Accu voor elektrische fiets: repase

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Bij aanschaf van een E-Bike accu moet je eerst weten of in de controller blokkades zitten die gebruik van vreemde accu's verhinderen. Veel merkfietsen hebben zo'n blokkade, als je zo'n fiets hebt, kun je alleen de cellen laten vervangen door een bedrijf dat er verstand van heeft, of een accu bij de dealer v h merk kopen, wat meestal duur is. Bij goedkope bouwmarktfietsen kun je vaak de accu nog vervangen door een algemeen model met dezelfde afmeting, voltage. De vermelding Samsung, Panasonic betreft de cellen, niet de motor of de fiets. Ik heb even op de site hierboven gekeken, de prijzen zijn niet interessant, het zijn allemaal Chinese accu's die elders veel goedkoper zijn. Ik koop meestal op EBAY DE. Om een voorbeeld te geven: in de winter kocht ik een 10 Ah 36 volt accu inclusief lader en garantie voor €140, dus verdiepen in de materie loont zich.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je interesse in zo'n fatbike? Ik heb zo'n model, paar jaar geleden gebruikt gekocht, is goed vooraf te bedenken waarvoor je hem gebruiken wil, naar mijn ervaring is het meer iets voor de stad, door de dikke banden is de rolweerstand veel hoger, is ook belangrijk met hoeveel druk je de banden op kunt pompen, met 4 a 5 bar is de rolweerstand aanzienlijk minder. Hier in de bergen is veel accu power nodig om bergop te fietsen, ben daarom bezig extra accus in te bouwen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan