Digitale TV en adsl

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

dreambox?

Dreambox, da's gratis kijken he?
Realiseer je je wel dat anderen dat dan voor jou betalen?
't Is net als belasting ontduiking!
Maar binnenkort is dat ook afgelopen want CD doet er alles aan om dit clandistiene gebryuik te blokkeren.


ook nog nooit een mp3 gedownload zeker
 
Is er überhaupt een legale methode om NL zenders te ontvangen in het buitenland? Ik zelf heb CD. Dat noem ik dan maar semi-legaal, ik betaal immers voor wat ik zie.
 
Is er überhaupt een legale methode om NL zenders te ontvangen in het buitenland? Ik zelf heb CD. Dat noem ik dan maar semi-legaal, ik betaal immers voor wat ik zie.

ja hoor

volledig legaal, maar zonder ondersteuning van de helpdesk

zie de FAQ van CD

4. Kan ik CanalDigitaal ook in het buitenland ontvangen?

Het ontvangstgebied van de ASTRA- satellieten bestrijkt bijna geheel West-Europa. Technisch is het geen enkel probleem om CanalDigitaal in het buitenland te ontvangen.

Om auteursrechtelijke redenen worden de satellietsignalen van CanalDigitaal gecodeerd.

Daarnaast kunt u zich bij CanalDigitaal alleen registreren op een Nederlands adres en dienen betalingen gedaan te worden vanaf een Nederlands rekeningnummer. Vanuit het buitenland kunt u geen ondersteuning krijgen van onze helpdesk.


wordt ook veel gedaan door NDL overwinteraars in Spanje
als je maar op een nederlands geregistreerd staat
en hier in het grensgebied door nederlanders, na wat ik heb gehoord moet je het setje met smartcard in NLD kopen
 
met de goedgekeurde canaal digitaal ontvanger zijn minder problemen als met de niet goedgekeurde. geloof me ik kan het weten. ik heb in de afgelopen jaren aktief gewwest op forums , en ja ook illegaal gekeken en ervoor gezorgd dat veel mensen met mij meekeken. heb kaartjes/shares verzorgd voor mensen in spanje en frankrijk. een dreambox op internet is leuk voor de hobby. als je verzekerd wil zijn van beeld neem je een abbo. ik kijk met mijn dreambox ook alles maar heb 3 kaarten in huis1 met een fammiliepakket en 2 2,50 kaartjes.ze gaan de algoritmes van de canaal gigitaal kaarten zo veranderen dat sharen moeilijker gaat worden . als je dan in het buitenland 10 euro per maand betaald aan de aanbieder van je share , en hij valt uit heb je een probleem . nl. geen beeld..........
het heeft tot nu toe al 5 jaar gewerkt bij mij. alleen op een gegeven moment heeft premiere duitsland , nu sky duitsland iets veranderd aan de codedring met alls gevolg 3 maanden geen premiere. sky italie en england heeft dezelfde problemen gekend.,.
dus ik geef dit advies niet omdat het illegaal is want dan zou ikheel hypocriet zijn gezien mijn satverleden.

gr Jamrox


regelmatig worden de coderingen opengezet van canal plus.
dit omdat ze de problemen met de goedgekeurde receivers niet aankunnen. de service/helpdesk is ongelooflijk slecht.
nogmaals kijken via cardsharing is illegaal, kijken naar canal plus buiten nl is illegaal.
de rest wat je schrijft is niet onderbouwd en geheel zinloos.
technologie gaat al veel verder dan cardsharing.
 
ja hoor

volledig legaal, maar zonder ondersteuning van de helpdesk

zie de FAQ van CD

4. Kan ik CanalDigitaal ook in het buitenland ontvangen?

Het ontvangstgebied van de ASTRA- satellieten bestrijkt bijna geheel West-Europa. Technisch is het geen enkel probleem om CanalDigitaal in het buitenland te ontvangen.

Om auteursrechtelijke redenen worden de satellietsignalen van CanalDigitaal gecodeerd.

Daarnaast kunt u zich bij CanalDigitaal alleen registreren op een Nederlands adres en dienen betalingen gedaan te worden vanaf een Nederlands rekeningnummer. Vanuit het buitenland kunt u geen ondersteuning krijgen van onze helpdesk.


wordt ook veel gedaan door NDL overwinteraars in Spanje
als je maar op een nederlands geregistreerd staat
en hier in het grensgebied door nederlanders, na wat ik heb gehoord moet je het setje met smartcard in NLD kopen

ofwel je moet in nederland wonen, voor iedereen die niet in nl woont gaat dit niet op. deze worden gewoon gezien als buitenlanders.
een duitser/fransman/etc. kan ook geen canal plus kijken.
officieel kan het dus niet.
maar ja iedereen heeft wel vrienden/familie in nl waar de kaart op geregistreerd staat.
 
regelmatig worden de coderingen opengezet van canal plus.
dit omdat ze de problemen met de goedgekeurde receivers niet aankunnen. de service/helpdesk is ongelooflijk slecht.
nogmaals kijken via cardsharing is illegaal, kijken naar canal plus buiten nl is illegaal.
de rest wat je schrijft is niet onderbouwd en geheel zinloos.
technologie gaat al veel verder dan cardsharing.


ok jij weet hed beter.Ik heb ogeveer 10 jaar ervaring in het patchen van recievers. openzetting van codering. als jij iemand een share aan wilt praten.is dat niet mijn probleem. reken er in ieder geval op dat ik weet waar ik het over heb. voor de rest. succes en klik nog eens op de linkjes die ik in mijn eerder bericht gezet
 
ofwel je moet in nederland wonen, voor iedereen die niet in nl woont gaat dit niet op. deze worden gewoon gezien als buitenlanders.
een duitser/fransman/etc. kan ook geen canal plus kijken.
officieel kan het dus niet.
maar ja iedereen heeft wel vrienden/familie in nl waar de kaart op geregistreerd staat.

CD zegt nergens in zijn FAQ dat het niet mag
ergo: ze praten over een nederlands adres, nederlandse bank en geen ondersteuning
nergens vind je: het kijken naar CD is buiten nederland niet toegestaan
ze geven zelfs de dekking door ......?

je kijkt toch netjes naar een betaalde dienst
en of je nu in NLD kijkt of in een dorpje ergens in tsjechie

zolang CD niet vermeld dat je illegaal bezig bent door buiten de grenzen te kijken ben je in mijn ogen gewoon legaal bezig
 
ofwel je moet in nederland wonen, voor iedereen die niet in nl woont gaat dit niet op. deze worden gewoon gezien als buitenlanders.
een duitser/fransman/etc. kan ook geen canal plus kijken.
officieel kan het dus niet.
maar ja iedereen heeft wel vrienden/familie in nl waar de kaart op geregistreerd staat.

zoals ik schreef: setje moet in NLD zijn aangeschaft

en NLD adres en rekening is hoofdzakelijk juridisch wanbetalers kunnen dan gemakkelijker worden aan gepakt,

klik dit nogmaals aan

daar staat het beschreven

4. Kan ik CanalDigitaal ook in het buitenland ontvangen?



dus als je vraag 4 heeeeeeel goed leest staat er dat je in het buitenland mag kijken
 
ja ik kan het ook ontvangen wil niet zeggen dat het ook mag ?
ja ik kan hier 200km/h wil niet zeggen dat het mag
ja ik kan alles downloaden wil niet zeggen dat het mag?

ok misschien is er iets verandert ik had volgende ervaring

voor de overheid verbleef ik jarenlang in het buitenland ik mocht mij niet in nl registreren en ook niet in het buitenland.
canal plus wilde absoluut niet dat er kaarten naar het buitenland ging.
ze verboden zelfs jawel om een nl kaart in het buitenland te gebruiken
er werden zelfs advocaten opgezet.
als laatste redmiddel werden deze kaarten maar geregistreerd in den haag.
we praten hier over duizenden Nederlanders.
misschien hebben ze hum mening verandert zou een goede zaak zijn.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Dan is TV Vlaanderen iets duidelijker: Technisch is het gebruik van TV VLAANDEREN mogelijk binnen gans Europa. Omwille van autersrechten is het gebruik echter enkel toegestaan binnen België.
 
hier de algemene voorwaarden


Rechten op televisieprogramma’s
53. Op de door de Klant uit hoofde van zijn Abonnement/Inschrijving ontvangen televisieprogramma’s en de gebruikte encryptiesoftware rusten intellectuele eigendomsrechten. De programma’s mogen alleen in Nederland en in de privé-sfeer van de Klant worden ontvangen. Iedere andere bestemming of ieder ander gebruik van de programma’s en/of encryptiesoftware en/of het signaal – daaronder begrepen het kopiëren, verhuren, uitlenen, gecodeerd of ongecodeerd doorzenden (aan bijvoorbeeld andere huishoudens), het bewerken van de encryptie, het commercieel delen van de smartcard (cardsharing) en de vertoning in het openbaar (waaronder bioscoopvertoning, televisie-uitzending, vertoning in verenigings- of schoolverband, cafés, restaurants, gemeenschappelijke ruimtes) – is, behoudens wettelijke uitzondering, zonder toestemming van de rechthebbenden verboden en wettelijk strafbaar gesteld
 
Canal Digitaal ook Freddy:

Het ontvangstgebied van de ASTRA- satellieten bestrijkt bijna geheel West-Europa. Technisch is het geen enkel probleem om CanalDigitaal in het buitenland te ontvangen.

Om auteursrechtelijke redenen worden de satellietsignalen van CanalDigitaal gecodeerd.

Daarnaast kunt u zich bij CanalDigitaal alleen registreren op een Nederlands adres en dienen betalingen gedaan te worden vanaf een Nederlands rekeningnummer. Vanuit het buitenland kunt u geen ondersteuning krijgen van onze helpdesk.


Vraag blijft: is er een volledig legale manier om de NL zenders te ontvangen?
 
Canal Digitaal ook Freddy:

Het ontvangstgebied van de ASTRA- satellieten bestrijkt bijna geheel West-Europa. Technisch is het geen enkel probleem om CanalDigitaal in het buitenland te ontvangen.

Om auteursrechtelijke redenen worden de satellietsignalen van CanalDigitaal gecodeerd.

Daarnaast kunt u zich bij CanalDigitaal alleen registreren op een Nederlands adres en dienen betalingen gedaan te worden vanaf een Nederlands rekeningnummer. Vanuit het buitenland kunt u geen ondersteuning krijgen van onze helpdesk.


Vraag blijft: is er een volledig legale manier om de NL zenders te ontvangen?

lees bovenstaande , de algemene voorwaarden van canal digitaal.
art. 53 je kunt het op hun website downloaden
dus nog steeds nee
 

Vodnik

† In Memoriam
Ik heb CD een jaar gelden heel duidedelijk gevraagd of ik als in het buitenland wonende nederlander met een op een nederlands adres geregistreerde kaart in het buite land naar CD mag kijken.
Ik heb daat een ontwijkend antwoord op gekregen, in de trand van technisch kan het . . . . .maar geen Ja of Nee.

10 jaar gelden waren ze duidelijker, het mocht NIET. Helaas wisten ze het kaartnummer van mijn collega Theo R. en die kaart is toen onmiddelijk geblokkeerd.

P.
 

Vodnik

† In Memoriam
ook nog nooit een mp3 gedownload zeker

Inderdaad, nooit gedaan en ik zal het ook niet doen!

Of ik zo scheiterig ben, of braaf?

Nee, ik rijd wel eens te hard krijg daar soms een bekeuring voor maar klaag dan niet dat ik maar 3 km te hard reed.

Copieren van muziek / video of software vind ik diefstal van mensen die in de creatie / ontwikkeling hun tijd gestoken hebben en daar aan hun inkomen uit willen verdienen. Soms veel, soms te veel, maar dat moet je dan op een andere manier bestrijden.

Zo vind ik clandistein naar CD kijken ook fout!
 
gewoon setje aanschaffen

bij jantje of pietje registreren in NLD, via nederlandse rekening betalen

klaar

en dan ben je me toch een boefje

veel kijkplezier
 

Vodnik

† In Memoriam
Het lijkt erop dat ik niet duidelijk geweest ben.
Ik heb helemaal geen problemen met het kijken naar NLse programmas via CD in het buitenland! Dat dit volgens de regels van CD niet mag is gebaseerd op achterhaalde regels en bovendien door eigen (CD) techniek achterhaald.
Ik heb "problemen" met het gebruiken van sw ofkijken naar programmas die auteursrechtelijk beschermd zijn.

Hoe zou je het vinden als je jaren energie steekt in een "uitvinding" en je buurman (die je altijd vertrouwd hebt) gaat er mee aan de haal, dwz maakt het te gelde?

CD heeft dus nmm volkomen gelijk in het trachten te voorkomen dat mensen die niet betalen ook niet kunnen kijken. (en wat mij betreft mogen internet sites die ilegale downloads mogelijk maken stevig aangepakt worden)

P.
 
Bovenaan