoelt voor de septic en doet hetzelfde als de beroemde dooie kip. Het zorgt dat het proces van afbraak goed verloopt. In de zakjes bevindt zich een soort bacteriecultuur ,die de afbraak ondersteunt.
Ik kan me voorstellen dat het ook in een beerput de geur zou kunnen verminderen. Want de smurrie(lees Poep en aanverwante zaken ) in de put is hetzelfde. Maar dan zou je er ook met gebruik van schoonmaak middelen rekening mee moeten houden.
Misschien een vraag voor een ander Topic? :denk:


Hilde
 
Het heeft even geduurd ,maar hier is dan de beloofde foto van het septic middel.


Helaas de bijlage werkt niet. afbeelding toevoegen ook niet.
Al melding gemaakt op feed-back. ik probeer het op de fotogalerij te zetten.


wat een drama
 
Hallo Hetty

Bij het grote winkelcentrum in Liberec (op weg naar de Jested kom je er langs.)is een grote drogisterijketen. Daar heb ik de hele winkel afgestruind en het gevonden. de plaatjes hebben mij goed geholpen.
Helaas ben ik de naam even kwijt.

Veel succes!

Hilde
 
Bovenaan