Vakantie in Marenice

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ahoi allemaal vanuit een regenachtig (het stort nu) Marenice.

Zoals eerder gemeld in een ander topic zijn we afgelopen vrijdag vertrokken naar Marenice, maar we gaan er 2 dagen overdoen. De overnachting vindt plaats in Wernigerode. De reis duurt helaas veel langer dan gepland en gewenst helaas; 6 uurtjes voor een stukje van ruim 4 h. Voor en na Hannover is t weer hopeloos met files door baustelle.
Om 9.45 h vertrokken en om ca 15.45 h waren we er. We hadden een chaletje gehuurd bij een hotel, we mochten daar ook de hond mee. We zaten in de alte waldmuhle net buiten Wernigerode. We hebben daar niks meer gedaan; ik was te vermoeid helaas van de reis. Wel lekker gegeten (schnitzel met steinpilzen). Wel gigalang geslapen daar.
Na het ontbijtje (08.45 h) weer de auto in voor het stukje naar Marenice; 4 uurtjes volgens Tommie, maar die had niet op de vele baustelle en umleitungen gerekend. We reden het gras bij Landhuis Anna (ze zaten al te wachten) om 14.30 h op in de stromende regen. weer erg lang dus. Kan voorlopig geen baustelle en umleitung meer zien.
Daarna ff wat boodschappen gedaan; wilde gaan eten bij de de Ceska Hospoda in Hermanice, maar helaas was daar een bruiloft aan de gang. Dan maar thuis wat gegeten.
Vanochtend: het regent nog steeds en is koud; 13 °C. Vandaag uitrustdag; nu naar Nisa in Liberec voor de wat specifikere boodschappen. En het regent nog steeds .................
 
Het is binnen niet koud hoor Vasek, prima te doen zo :D. Vanmiddag even droog geweest en daarna weer buiige regen, je went eraan. Alleen als de hond eruit moet wordt je verschrikkelijk nat in het hoge gras achter ons huis :stout:.
Vanavond weer lekker gegeten bij de Ceska Hospoda, was ouderwets :top:.

Even voor Punk; heb gisteren een voor mij nieuw drankje van Jan Becher gekocht; Ice and Fire ..... koud drinken en lekker, een smaaksensatie; eerst koud en dan ................:cheers:

En maar eentje ............. snap je Vasek, zo blijf je warm :D.
 
Ahoi allen,

Eerst even het weerbericht :D, het is nu koud, 10 °C, regenmistflarden, maar droog; het weerbericht meldt buien met kans op een zonnetje:stout: .

Besloten om vandaag ivm het onzekere weer, de Ajeto glaswerken van wat eurrootjes te gaan voorzien...... Vorig jaar hebben we de rondleiding niet gedaan omdat we die in Harrachov al hadden gehad, maar dit jaar dus wel. We moeten dan vroeg op pad; tussen 08.00 en 13.00 h kan die gedaan worden.
Daarna weer lekker rustig aan en aan mijn herstel denken :D.

@cor, volgens mij is hout stoken goedkoper dan Ice en Fire hoor .....:lache:

@kuurtje, Malevil is een plek met mensen waar ik me niet zo thuis voel, :stout:, het is een golfcenter met tennis en paardrijmogelijkheden; als je ziet wat daar voor auto's parkeren.......... laat ons maar lekker de hospoda's etc bezoeken waar de gewone man zijn pulletje zit weg te werken.......:ja:

Gegroet vanuit Marenice :wow:
 
Ondanks de slechte reis en het weer dat niet mee werkt, toch een hele prettige vakantie toegewenst en wat het weer betreft na regen komt zonneschijn en je weet het een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, groeten uit Cermna van Hans en Nelly
 
Ondanks de slechte reis en het weer dat niet mee werkt, toch een hele prettige vakantie toegewenst en wat het weer betreft na regen komt zonneschijn en je weet het een dag niet gelachen is een dag niet geleefd, groeten uit Cermna van Hans en Nelly
 
Hallo allemaal, daar ben ik weer.

Het weer; het was zoals gemeld gisterenochtend even droog, daarna is het gaan regenen, later in de namiddag is dat gestopt, het is toen gaan stortregenen .......:stout:, niet warmer dan 15 °C geweest.
Het regent nu nog steeds bij 10 °C ........ :D Maar na regen komt zonneschijn, volgens de verwachting wordt het na vandaag de rest van de 2 weken prachtig weer.:D

Gisterochtend Ajeto in Lindava met een bezoek vereerd. Kaartje a 50 kronen voor een bezoek aan de heren glasblazers gekocht. Dit was erg leuk, je kon van bovenaf op een balustrade helemaal rondom van alles bekijken; ook het slijpwerk kon je goed bekijken en dat zonder dat iemand allerlei verhalen loopt op te hangen en niet tijdgebonden (wel voor 13.00 h). Daarna wat glassouveniers gekocht :ja:.
Dan gelijk maar langs de Crystalex in Novy Bor, we waren er toch in de buurt. Daar hebben ze een giga-winkel met heel veel mooi en betaalbaar glaswerk. Gelijk maar voor de kinderen thuis en voor onszelf de diverse sets aangeschaft.
Deze 2 glasshops via een mooie route gevolgd met Tommie, ondanks de regen een erg mooie rit.

Rest van de dag lekker gerust, niks gedaan dus, behalve wat lezen en series (Midsummer Murders) op de DVD bekijken. Oh ja eind van de dag nog even naar Liberec en wat geshopt, daar wat gegeten en weer terug :D.

Vandaag: geen idee, we zien wel, want het regent nog steeds ...........

@ Kuurtje, bedankt voor je uitzoekwerk mbt de tips :bloem:

Tot later :wow:
 
Goedemorgen vanuit een eindelijk droog maar koud (10 °C) Marenice.

Het klinkt ongelooflijk maar ook gisteren heeft het hier de hele dag geregend, van motregen tot behoorlijke regen en het werd niet warmer dan 12 °C, Alleen toen wij in Zittau (D) waren, was het daar droog.
Wij hebben nu dus sinds onze aankomst op zaterdag alleen maar regen gehad; de uitzondering was zaterdagavond, toen hebben we nog een uurtje buiten kunnen zitten genieten :D.
Maar we klagen niet hoor, we hebben t prima naar onze zin :top:

Gisteren naar Zittau geweest, wat niet echt bijzonder is. Het is een wat oude stad, maar weet niet precies of ik t nou mooi moet vinden of niet. Op de terugweg via NISA (LIberec) gereden. Daar blijkt ook een piano te staan, zoals Rianne T in haar topics schrijft. Helaas niemand die m bespeelde.
Wel weer een mooie route, mn het stuk van hieruit naar Zittau :D.

Verder weinig gedaan.

Hopelijk zien we vandaag eindelijk de zon :D

Doei :D
 
Bovenaan