Horeca Apart restaurant gezocht in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

8 Juni zijn mijn mannetje en ik allebei jarig. Het lijkt mij leuk om deze dag uit eten te gaan in Praag. Alhoewel we heel wat restaurantjes kennen, ben ik nu op zoek naar iets anders,
bijv. met een schitterend uitzicht, een apart interieur, of leuke kaart. Mag voor de gelegenheid wat meer kosten dan gemiddeld, maar niet op het prijdniveau van "La Perle de Prague".

Wie o wie weet iets leuks? We lusten alles, houden alleen niet zo van Chinees. Voorkeur gaat uit naar Tsjechisch of Italiaans.

Tips graag!:D
 
Een onvergetelijke avond voor je man gaat als volgt.

Duik gewoon een mannenkroeg in.
Sigarettenrook, bier en wijn.
Hoop Tsjechies geklets.
Voorafje.
Hoofdgerecht.
En het toetje......dat sla je over.
Neem die vent van je mee naar je kamer.
Je zegt: ogen dicht, even verkleden.
Dan trek je alleen je rode hoge hakjes aan en zegt met zacht omfloerste stem: hier staat het toetje!
Wedden dat alles aan die vent van je gaat steigeren en als hij tachtig is nog praat over die geweldige romantische avond in Praag.

Mocht je twijfelen dan kunnen we het samen eerst uitproberen.

Groet.
 
Hahaha,
dat soort avonden doen we al vaak genoeg. Bovendien heb ik werkelijk waar laatst in Praag rode schoentjes gekocht!

Een kamer hebben we niet, wel ons huisje vlakbij Praag, inclusief mooie kachel, dus romantischer dan een hotelkamer.

Beiden houden we van borrelen, maar meestal ben ik degene die in dat soort etablissementen gaat kletsen met de andere gasten en blijft kletsen en er dan nog maar één bestelt...daarom kan ik voor een verjaardagsfeestje beter eerst ergens gaan eten met z'n twee en wie weet daarna nog zo'n "mannenkroeg" in. Maar complimenten voor de poëtische snaar!

Voor de andere schrijvers: wellicht minder poëtisch dan kukel, maar de tips lijken me leuk! thanks.
 

Vodnik

† In Memoriam
restaurant met mooi uitzicht over praag? Nebozizek! Met de funiculair bij petrin omhoog, halverwege uitstappen en je bent er.
Neem een tram die door Ujezd gaat (oa lijn 12), uitstappen halte Helichova of Ujezd, de halte van de funiculair is er precies tussen in.
Betaalbaar restaurant!

Let op: De funiculair "klimt" tot 21.00 uur, dat wordt dus terug lopen maar dat is wel berg af en leuk!

zie deze link:
http://www.mapy.cz/#centerX=133031728@centerY=135936400@typ=base@zoom=15@vizType=none@vizIds=none

Dobro chut!

Pieter
 
Zeker weten! Twee van de tips kende ik al, maar weet je wat, ik ga gewoon de rest allemaal uitproberen (uiteraard niet allemaal op 8 juni, maar ben de aankomende maanden veel in Praag). Ik zal verslag doen van de bevindingen! Allemaal bedankt en goed weekend!
 
Uitzicht niet super maar eten des te meer: Aromi, op Manesova volgens mij 2 straten van Italska vandaan. Ik ben een redelijk ervaren uit-eten-gaander maar heb de kwaliteit van Aromi nog niet vaak meegemaakt in Italiaanse restaurants. Bovendien is de service zeker voor Praagse begrippen erg goed... veel plezier!
 
Waar gingen we nou eten?

Een tijdje geleden heb ik op dit forum een vraag gesteld over een bijzonder restaurant in Praag, om met de verjaardagen van mij en Boeda te eten (wij zijn beiden op 8 juni jarig). Ik heb heel veel leuke tips gekregen en ook meegenomen naar Tsjechië. Ik beloofde jullie op de hoogte te houden van waar we uiteindelijk zijn gaan eten. Om eerlijk te zeggen hebben we nog geenéén tip gebruikt!:snotter: Niet uit onwil hoor, maar 8 juni was het zo ontzettend heet in Praag, dat we als kippen zonder koppen eerst zijn neergestreken bij een terras aan de Moldau. Na heerlijk aan de Boheemse sekt te hebben gezeten hebben we verjaardagskadootjes voor elkaar gekocht. Uiteindelijk weer naar de rivier (leek wel de enige koele plek) en bij Ginger en Fred de stad weer ingedoken. Toen onze magen gingen knorren liepen we bij toeval in een straat met allemaal restaurantjes met binnenplaatsjes. Uiteindelijk zijn we er gewoon op één neergestreken. Ze hadden een uitgebreide Tsjechische wijnkaart, dus ik was in mijn nopjes. Het eten was heerlijk, maar de naam en de straat? Ik zou het niet meer weten (weet het nog wel te vinden denk ik). Ach, eigenlijk is dat ook gewoon de leukste manier van uit eten gaan, toch? De tips van jullie gaan we echt nog gebruiken hoor, maar dan als het wat minder heet is!!!:lmfao:
 
Bovenaan