bank in Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo, is er iemand die goede ervaring heeft om geld vanuit Nederland naar Tsjechie over te boeken, zo ja, welke bank is dat en welke gegevens heb ik nodig om dat voor elkaar te krijgen.
Vr Gr Peter
 
heb je een girorekening? vraag dan bij klantenservice internationale overschrijvingskaarten aan, om een betaling naar het buitenland te doen heb je de iban code en bic/swift code van begunstigde nodig, veel suc6 gr Anna.
 
Als het niet perse op een rekening hoeft, is
Moneygram of Western Union echt het handigst.
Dat is er binnen een paar minuten en kan op
verschillende plekken in CR opgehaald worden.
Hoef je het dus niet perse naar 1 adresje te
sturen.....

Succes.
 
Ja, Western Union heb ik eens ook geprobeerd, om 300 dollar naar Amerika te sturen moest ik 80 dollar aan kosten betalen. Echt alleen in noodgevallen dus....
 
Het gaat er mij om dat ik via een bank in Tjechie mijn electra en verzekering kan betalen en er vanuit Nederland geld op kan storten, het gaat dus om een rekening die op mijn naam staat. Peter
 
ja, dat kan dus, zoals Anna al zei. In princiepe moet het via elk bank in Nederland kunnen. Makkelijkste weg is de support lijn van je nederlandse bank bellen.
 
Peter,

In principe kun je dat bij elke bank doen. Bij het overmaken van geld naar een Tsjechische bank (jouw rekening) heb je voor de Nederlandse bank minstens een SWIFTcode nodig en uiteraard de bankrekening waarop het terecht moet komen. De SWIFTcode kan je dan van je Tsjechische bank krijgen (dit is een internationale identiteitskode). Op zich zal dat geen probleem moeten zijn.
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Misschien via Ebanka of GE Capital. Via beiden kun je vanuit Nederland telebankieren (net als bij de rabobank etc..)
Je zit dan wel aan jaarlijkse kosten vast en volgens mij ook een klein bedrag per transactie. Je kunt de rekening online aanvragen en deze ter plaatse afhalen. Bij GE Capital kunt je zelfs "chatten" met een bankmedewerker en je vragen dus direct stellen!
laugh.gif


Succes!

Pasqual
 
Jelen, 80 dollar voor 300 dollar versturen?
Vraag me af waar en waneer dat was, want ik
heb vorig jaar een iets lager bedrag verstuurd
dan die 300 en was rond de 20 euro kwijt.
Moneygram heeft soortgeljke tarieven trouwens...
 
Tja, het anderre kant was wel, dat ze het toen 2 uur later al in Amerika mochten ophalen. Supersnel dus... Ach ja, als je niet anders kan, doe je het toch.
 
Bovenaan