Digitale TV en adsl

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Mijn dochter gaat in Praag wonen en wil graag digitale tv en een adsl aansluiting in haar woning.

Weet iemand waar zij dit kan aanvragen allemaal of welke aanbieders er zijn, wat er dan precies in HD kan worden uitgezonden en heb je dan toegang tot Nederlandse zenders? Wat zijn de gemiddelde prijzen voor adsl en is dat dan een beetje snel?

Zij gaat in Praag 6 wonen, misschien dat jullie mogelijk iets weten over server afstanden.

Alvast bedankt want de sites die we hebben geprobeerd te lezen worden wij geen wijs uit!
 
Voor NL zenders zal ze zijn aangewezen op een schotel/receiver en een smartcard van Canaldigitaal. (www.canaldigitaal.nl) ADSL kost zo rond de 600 Kc. Praag 6 is erg groot, dus afstand van de server is moeilijk in te schatten.
 
Internet kan ook via O2 en voorwat betreft TV, kijk in Nederland bij de speciaal zaak naar een dreambox. Alle zenders incl. filmnet enz. voor maar 12 euro per maand. vereiste is wel dat je een schotel en internet moet hebben. Wij hebben de dreambox aangeschaft bij http://www.look-sat.nl/index1.html in Amsterdam.
Wij kijken al ruim 1 1/2 jaar met veel plezier via onze dreambox naar alle nederlandse zenders hier in Tsjechie.
 

dennuzzz

Donateur
UPC prijs...1104 Kc

UPC FIBER POWER 10MBit/1MBit + DTV STANDAARD (60 zenders) met DVR + 50 belminuten vaste lijnen

grt,
Dennis
 
en als je een beetje rondsurft wordt nog veeel goedkoper.
(sat receivers internet)
ps wel even van te voren vragen of je een schotel mag plaatsen ?
 

Vodnik

† In Memoriam
en als je een beetje rondsurft wordt nog veeel goedkoper.
(sat receivers internet)
....................?

C. kan je een link geven?
Als ik op die trefwoorden google koomt ik wel het eea tegen maar zelden prijsinfo. Astra to connect ken ik, maar dat is niet goedkoper dan een adsl aansluiting (O2, ca 700 czk. UPC ca 1100 czk incl TV en Telefoon, aleen internet 600 czk)
Bovendien oppassen met internet via sat, vaak is telefoneren over internet niet toegestaan.
 
C. kan je een link geven?
Als ik op die trefwoorden google koomt ik wel het eea tegen maar zelden prijsinfo. Astra to connect ken ik, maar dat is niet goedkoper dan een adsl aansluiting (O2, ca 700 czk. UPC ca 1100 czk incl TV en Telefoon, aleen internet 600 czk)
Bovendien oppassen met internet via sat, vaak is telefoneren over internet niet toegestaan.

Ook niet via skype??!!!
 
Ik denk dat jou reciver niet stuk is
Toen wij in 2007 geemigreerd zijn naar Tsjechie hebben voor onszelf en onze kids een compleet nieuwe schotelset en een reciver voor canal digital aangeschaft. Ik had bewust niet voor een gecertificeerde recever gekozen vanwege de nininale mogelijkheden. (later bleek dat toch niet slim) Wat bleek CD had de codes voor ontvangst gewijzigd en deze nieuwe codes waren alleen beschikbaar voor gecertificeerde recivers. Wij behoorlijk balen. even terug in NL langs Look sat geweest in Amsterdam. Die bood ons de ideale oplossing aan. Een dreambox. Vereiste is wel een schotel en internet. kost slechts 120 euro per jaar plus aanschaf dreambox (deze is nagenoeg gelijk aan een gecertificeerde reciver van CD) Wij hebben nu alle nederlandse zenders plus filmnet 1,2 en 3 eredivise live vele belgische commercieele zenders enfin wij hebben nu ongeveer 7500 zenders. Als wij nu een dubble LNB hebben dan kunnen we ook alle Tsjechische betaalzenders ontvangen. 1 Probleem er is helaas toch bjna niets leuks meer op TV.
Dus kijk naar een dreambox. Hier zijn wij heel tevreden over.
 

Vodnik

† In Memoriam
Ik denk dat jou reciver niet stuk is
Toen wij in 2007 geemigreerd zijn naar Tsjechie hebben voor onszelf en onze kids een compleet nieuwe schotelset en een reciver voor canal digital aangeschaft. Ik had bewust niet voor een gecertificeerde recever gekozen vanwege de nininale mogelijkheden. (later bleek dat toch niet slim) Wat bleek CD had de codes voor ontvangst gewijzigd en deze nieuwe codes waren alleen beschikbaar voor gecertificeerde recivers. Wij behoorlijk balen. even terug in NL langs Look sat geweest in Amsterdam. Die bood ons de ideale oplossing aan. Een dreambox. Vereiste is wel een schotel en internet. kost slechts 120 euro per jaar plus aanschaf dreambox (deze is nagenoeg gelijk aan een gecertificeerde reciver van CD) Wij hebben nu alle nederlandse zenders plus filmnet 1,2 en 3 eredivise live vele belgische commercieele zenders enfin wij hebben nu ongeveer 7500 zenders. Als wij nu een dubble LNB hebben dan kunnen we ook alle Tsjechische betaalzenders ontvangen. 1 Probleem er is helaas toch bjna niets leuks meer op TV.
Dus kijk naar een dreambox. Hier zijn wij heel tevreden over.

Dreambox, da's gratis kijken he?
Realiseer je je wel dat anderen dat dan voor jou betalen?
't Is net als belasting ontduiking!
Maar binnenkort is dat ook afgelopen want CD doet er alles aan om dit clandistiene gebryuik te blokkeren.
 

Vodnik

† In Memoriam
Mijn receiver (canaal digitaal) is naar de haaien, Tips voor een vervanger hier aan te schaffen?

Heb je een ontvanger met een ingebouwde decoder of losse decoder die je in een CI slot steekt (en daar gaat de CD kaart in)

Als je geen losse decoder hebt is hier in CZ niets voor je te koop. De sat. ontvangers die hier te koop zijn hebben geen mogelijkheid CD te decoderen.
 
Ronesit, mijn decoder is wel stuk. Gaat namelijk gewoon niet meer aan.

Semabyt: Ik heb een decoder waar je een kaart in steekt. Geen losse dus.

Ik zal ws een uit NL moeten laten overkomen.
 
Dreambox, da's gratis kijken he?
Realiseer je je wel dat anderen dat dan voor jou betalen?
't Is net als belasting ontduiking!
Maar binnenkort is dat ook afgelopen want CD doet er alles aan om dit clandistiene gebryuik te blokkeren.


ik kan alleen maar bevestigen dat het kopen van een dreambox (ik heb er zelf ook een) een onzekere zaak is als je altijd over beeld wil beschikken. als het internet uitvalt heb je geen beeld meer .canaal digitaal is momenteel bezig om deze manier van kijken tegen te gaan. kijk maar eens op google .http://www.google.nl/search?hl=nl&q...GGL_nlNL299NL299&ie=UTF-8&aq=7&oq=cardsharing .
een dreambox is een geweldig apparaat.ik raad zelf altijd aan om een simpele goedgekeurde ontvanger te nemen . is ook makkelijker als het beeld een keer wegvalt vooral in het buitenland. de firmwar(het besturingssysteem)word nl via kanaal 498 via de satelliet bijgewerkt enis in ieder geval voor kijken op de lange duur wat veiliger dan een dreambox.
als nl.de server vaan de aanbieder van cardsharing opgerold word. valt het beeld ook weg. en ze zijn daar me bezig http://www.satellitemagazine.com/?a... cardsharing met nieuwe maatregelen tegengaan
gr Bennie
 
internet per hsdpa kost hier ongeveer 300/400 kc /maand
mijn vaste aansluiting is ongeveer 700 kc/maand
of je praat over dreambox optibox humax of nog vele andere tientallen andere variaties.
het voordeel is dat je ze gewoon 2 de hands kunt krijgen.
je niet gebonden bent aan de het zg kaartslot.
ofwel of je nu een originele canal plus kaart of originele andere kaart plaatst,
alles doet het.
en heel belangrijk canal plus heeft regelmatig problemen met zijn goedgekeurde ontvangers.
de andere toespelingen over illegaliteit is van toepassing op elke ontvanger.

ps je mag helemaal geen canal plus buiten nederland ontvangen .
(dus iedereen die hier in cz nederlandse zenders kijkt moet toch even de hand in eigen boezem steken)
 
internet per hsdpa kost hier ongeveer 300/400 kc /maand
mijn vaste aansluiting is ongeveer 700 kc/maand
of je praat over dreambox optibox humax of nog vele andere tientallen andere variaties.
het voordeel is dat je ze gewoon 2 de hands kunt krijgen.
je niet gebonden bent aan de het zg kaartslot.
ofwel of je nu een originele canal plus kaart of originele andere kaart plaatst,
alles doet het.
en heel belangrijk canal plus heeft regelmatig problemen met zijn goedgekeurde ontvangers.
de andere toespelingen over illegaliteit is van toepassing op elke ontvanger.

ps je mag helemaal geen canal plus buiten nederland ontvangen .
(dus iedereen die hier in cz nederlandse zenders kijkt moet toch even de hand in eigen boezem steken)


met de goedgekeurde canaal digitaal ontvanger zijn minder problemen als met de niet goedgekeurde. geloof me ik kan het weten. ik heb in de afgelopen jaren aktief gewwest op forums , en ja ook illegaal gekeken en ervoor gezorgd dat veel mensen met mij meekeken. heb kaartjes/shares verzorgd voor mensen in spanje en frankrijk. een dreambox op internet is leuk voor de hobby. als je verzekerd wil zijn van beeld neem je een abbo. ik kijk met mijn dreambox ook alles maar heb 3 kaarten in huis1 met een fammiliepakket en 2 2,50 kaartjes.ze gaan de algoritmes van de canaal gigitaal kaarten zo veranderen dat sharen moeilijker gaat worden . als je dan in het buitenland 10 euro per maand betaald aan de aanbieder van je share , en hij valt uit heb je een probleem . nl. geen beeld..........
het heeft tot nu toe al 5 jaar gewerkt bij mij. alleen op een gegeven moment heeft premiere duitsland , nu sky duitsland iets veranderd aan de codedring met alls gevolg 3 maanden geen premiere. sky italie en england heeft dezelfde problemen gekend.,.
dus ik geef dit advies niet omdat het illegaal is want dan zou ikheel hypocriet zijn gezien mijn satverleden.

gr Jamrox
 
Bovenaan