Autokemp Milovice u Horic

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Tsjechie.
Naar Milovice U Horice, wie heeft er ervaringen met camp Milovice en wie weet een goede route beschrijving naar deze camping.
Alvast bedankt voor de reacties,
Marcel
 

G

Berichten van gasten...
Re: Camp milovice

Voor de routebeschrijving gewoon de anwb routeplanner nemen. Maar 3 jaar geleden heb ik die camping eens bekeken en toen besloten om er niet te kamperen. Het is een vrij grote camping, met veel gras, ongezellig, echt duidelijk nog van voor de val van de muur en het sanitair sprak mij niet aan. Maar mischien dat anderen die er wel gekampeerd hebben, hele positieve ervaringen hebben.
 
Re: Camp milovice

Hallo Marcel,
wij zijn vorig jaar naar deze camping geweest en het is een prima camping. Zeker voor Tsejchische begrippen. Sanitair is redelijk, mooi zwembad, alleen het zwembad voor de peuters is erg koud (de hele dag vers stromend kraanwater erin!!) verder is er een schoonheids salon, op de camping, waar je voor een paar euro je kop laat epileren en verzorgen en nog veel meer. Ook is er een restaurant en winkel.
Veel plezier.
 
Re: Camp milovice

hallo
wij hebben net een week op deze camping gestaan, sanitair is niet geweldig geen 4 sterren wel mooi zwembad hoort niet bij de camping kaartje kopen. plaats reserveren gaat volgens anderen niet goed als camping vol is kun je een plaatsje zoeken op het voetbalveld hoort ook bij de camping
 
Re: Camp milovice

Wij zijn deze zomer 3 nachten op camping Milovice geweest, de camping/sfeer sprak ons niet aan. Je krijgt één sleutel bij aankomst voor het sanitair, met die sleutel mag je een douche-ruimte/wc-ruimte openen. Wij waren met z'n vijven, dus gelijktijdig douchen is er niet bij. Van de buitenkant zie je niet of er al iemand in de douche of wc zit, heel vervelend allemaal. Grote camping trouwens met Nederlanders en Tjechen, vaak in huisjes. De kids moesten voor alles betalen, gevolg was dat er niemand gebruik maakte van de faciliteiten, alleen het zwembad werd druk bezocht.De pingpongtafel o.a. zonder netje (te verkrijgen bij de receptie tegen betaling) werd daarom niet gebruikt helaas. Het voetbalveld werd toen het druk werk volgezet, dus dat ging ook niet meer. Het restaurant aan de rand van de camping is prima en goedkoop (wat niet in Tjechie?), inrichting erg oubollig. Voor ons is sfeer belangrijker dan allerlei attracties, die was er dus wat ons betreft niet.
smiley6.gif
 
Re: Camp milovice

Allemaal bedankt voor de reacties,
Wij zijn inmiddels al weer terug.
Wij hadden een blokhut gehuurd in de week van 17 t/m 24 juli. Zwembad was toppie. Restaurant was ook goed al kreeg je wel snel je eten. Het voetbalveld was wel te gebruiken want mijn zoon heeft nog aan een tournooitje meegedaan tegen de tsjechen, duitsers en denen
Het systeem met de sleutel voor het sanitair vond ik ook naadje.
Een prima week gehad daar
smiley20.gif
 
Re: Camp milovice

Anne-Marie,

Wij hebben voorin gestaan en kregen een toilet en douchesleutel voor het sanitair bij de slagboom. Als je met die sleutel binnen kwam had je meerdere douches en toiletten ter beschikking. Dus kon je met meerdere tegelijk douchen. De douches achterin hadden dan zeker elk een eigen slot? Als dat zo was, kon je dan niet met je sleutel meerdere deuren open maken voor je gezin? Eruit kan je toch wel komen. Wel waardeloos dat je niet kunt zien of er iemand op zit. Kan je het niet vanuit de binnenkant op slot doen dan?

Het is een ANWB camping en staat als redelijk goed MET zwembad in de campinggids beschreven. Dat is voor veel Nederlanders als honing voor een bij. Wij vonden het dus niet verwonderlijk dus dat we er veel Nederlanders tegen kwamen. Die kwamen er trouwens al jaren, zoals ome Arie die inmiddels velen kenden.

De ping pong tafel was echt helemaal verrot en het netje moest je zelf meenemen. Het zwembad was geweldig en voor niet veel geld kon je daar de hele dag in en uit lopen.

Om ons heen kijkend wat en hoe er geserveerd werd zijn we het campingrestaurant uitgelopen. We hebben in het wegrestaurant gegeten. Nou, dat kunnen we iedereen afraden, dat was ECHT slecht
tongue.gif
. Bediening was traag, veel van de kaart bleek niet te leveren en het eten was niet smakelijk. Dat waren we zo in Tsjechië niet gewend.

Zeg Miepie, hoe ziet volgens jou een camping van voor de val eruit?
confused.gif
Ik ben zeer nieuwsgierig!
 
Re: Camp milovice

Voor de duidelijkheid ivm routeplanner: het betreft Milovice tussen Hradec Kralove en Jicin, zie site http://www.camp-milovice.cz/english/

Er bestaat ook een Milovice ten noordoosten van Praag (tussen Praag en Mlada Boleslav), maar dat is een oude Russische legerplaats, waar stukken land nog afgeschermd zijn ivm. troep en mijnen in de grond. Ik schrok effe; leek me geen goede camping omgeving, maar gelukkig is dit een hele andere Milovice...
 
Re: Camp milovice

Hoi Jan,
Wij hadden een ander sanitairblok toegewezen gekregen. Het was wel mogelijk om diverse deuren te openen, maar dan kon je ze dus niet op slot doen. Dat moest aan de binnenkant gebeuren. Bij diverse wc's werkte het slot aan de binnenkant niet goed, terwijl je dacht dat ie op slot zat. Vind ik toch niet echt prettig dat iemand zomaar de wc binnenkomt. Al met al geen goed systeem. Het restaurant bij de camping vonden wij prima eten, om zeker te zijn van 'n plaats moest je wel bijv. 's-middags even reserveren. Maar wij vinden dat wanneer het gevoel niet goed is bij een camping dat je dan snel op zoek moet gaan naar een andere, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Wij zijn na Milovice naar Camping Slunecna in Cerny Dul gegaan, in de omgeving van Vrchlabi. Daar hebben wij ons prima vermaakt, weinig luxe, bijv. geen zwembad, maar wel een meer, pingpongtafel, die nog gebruikt kon worden en ook een voetbalveld dat niet volgezet werd toen de camping volstond.
 
Re: Camp milovice

Hoi Anne-Marie.
Ik heb wel even rondgelopen bij dat sanitairblok, maar blijkbaar niet goed gekeken. Bedoel je dat je met diezelfde sleutel als waar je het toilet aan de buitenkant mee open maakt ook moet gebruiken om binnekant weer dicht te doen? Als dat zo is, nee dat is niet echt handig. Bovendien heb je hardstikke gelijk dat je een andere camping zoekt als de camping waar je staan je niet bevalt. Wat ons betreft, als het op de camping goed toeven is, is dat meegenomen. We zijn meestal weg en zitten weinig hele dagen op de camping. Wat we wel erg fijn vinden is dat een camping (zeker voor de avonden en nacht rust en veiligheid uit moet stralen. Nou rust was op Milovice van verre. Wij stonden recht tegenover de bar en vonden het geluid savonds wel gezellig. Maar dat ze smorgens om half acht al die rot TV buiten aanzette dat was beslist minder. Ik vind dat je dat als campingbeheerder toch wel moet begrijpen dat zoiets niet kan.
Verder heeft het gehoost toen wij er stonden. Zelf niet gezien, we waren weer eens weg. Maar de ellende hebben we savonds wel gezien. Nou dan moet je niet midden op campingterrein 2 staan met je tentje. Daar had een behoorlijke laag water gestaan. Een paar Denen waren in hun tent verzopen en dus maar huiswaards gekeerd. Een paar Nederlanders zijn twee dagen bezig geweest om alles droog te krijgen. Een tsjechiesche opa & oma met kleinkinderen hebben twee dagen lopen soppen door de modder wat zo'n beetje rond hun hele caravan stond. Kan me voorstellen dat geen van allen daarop zat te wachten. De camping is blijkbaar wel mateloos populair. Elke avond rond vijf uur stonden er weer zo'n 6 tot wel 15 auto's met caravans of vouwwagens voor de slagboom te wachten om in te boeken. Zouden die ook onze ervaringen delen?
confused.gif
 
Re: Camp milovice

Hoi Anne-Marie,

wij zijn net 3 weken terug uit Tsjechie en hebben ook op camping Milovice gestaan.Het is ons niet goed bevallen daar. We zaten in een bungelow oftewel hut, op een veldje wat nog voor de receptie zat. Het was net of het niet bij de camping hoorde, dus veel gezelligheid was er niet. Ook de sanitaire ruimtes waren inderdaad niet handig. Wel vond ik het aardig schoon. Het zwembad was ook heerlijk.
Ze hadden ons via de mail een andere plek toegewezen, nl.op het voetbalveld(ook huisjes)maar dat kon niet meer.
Er waren veel mensen die klaagden over hun plaats, sommigen moesten verkassen omdat er nieuwe mensen kwamen. Dat kunnen ze toch niet maken.Het restaurant vonden we ook niet geweldig. In het dorp Milovice hebben we vaak en goed gegeten.We hebben nog wel op het punt gestaan om een andere camping te zoeken, maar ach je denkt we maken er wel wat van. Wij gaan er in ieder geval niet weer heen.

Groetjes Fenny
 
Re: Camp milovice

Hoi Jan,
Ja inderdaad, je moet met dezelfde sleutel de deur weer dichtdoen, dus niet echt handig.
Groetjes,
Anne-Marie
 
Re: Camp milovice

Nou Anne-Marie.
Dan heb je het met 3 dagen nog lang uitgehouden. Als je alles zo bij elkaar opteld is Camp Milovice goed als doortrek camping (nee niet om door de WC te trekken) maar om er bij aankomst even lekker in het zwembad te spartelen (afkoelen) en er veilig de nacht door te brengen en de volgende dag weer verder naar een wel goeie camping verderop. Tip aan de beheerders van camp Milovice, lees dit en doe er wat aan. Maar ja, als het tourisme uit Nederland richting Tsjechië alleen maar toe neemt en camp Milovice jaarlijks weer overvol loopt, zal de motivatie om er wat aan te doen waarschijnlijk niet erg hoog zijn. Denk je ook niet Anne-Marie?
 

spookycat

† In Memoriam
Wij zijn er zomer 2006 gaan kijken ,toen stond het overvol met nederlanders en denen
vorige zomer ook een kijkje gaan nemen en toen was het minder druk.
De huisjes waren onderbezet maar je moet er ook niet veel van voorstellen,kruiphok noem ik het(sorry)
Het zwembad ziet er prima uit ,is wel appart te betalen,maar kost weinig;
Het restaurant weet ik niet,hebben er alleen ff gekeken
Er is een kapper,sauna,masage,maar alles was dicht toen wij er waren
we hebben bij een barretje iets gedronken en de mensen waren vriendelijk
Er zijn meerdere tentjes waar je iets kan eten of drinken
Ieder zen ding maar is eeeecht niet ons ding:lache:
 
hoi iedereen ,

Wij (mijn vrouw en ik) zitten te zoeken naar een camping dicht bij de grens. Nu heb ik al heel veel bezocht en bekeken en was mijn oog gevallen op camping Milovice.

Verleden jaar zijn we naar Nyrsko gegaan maar dat vonden we allebei toch te stil. 2 jaar geleden zijn we naar Chomutov gegaan.

Nu zat ik op verschillende sites de commentaren te lezen (vind ikzelf heel belangrijk) en krijg eigenlijk heel veel verschillende dingen te lezen over deze camping.

Is er iemand die na 2006 nog naar deze camping is geweest?
Had er mijn oog al op laten vallen, maar wil toch graag wat recenter informatie hoe het daar is. Zijn de winkeltjes (sauna enz.) nu wel open?

We gaan deze zomer weer naar tsjechië, maar zijn nog aan het rondkijken.

Groetjes, Musilove
 
Bovenaan