Adelaarsgebergte

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie is er wel eens op vakantie geweest in het Adelaarsgebergte, of wie woont er in het Adelaarsgebergte? Wat vinden jullie ervan?
Wij zijn hier benieuwd naar omdat wij daar graag iets zouden opstarten, hotelletje of pension met kl camping.
 
daar zyn we gewesst en het was heerlyk.............het was daar rustig !!dan moet je in de buurt van Jesenik gaan kyken ,daar is het heerlyk zyn..daar is ook een meer waar je goed in kan zwemmen,is ook wel fyn..maar het wel een goed plan..want ik hoor niemand die daar wat opstart..ben jy de eerste..hou me op de hoogte..wat ook mooi is:Lipva Lazne..kyk eens op cztravel..ik weet het niet uit hoofd ,maar er een site waar huizen in dit gebied opstaan..moet je anders ff met google zoeken..
gr.Hetty
 
Adelaarsgebergte is een prachtige omgeving waar het toerisme nog veel minder is dan in het Reuzengebergte. Om er iets te beginnen zal daar dus nog moeilijker zijn dan in de meer toeristische gebieden.
Omdat het er minder toeristisch is is het voor velen die rust zoeken echter absoluut de moeite waard (hier zit dus weer een kans om iets op te starten).
Dus mooie en rustige omgeving waar het het gehele jaar door (ook voor wintersport in bepaalde plaatsen) goed toeven is.
 
Waar ligt eigenlijk Adelaarsgebergte??
Ik ken helaas alleen de Tsjechische namen: Krusne hory, Krkonose, Jizerky, Jeseniky, Beskydy, en niet te vergeten Sumava...etc....
Ik ken wel Ertsgebirge of zoiets = zou Krusne hory aan de (Oost-) Duitse kant moeten zijn. En Beyerische wald = zou de Sumava aan de Duitse kant zijn, maar verder....?
Het dolt in mijn hoofd van alle vreemde namen die ik hier hoor, waarom niet de Tsjechische namen te gebruiken???
 
Zdenda, Adelaarsgebergte is Orlicke Hory. Zeg maar rechts van Nachod via Dobruska, naar Rychnov aan de poose grens.
Ik hoop dat het nu wat duidelijker wordt, en dat je misschien nog wat advies hebt.
 
Dank je, heb al meteen even gekeken. Het ziet er mooi uit (net als bijna alle streken in Tsjechie....). Ik vraag me wel af of de langere reistijd Nederlanders niet zal weerhouden om te kiezen voor dit gebied. In de zomer ga je vaak langer op vakantie en dan is langere reistijd niet zo erg maar als je een weekje gaat wintersporten maakt die paar uurtjes soms wel verschil en is het Reuzengebergte toch net even dichterbij. Maar misschien heb ik het wel helemaal mis.... Dit eigenlijk als antwoord op een andere vraag over of er toeristische interesse is in dit gebied.
 
He BRenda,anders moet je daar gewoon een keer op vakantie gaan om te kyken of zo..op die site waar ik het over het had,zyn de huizen goedkoop..kun je erst rondkyken..Maar ik had het over Jesenik gebergte..Of by het meer van Pastviny,en dat is by Zamberk of Sunperk.ik heb de gids ff niet by de hand..Wy zyn er 1 keer gewest maar heerlyk daar..en dan ouwerwetse boemeltrein voor weinig geld...heerlyk is dat..Mag ik vrgan,waarom willen jullie daar wat beginnen??ik bedoel vanwaar deze voorkeur??
 
hoi,
ben 2 jaar geleden in het adelaars gebergte geweest en daarna het jaar erop naar het reuzen gebergte ,maar geef mij de rust maar en niet al het massatoerisme .ik ga dit jaar naar het jesenikygebergte ,maar ga zeker een paar dage vertoeven in het adelaarsgeberte (vooral het ORLICKY HORY)
 
Dank je wel voor de reakties , Hetty wij gaan al 7 jaar daarheen op vakantie, wij zijn er al een keer in het voorjaar, en een keer in de winter geweest en al vale keren in de zomer.Wij hebben vrienden wonen in NoveMesto nad Metuji(bij Nachod)en hebben zoiets van, het gebied daar is geweldig zowel in zomer als winter voor elk w2at wils, en vooral de rust vinden we erg belangrijk, en niet te erg toeristisch. Onze vrienden, dat zijn inmiddels wel 3 Tsjechische families daar (we komen daar iedere keer weer een beetje thuis voor ons gevoel)hebben wij daar dan achter de hand. Altijd handig als je daar wat gaat beginnen, bv vertalen, of een simpel iets als bv eens oppassen, en gewoon al iemand hebben daar, niet helemaal alleen zijn daar.
 
Ha Annewil en Brenda,ik ie het al :we zyn 6 handen op een buik!!!!!!!Maar jullie hebben wel gelyk ,we willen dit jar ook die kant op,maar hebben nog geen locatie.Ze moeten hier eerst nog een poosje vechten ,wie er mee gaat en wie niet.!!Kan nog nog een hele stryd worden..Maar iets boven Jesenik ligt nog een meer,waarin je heel goed kunt zwemmen..Maar ik weet de naam niet meer,ik wil hem wel opzoeken ..want ik heb ooit alles opgeschreven..het probleem is:waar heb ik het gelaten?!
Het meeste weet ik namelyk uit myn hoofd..Laat maar weten als ik het moet zoeken..kan ik gelyk myn kast schoonmaken!!wie weet wat ik tegenkom..
 
hoi, nou je mag van mij ja kasten gaan opruimen hoor ik wil nog wel het een en ander weten over jeseniky.wij gaan om precies te zijn naar PUSTE ZIBRODOVICE ,een gehuchtje bij velke losiny en jindrichov. alle info is welkom.groetjes anniwil
aangenaam.gif
 
Bovenaan