Autobezit, verzekering en wegenbelasting in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Zo die bestaat uit een aantal polski Fiat en Lada onderdelen . Is verre van origineel .

Weet of je een verblijfsvergunning hebt anders wordt het moeilijk om hem op je naam te krijgen .

Neem een magneet mee en ga ermee langs de onderzijde aan de bijrijderskant. Denk dat hier veel met plamuur is gewerkt.
 
Mooi wagentje, ik hou wel van die ouwetjes, daar kan je tenminste zelf nog wat aan knutselen. Weinig kilometers ook (als dat klopt) al is 28.000 kronen misschien wat prijzig.

Auto op eigen naam zetten weet ik niet hoe dat gaat, de onze staat op naam van mijn CZ vriendin. Verzekering is veel goedkoper dan in Nederland. Voor een Skoda Favorit betalen wij 2600 kronen per jaar. De hoogte van de verzekering hangt af van het motervermogen.

En wegenbelasting? Dat kennen we hier niet.
 

dennuzzz

Donateur
een tolweg is naar mijn idee echt belasting die geheven wordt op de te rijden weg. het is wel zo dat in nederland iedereen betaald en in tsjechië niet iedereen alleen de gebruikers van de (snel)wegen.
 
hij is gemaakt van Hoogovenstaal dat niet best behandeld is . Kwam hij uit landen rond de middelandse zee dan valt het wel mee met de roestvorming maar gezien de herkomst moet er aardig wat overzetplaatwerk of plamuur in de auto verwerk zijn . Aan de manier waarop de achterdeur in het koetswerk hangt kan je afleiden dat het plaatwerk niet goed meer is ter hoogte van de wielkastrand.

A19_12_8.JPG
 
Ieder geval bedankt voor alle antwoorden. Als ik er volgende week ben zal verder uitzoeken want als ik geen auto op mijn naam kan zetten houdt het op.

En over de auto: ik heb hem niet in het echt gezien dus kan het zo niet beoordelen, maar je weet van te voren dat hij niet nieuw is. De prijs vond ik persoonlijk ook al wat hoog.

Thomas
 
Er is trouwens ook een eko belasting die betaald moet worden bij het overschrijven van een oude auto. Dit is eenmalig per auto, maar deze is nog van de eerst eigenaar dus dat geldt dan zeker. In dit geval zal dat wel 10.000 kronen zijn, het hoogst mogelijke.

Er is/was wel een truukje om dat te omzeilen, namelijk door hem eerst op naam van iemand met een gehandicaptenkaart te zetten. Die betalen een veel lagere eko belasting. Omdat die belasting maar eenmalig is, kun je hem daarna zonder belasting op je eigen naam zetten. Hebben wij ook gedaan. Ons Skodaatje kostte maar 6000 kronen, dus die belasting hakte er nogal in.
 
Bovenaan