Welk water kopen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo, nog even een vraagje over de flessen water. Ik weet nog van vorig jaar dat we heel vaak het verkeerde water kochten. Onder verkeerd versta ik: met bubbels. Best lekker natuurlijk maar niet lekker om thee van te zetten. Dus mijn vraag is: wat is de benaming ook al weer voor "gewoon" water?
Bedankt alvast!
 
oh ja, neperliva, nu weet ik het weer. Bedankt!
Wat water betreft ben ik misschien een zeur, maar als ik op vakantie ga koop ik altijd flessenwater, ook in Frankrijk enz. Het is alleen voor thee/koffie en ranja voor de kinderen. De prijs is niet te duur en dan weet ik zeker dat ik schoon water drink. En vaak vind ik het water in andere landen uit de kraan ook niet zo lekker.
Maar in ieder geval bedankt voor de snelle reactie!
 

pepo

† In Memoriam
Het stonk naar chloor.

Tijdens het tappen stinkt het kraanwater in heel Tsjechie naar chloor. Vervelend, vind ik zelf ook, maar na enkele seconden is het water weer thee-vriendelijk en stinkt niet meer. Dat zijn de woorden van de waterleverancier en mijn ervaring ook. Misschien zijn er hier en daar wat schommelingen, wat de chloor betreft, maar het kraanwater in Tsjechie is
te vergelijken met het water in NL.
 
Of het water in CZ lekker is of niet ligt aan welke regio je zit.
Evenals vanuit welke regio je uit NL komt.

Een Limburger of Brabander met goede smaakpapillen die zal het water uit de Randstad niet lekker vinden, evenals het water in de meeste plaatsen van CZ.

Iemand uit de Randstad zal minder verschil proeven met thuis in vergelijking met CZ.

Mijn haren worden in CZ altijd superglad van het kraanwater. Scheren gaat ook easyer.

Zie ook: http://www.hidrodoe.be/content/index.php/component/content/article/152a8.htm
 
Water uit de randstad niet lekker?
Klinklare onzin, maar goed het is je vergeven.

Mijn water in CZ komt uit een eigen bron en het voelt bij het douchen geweldig aan, een weldaad voor de huid!

Ik zie er dan ook uit als een vent van 40!

Maar echt lekker om te drinken, nou nee.

Dus kopen we voor de koffie en thee flessen water, de goedkoopste zonder belletjes, inderdaad die met de blauwe dop.

Maar ja, waarvoor zou ik water drinken als er bier is!

Groet.
 
Water uit de randstad niet lekker?
Klinklare onzin, maar goed het is je vergeven.

Over smaak valt niet te twisten, daarom zeg ik dat een brabander of limburger vaak water uit de randstand niet lekker zal vinden.
Dat het niet lekker is, heb ik niet gezegd.
De post is gebaseerd op eigen ervaring en van wat de ervaring mij geleerd heeft.
Het is niet voor niets dat in de randstad meer water in supermarkt verkocht wordt dan in andere delen van het land.

Voor mijn werk heb ik 8 jaar lang met het mineraalwater en bronwater te maken gehad, dus weet waarover ik het heb. :) :)
 
En zeker Pepo, ik drink overal in Tjechië uit de kraan. Net zulk best water als hier in Nederland.
Helaas niet mijn ervaring. Als ik (of mijn dochter) ongekookt water gebruik dat uit de kraan komt (op campings) in Tsjechië, krijgen we blaartjes in onze mond. Mijn man en zoon hebben nergens last van, maar mijn dochter en ik poetsen onze tanden b.v. met flessenwater. Voor het wassen van tomaten e.d. gebruiken we afgekoeld gekookt water, dan hebben we namelijk nergens last van.
Voor mijn werk heb ik 8 jaar lang met het mineraalwater en bronwater te maken gehad, dus weet waarover ik het heb. :) :)
Dus je eigenlijk naam is vodakoning?

(sorry luitjes, weet nog niet hoe ik in één bericht meerdere mensen kan citeren...)
Ik zie er dan ook uit als een vent van 40!.
Aan je avatar te zien meer 35 ! :top:
 
radon in water

Onze bronnen hebben Radon in het water, gevonden door testinstututen in de Cz . Het verhaal vind je hier http://www.suro.cz/en/prirodnioz/voda .

Radon zit hier ook in de lucht ,op andere topic,s is hier al over geschreven .Ook hier is een link van http://www.tsjechie.net/board/f14/radon-in-cz-29362.html

Hebben naar aanleiding van het testinstituut de aanbevolen aanpassingen aan de waterinstallatie gedaan .Vreemd genoeg zijn hier mensen in de regio die dit water gewoon drinken .

Hoeveel mensen hier de gevolgen van ondervinden weet ik niet precies ,vind wel dat meer dan gemiddeld mensen hier last hebben van aandoeningen . Navraag bij onze huisarts leverde op dat hij i.v.m. privacyredenen hij hier niet op in kon gaan .

Koffie zetten,eten koken etc. doen we met flessewater . Douchen e.d. doen we met het bronwater.
 
Heel interessant, deze discussie die is ontstaan na mijn (volgens mij) eenvoudige vraag.
Kunnen we het er niet gewoon op houden dat iedereen zelf moet weten wat hij doet? De een koopt flessen en de ander drinkt uit de kraan! Prima toch?

Groeten, Mireille
 
Bovenaan