Autocamping Kosmonosy - Mlada Boleslav

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Wie kent autocamping Kosmonosy?

Weet je ook in welke plaats deze camping ligt?
Op bijna alle Tsjechische campings zijn huisjes, maar ja, niet overal dus als je een plaats weet, zijn er vast forumleden die weten wat voor camping het is.

Veel succes.

Groet

Corrie.
 
Re: Wie kent autocamping Kosmonosy?

Inderdaad dat is hem, en de site hierboven vermeld is hun eigen site, alleen een klik te ver.
grin.gif


Helaas, nog niet in Duits of Engels. Camping is van Autoclub Škoda, Kosmonosy is een plaats bij Mladá Boleslav. Bah, klinkt een beetje Russisch.
 

Pelhřimov

Donateur
Re: Wie kent autocamping Kosmonosy?

Camping Kosmonosy ligt in een wijk van Mlada Boleslav.
Het is een camping die tegen een steile helling ligt. Beneden is het heel druk met caravans, maar boven sta je heerlijk rustig met je tentje (geen stroom) onder de fruitbomen.
Er waren wat grotere bungalows, maar het is al weer een tijd geleden dat ik er geweest ben, dus dat kan wel veranderd zijn.

Zie ook mijn bericht in Skoda rondleiding fantastisch bij attracties en bezienswaardigheden.
(Hoe ik de link maak weet ik niet, dus daarom maar zo.)

Jeanne
 
Emile,
deze camping ligt in het dorpje Kosmonosy, aan de rand van Mlada Boleslav (hier staat een enorme Skoda autofabriek. De camping heeft eenvoudige grote en kleine huisjes, zonder water maar met electra, bedden en wat eenvoudig meubilair.
Je kunt vanhieruit snel naar Praag (40 auto minuten), reuzengebergte (30 autominuten)en een kwartiertje met de auto naar het Boheemse paradijs. Kortom lekker centraal.
Op de camping kun je lekker eten en drinken, altijd warm water, redelijk sanitair en tegenover de camping is een gemeente zwembad.

Wij zijn er al diverse keren geweest en gebruiken de camping als uitvalbasis voor diverse tochtjes.

groeten,
Dick Rutten
 

Freddy2005

† In Memoriam
dickrutten schreef:
..... aan de rand van Mlada Boleslav (hier staat een enorme Skoda autofabriek).
Hoe durf je ;) , dit is de thuisbasis van Skoda.

Hier is de hoofdzetel gevestigd. Oorspronkelijk werd de onderneming opgericht door Laurin & Klement en in 1925 aan Skoda verkocht. Hier is ook het mooie Skoda muzeum
 
Wij zijn 10 jaar geleden 1 keer op deze 'Skoda-camping' geweest, en daarna nooit meer. Het zag er leuk uit hoor, daar niet van. Maar het personeel! We werden genegeerd bij de balie, kregen schandalig slecht eten in het restaurant op ons bord. Toen we daar iets van zeiden, werd zwijgend het bord weggehaald en na 45 (!) minuten werd iets op tafel gesmeten wat net even minder slecht was.
's Avonds ging om negen uur het loket dicht, en toen wij om 20.55 met onze lege flesjes aankwamen, pakten ze de flesjes aan, gaven statiegeld terug en stuurden ons weg, omdat ze 'gesloten ' waren. We konden niets meer kopen.
Ik merk wel eens dat mensen die onbeleefd zijn een koekje van eigen deeg krijgen, maat wij hebben nooit enige aanleiding gegeven tot dit soort gedrag. Wij zijn altijd correct en beleefd.
Wij hebben nog nooit zoveel rare incidenten op één camping meegemaakt, vandaar dat we de volgende ochtend zijn vertrokken. Nadat we in het gastemboek ongezouten de waarheid hebben gezet.
Ik weet dat het lang geleden is, en dat er in de tussentijd een hoop veranderd zou kunnen zijn, of dat het personeel misschien toen wel nét een slechte dag had, maar het is de eerste indruk die je krijgt. En na zo'n dag ga je nooooit meer naar zo'n camping terug.
Wij waren overigens niet de enigen met deze ervaringen, de deense mensen naast ons overkwamen soortgelijke incidenten en vertrokken ook de volgende dag uit onvrede.
 
zo te lezen is wat krulletje schrijft nu dus alweer 11 jaar geleden :)

wij zijn diverse keren op deze camping geweest, alleen de afgelopen 2 jaar niet meer wegens omstandigheden.
We krijgen nog steeds elk jaar met kerst een kerstkaart en kerstemail van Milos Brunclik (of hoe de beste man ook heet), en dit jaar denken we weer te gaan, omdat deze camping mij blijft trekken.
Verderop in een dorpje zit een heel goed chinees lestaulant wat wel lijkt op een nederlands-chinees restaurant. erg goed en gezellig!

Het sanitair op die camping zag je wel elk jaar een beetje minder worden, ik hoop voor ze dat dit een keer aangepakt is of zal worden.

Het eten in het restaurantje wordt inderdaad niet met een vriendelijk gezicht bezorgt, maar als je de mensen erachter wat beter leert kennen dan merk je dat dit een neutraal gezicht is, en dat ze echt wel aardig (kunnen) zijn.
Gelukkig smaakt het Samsombier altijd goed, en mag het glas mee naar de tent/het huisje.

wij hebben al met al altijd goede herinneringen aan deze camping, hoewel het geen top-camping is.
 
Bovenaan