Babuschka

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dit is wel leuk om te vertellen.

Afgelopen zomer stonden mijn vrouw en ik met een caravannetje bij onze Tsjechische vrienden op het erf. Onze vrienden houden een beetje toezicht op een oud alleenwonend vrouwtje in het dorpje, ze noemen haar Babuschka, volgens mij is dat Oma.

Babuschka komt regelmatig buurten en vond het wel leuk wat hollandse mensen te ontmoeten, ze wilde ook wel graag de caravan van binnen bekijken.
Ze is al heel oud en wat dement, maar dat mag de pret niet drukken. Op dat moment was het bloedheet en ik was pannekoeken aan het bakken voor onze vrienden. Babuschka lustte ook wel een pannekoek.

Omdat het zo heet was stond ik in mijn blote bast met een korte broek aan en een theedoek om mijn hoofd gewikkeld dat het zweet niet in mijn ogen drupte. Mijn vrouw vertelde Babuschka dat we uit holland kwamen, ze maakte grote ogen en ontkende dat heftig, ze wees naar mij en zei Sovjet. In haar ogen was ik een rus. Dat is wel grappig, omdat mijn familie van heel vroeger uit inderdaad uit het zuiden van Rusland afkomstig is.

We hebben er smakelijk om moeten lachen en de pannekoeken gingen ook smakelijk naar binnen.
 
Bovenaan