Bankkosten

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik heb een (internet-)betaalrekening bij de Raiffeisenbank (www.rb.cz), ooit was dit het Tsjechische Ebanka. Ik gebruik deze rekening erg weinig, maar kan er niet buiten. Tot mijn schrik moest ik nu 210 kronen per maand betalen for "agreed services". Dat was al 159 kronen een paar maanden geleden. Dat wordt me te duur en moet op zoek naar een andere bank, denk ik dan. Meningen en ideeen ?

Jeroen, ik zit ook bij de csob maar er zijn wel degelijk meer kosten
Geld pinnen bij een andere bank kost 30 kronen

Feertje, dit is afhankelijk van het "abonnement" dat je hebt. Vraag het even na bij je bank. Het kan vaak stukken goedkoper, zeker wanneer je een prive rekening hebt.

Wij betalen bij CSOB 121 kc per maand. Met een max van 5 betalingen per maand. Het is nu een privé-rekening, daarvoor hadden we een bedrijfsrekening dit kostte vorig jaar 321 Kc per maand. Wij doen niets meer met de s.r.o. dus vandaar dat wij overgestapt zijn.

Jeroen, ik zit ook bij de csob maar er zijn wel degelijk meer kosten
Geld pinnen bij een andere bank kost 30 kronen
Dat kan wel kloppen. Maar gezien dat CSOB bijna overal zit, hoeft dat geen probleem te zijn.
In een winkel of wat dan ook kun je ook vaak aan geld komen zonder kosten.

Ik heb een (internet-)betaalrekening bij de Raiffeisenbank (www.rb.cz), ooit was dit het Tsjechische Ebanka. Ik gebruik deze rekening erg weinig, maar kan er niet buiten. Tot mijn schrik moest ik nu 210 kronen per maand betalen for "agreed services". Dat was al 159 kronen een paar maanden geleden. Dat wordt me te duur en moet op zoek naar een andere bank, denk ik dan. Meningen en ideeen ?

En dan is er nu zuno (www.zuno.cz). Ze claimen gratis te zijn. Zuno is opgericht door de Raiffeisenbank. Ze zijn net begonnen, en ik zie veel reclame op TV. Geen ervaring met ze; ik bankier al jaren bij KB.

Ook wij hebben de KB bank.
Wij zijn aan bankkosten 90 CZK per maand kwijt.
Elke bank vraagt bankkosten toch!!
Ook in Nederland betaal je bankkosten, meestal per kwartaal.

Nee, bij FIO betaal je niets. 0,- per maand en 0,- bij af-en bijschrijvingen.
Geld bij een banomaat halen bij CSOB kost 6,- Kc bij een andere bank 30,- Kc.
Ik ben 0,- Kc per maand kwijt.

Ik denk dat iemand die meer eisen aan zijn of haar bankrekening stelt, ook bereid is om (meer) bankkosten te betalen. Ik heb 2 x betaalpassen (250Kc per jaar), 2 x credit cards (gratis), veel overboekingen (gewoon leven hier) en diverse malen per maand pin ik geld. Aan de andere kant krijg ik er diverse verzekeringen voor terug (pas kwijt: gratis vervanging), reisverzekering op mijn credit cards, van 5-25% korting in allerlei winkels door het gebruik van mijn passen met SPHERE logo enzovoort. En zeer modern internet-banking met 2 valuta's. Mijn 125Kc per maand meer dan waard!

FIO lijkt OK, maar ik zou er zeker 500Kc maandelijks kwijt zijn en nog niet de helft van de service ervoor terug krijgen.

Bovenaan