Babyvoeding goed verkrijgbaar of auto volproppen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Over 9 nachtjes ;) gaan wij op vakantie naar Vrchlabi. Wij hebben twee jonge kinderen 0 en 2 en nu is mijn vraag, moeten we babyvoeding meenemen, of is er in Tsjechië ruime keus babyvoeding???

Bedankt,

Groetjes Sariebary
 
Volgens mij is babyvoeding prima te verkrijgen in Tsjechie, maar misschien toch ook handig om een paar potjes uit Nederland mee te nemen.

Verder rest mij jullie heel veel plezier te wensen en geniet van je vakantie.
 
Toch wordt er geadviseerd om voor hele jonge kinderen zelf voeding mee te nemen, omdat de babyvoeding in het buitenland net een andere samenstelling kan hebben dan wat je hier in Nederland gebruikt.....

en ik zou het aanmaken met bronwater daar in Tsjechië....
 
Er is ontzettend veel keus in babyvoeding. Potjes groente en fruit in overvloed. Zelfs olvarit (maar dan op z'n tsjechisch).
Als je zelf een hapje gaat eten in een restaurant, zijn ze graag bereid om een potje te verwarmen voor de kinderen.
Fijne vakantie!
 
Bedankt voor al jullie reactie's. De kleinste uk wordt bijna 1 en eet wel grotendeels met 'de pot' mee, maar af en toe is een potje makkelijk. Ze is ook niet meer heel kieskeurig met eten. Omdat ik niet weet of we vaak zelf zullen koken of uit eten gaan zijn een paar potjes toch wel handig. Ik denk dat ik in ieder geval niet de auto oer Hollands vol laad met eten. Ik vertrouw er maar op dat er genoeg is.
 
Hallo,
misschien vinden jullie dit een hele domme vraag, maar na een keer in tsjechie en slowakije op vakantie te zijn geweest, word dit de 1ste keer met onze zoon Ferenc. hij is geboren op 15 juli 2007 en eet naast liga's en lange vingers appelmoes, fruithapjes en olvarit baby voeding.
Kan iemand mij vertellen of deze dingen goed verkrijgbaar zijn of dat ik alles mee moet nemen op mijn vakantie. Hetzelfde geld uiteraard ook voor de luiers. Ik ben uiteraard vaker in megastores als een hypernova of tesco geweest, maar heb hier nooit op gelet ( dat doe je niet tot je zelf zo'n ukkie hebt rondhobbelen).
Hopelijk heeft iemand hier een antwoord op.
In ieder geval alvast bedankt.
Oja wij gaan naar zuid-bohemen

Mvg,
Arjan
 
Luiers zijn volop verkrijgbaar, ook de bekende merken als Huggies en Pampers. Appelmoes, fruithapjes en babyvoeding (zoals hierboven al vermeld) ook. Liga en lange vingers weet ik zo niet, maar er is genoeg soort gelijke dingen te krijgen.

Voor mijn dochter kochten we een soort kleine liga koekjes.
Wij gingen met onze dochter naar Tsjechië toen ze 7 maanden oud was, geen enkel probleem mee gehad hoor.
 
Diverse Opvolgmelk voor alle leeftijden babies en dreumessen zijn verkrijgbaar in de apotheek (Lekarna) in Tsjechie. Wij vinden de Sunar (van Hero) in Tsjechie beter dan de diverse producten in NL. (weet niet of het veel goedkoper is overigens).

Ook Olvarit en andere potje zijn in apotheken te verkrijgen.
 
Inmiddels zijn alle moderne baby attributen hier volop verkrijgbaar. Wat dat betreft hoef je alleen voor de eerste twee dagen eten en luiers mee te nemen de rest kan je hier overal kopen. Luiers zijn er in alle soorten en maten in de supermarkt, ook Pampers. Potjes met babyvoeding zijn er ook volop. Je kunt het beste naar een grote supermarkt gaan zoals Hypernova, waar ze werkelijk alles verkopen. Ook merken als Nutricia en andere flesvoedingpoeders zijn in de Lekarna te koop. Mijn dochter heeft een tweeling van 1 jaar en koopt alles hier.
Een hele fijne vakantie met de kleine.
 
Hoi, alles is hier verkrijgbaar. Luiers, babyvoeding, opvolgmelk noem het maar op. Je hebt de grootste keuze in babyvoeding bij een lekarna -apotheek- Olvarit, Nutricia, Hipp, noem maar op, het is er allemaal.
 
Bovenaan