Buffetrestaurants

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Bestaat er restaurants met een buffet, dus niet de buffet die je overal langs de straten ziet, maar een buffet met ontelbare schalen met lekker Tsjechisch eten, zodat je van alles iets kunt proeven?:eten:
 
Ja zoiets, het bestaat ook bij de turkse restaurants, dan kan je kiezen uit diverse voorgerechtjes, hoofdgerechten en toetjes.
Pas geleden hebben we ook zo'n Indonesisch buffet bezocht.
 
Ik heb geen flauw idee of zoiets bestaat voor Tsjechisch eten, maar eerlijk gezegd kan ik het me niet voorstellen. De Tsjechische keuken lijkt mij daar - net als de Nederlandse - niet zo erg geschikt voor.
Maar misschien heb ik het helemaal mis, hoor... :?:
 
Vašek schreef:
Babylon in Liberec heeft er een, zie hier.

Hoi Vasek, ik heb in Jablonec een broer, zo in Liberec was ik heel vaak, maar over dat, heb ik nooit gehoord...en tsjechische mensen liever nemen wat uit thuis mee,want het is wel duur als een familie gaat zwemmen...ja zeker, niet voor iedereen...maar goed idee..bedankt voor het tip.
 
De enige die ik zo weet, is in Liberec, Babylon. Geen Reuzengebergte, maar als je in het westelijke gedeelte van het Reuzengebergte zit, is het prima te doen.
Verder kennen ze het principe niet zo goed als in Nederland. Voor de meeting afgelopen mei wilden wij ook zoiets proberen te regelen, maar dat werd toch wel erg moelijk.
 
Wij zijn ook in Babylon geweest en het buffet was redelijk, niet zoveel keus als bij ons maar er waren verschillende soorten vlees en aardappelen, rijst en groenten, een saladebar en soepen. Ook ijs en vershillende soorten gebak. De drank was gratis, zonder alcohol. Prijs 169,00 kronen.
Op de camping Lisci Farma is een restaurant waar enkele avonden in de week van een buffet kunt genieten maar dat vonden we minder geslaagd.
 
Onder een buffet verstaan Tsjechen toch heel wat anders volgens mij.

Een eenvoudige eetgelegenheid waar je meestal staand een eenvoudig, betaalbaar doch voedzaam maaltje kunt nuttigen:eten:

In Náchod en Trutnov zijn prima bufetten!
 

Tabe

† In Memoriam
Ach dat buffetgedoe en snelle hap is toch ook wel es leuk? En dat hoort in de toekomst ook in Tsjechie , of je dat wel of niet wilt. Van mij mag het en we zullen zo nu en dan er gebruik van maken als het zo uitkomt. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de "plaatselijke Hostinec".
 

pepo

† In Memoriam
Wel, wel, misschien snap ik nu, wat Richard eigenlijk bedoelde, namelijk niet een buffetrestaurant, maar een ouderwetse jidelna of BUFET, zoals dat men in het Tsjechisch schrijft of zegt.
Soms moet je alleen maar staan, soms kan je je meegenomen bord aan een tafeltje nuttigen, zout / peper leen je van je buren.
Je wordt niet bediend maar je staat in de rij. Met een krijt geschreven menukaart - is de hongaarse goulash op, dan wordt dat van het board weggeveegd. Deze bufets zijn er overal, soms geintegreerd bij een slager, zoals in Melnik, tegenover de busstation. Dus bufet of jidelna.
Zoek op google met: bufetova restaurace, krkonose
Klopt dat, Richard?

http://www.pension-slunecnice.cz/bufet.htm
 
Bovenaan