Vakantie van Baan 2011

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ook wij hebben genoten van je verslag. Tijd dat kost het inderdaad (mijn website is soms bijna niet bij te houden) Toch blijf je door gaan en er plezier in houden als mensen enthousiast worden van jouw verhaal. Ik herken het en hoop ook volgende jaar weer een mooi verslag te mogen lezen.
Maar ook zonder verslag hopen we jullie snel weer in onze sprookjesmolen op de koffie te krijgen.

groetjes Uit Dolni Kalna.

PS heb je de meegenomen electra onderdelen al kunnen gebruiken??
 
Ook wij hebben genoten van je verslag. Tijd dat kost het inderdaad (mijn website is soms bijna niet bij te houden) Toch blijf je door gaan en er plezier in houden als mensen enthousiast worden van jouw verhaal. Ik herken het en hoop ook volgende jaar weer een mooi verslag te mogen lezen.
Maar ook zonder verslag hopen we jullie snel weer in onze sprookjesmolen op de koffie te krijgen.

groetjes Uit Dolni Kalna.

PS heb je de meegenomen electra onderdelen al kunnen gebruiken??

Miranda en Lau , de eerste knopjes heb ik al kunnen gebruiken om de Flipperkast weer aan het flipperen te krijgen.
 
kijk dat is goed nieuws...maar....leren de leerlingen daar ook wat van dan?????:lmfao:

een flipperkast is mechanisch en elektrisch.

Dus er zijn veel elektrische signalen die mechanisch iets moeten gaan doen.

Dus moet je het signaal meten en omzetten naar mechanische pallen dmv. relais

Als een schakelaar door de bal wordt geraakt dan gaat er een pal over die weer de punten moet gaan tellen.

Ik weet er nog niet alles van te vertellen hoor, maar we hebben al wel spellen kunnen uitspelen.

We hebben de TILT schakelaar tijdelijk even vast gezet.


En als de leerlingen voor de digitale toets meer dan een 7 halen mogen ze even spelen.

Dus deze week had ik er 6 die bezig waren met storing zoeken aan de flipperkast.
 
Hallo Hendrikus,
We zijn net terug van een paar weken Tsjechie. Heerlijk gebivakkeerd in ons huis in Zebrakov. De grondwerkzaamheden (aanleggen van de weg en terassen) zijn nu ook afgerond. Langzaam maar zeker gaan we ons nu richten op de inrichting van de bovenverdieping.

Ik heb genoten van je verslag. Op zich zou ik het jammer vinden als in toekomstige verslagen minder foto's zouden staan. De lezer moet ze dan zelf (via links) bezoeken en dat geblader werkt soms demotiverend (althans bij mij). Waar je vakanties de komende jaren ook naar toe mogen gaan, ik zou het leuk vinden als we elkaar nog eens in Zebrakov ontmoeten.

Prettige vakanties in ieder geval.
Rinus
 
Bij dag 7 verwijs ik naar Char "Ik denk dan vaak aan Char."maar de link werkt niet meer.
Bij deze het verhaal waar ik dan vaak aan denk.

Helemaal pet!


Na anderhalve liter thee en een klein ontbijtje gaan de Dames (vriendin en dochter) aan mijn hoofd lopen zeuren... Ze willen naar Vrchlabi... Winkelen!!!...En dat is dus wel het laatste wat IK wil!!.. Maar ja,.. de meeste stemmen gelden... en ik ben dus de klos!..
Ik zet mijn petje op, tegen de zon, en we rijden naar de stad. ...En warm, daar!!..Na 400 meter had ik het al bekeken!!.. Dus ik zeg:.. ik ga hier op dit bankje in het park zitten.. en ik zie jullie wel, over een uurtje of zo.

Man,.. ik zit daar heerlijk, in mijn oude klofje en met een nog veel ouder petje... Er komt van alles voorbij. Maar het merendeel bestaat uit toeristen.

En toen ben ik zeker, op dat bankje, in slaap gevallen....

Op een gegeven moment word ik op mijn schouder getikt!!...Ik schrik me helemaal rot!!..Zijn het mijn vriendin en onze dochter...
Ik ben in één keer klaarwakker!!... Maar mijn petje is weg!!..Ze hebben mijn petje gepikt!!..
Dus ik vraag:... hebben jullie mijn petje gezien?..
Ja, Char.. die ligt voor jou, op de grond.. Was je een beetje in slaap gevallen, knul?..
Ik buig een beetje voorover, en zie mijn petje liggen, ondersteboven op het pad. Ik kijk nog een keer goed.... zitten er allemaal muntjes in!!!...

107 kronen!!!...Ik was slapend rijk geworden!!..

Die tutten weigeren, tot op de dag van vandaag, om te vertellen of zij dat geld in dat petje gedaan hebben,... of dat voorbijgangers zo aardig waren, om een arme sloeber te helpen!!!..

Char

#mce_temp_url#
 
Hoi Fam. Baan
Met veel plezier hebben we je verslag en foto's 2011 bekeken
We hebben een paar hele fijne vakantiedagen met jullie gehad op zebrakov
Het fotograferen gaat inmiddels een stuk beter dank zij je informatie en zijn daarna goed gelukt(
Onze dank nog hiervoor
Misschien komen we elkaar nog eens tegen in tjechie (je weet maar nooit)
Het is de bedoeling om toch weer naar tjechie te gaan dit jaar(met de kleinkinderen)
Verder wensen wij jullie een fijn en gezond vakantiejaar 2012 toe

Groetjes Huub en Lia
 
Bovenaan