Tsjechië Totaal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Voor we dit als officieel nieuws gaan rondbazuinen: wie is die betrouwbare bron? Waar valt e.e.a. te verifiëren? :denk:
Vetrouw je me niet!

Even zoeken op internet en je weet het :)


------------------------- Oorspronkelijk bericht -------------------------
Onderwerp: beëindiging werkzaamheden TST BV
Van: "Paul Vermeulen" <****@tsjechietotaal.nl>
Datum: Vr, 30 januari, 2009 4:18 pm
Aan:
--------------------------------------------------------------------------
Beste Relatie,

Als gevolg van de financiële crisis en de daaraan verbonden consequenties voor ons bedrijf is besloten met ingang van heden de activiteiten van Tsjechië Totaal BV te beëindigen.

Voor vragen of adviezen staan onze contactpersonen in Tsjechië eventueel tot uw dienst.

In de bijlage hebben wij de contact gegevens bijgevoegd

Het spijt ons zeer u niet beter te kunnen berichten.

Met vriendelijke groet,
Holke Flapper
 
Je mailbox is iets heel anders dan informatie die via internet te vinden is. Op de site van TT is dit bericht iig nog niet gepubliceerd.

Het gaat niet om het vertrouwen jou maar juist bij dit soort berichten is bronvermelding essentieel. Deze informatie is nl desastreus voor een bedrijf als e.e.a. achteraf niet blijkt te kloppen.

*EDIT*
Je hebt de bron er bij vermeld dus is e.e.a nu "officieel"
 
de bron is TST zelf, ze hebben een mail met dit bericht rondverstuurd.
Dat werd er niet bij vermeld, dus dat kan ik toch niet weten? Vandaar mijn vraag dus... :oeps:

Vetrouw je me niet!
Zie Gorrit's reaktie hierboven. Is mijn vraag om een concrete bevestiging van jouw verhaal zo vreemd?

Even zoeken op internet en je weet het
Waar kan ik niet aan mij gerichte e-mails dan terugvinden op het internet? :confused:
 
Wij hebben 5 jaar geleden ons huis ook via TT gekocht. Daarom hebben we van hun ook zo'n mailtje gekregen. Ik vind het toch wel wat. Zijn er al meer makelaars die in Tsjechie werkzaam zijn, die zich in een dergelijke situatie bevinden?
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Wat ik me afvraag is, hoe gaat het verder met mensen die een huis hebben gekocht in Tsjechie via hen en nog op de diensten van TT rekenen voor een hoop administratieve zaken. Want dat regelden zij toch ook. Ik denk aan boekhouding en aangiftes e.d.
 
Zijn er al meer makelaars die in Tsjechie werkzaam zijn, die zich in een dergelijke situatie bevinden?
ik hoorde dat de nederlandse bemiddelaar waar wij, in 2006, zaken mee deden momenteel uitsluitend nog gemaakte uren en onkosten in rekening brengt en in het geheel geen provisie meer, daarnaast exploiteerde het bedrijf een vastgoed databank maar deze is inmiddels uit de lucht. men adviseert nu zelf eerst op het internet te gaan speuren...
dus ik denk dat de recessie zeker bij meerdere kantoren een rol speelt of gaat spelen.
het begon in feite al toen het niet meer per se nodig was om een sro op te richten om zo onroerend goed te kopen. voor veel bemiddelaars betekende dit een aardige omzetdaling aangezien de inkoopprijs van een sro gemiddeld zo'n 3 tot 4 keer over de kop ging. daarnaast verhuurde men zakenadressen voor de s.r.o's en bemiddelde bij het voeren van administratie's, dit viel grotendeels weg.
daarnaast zijn adspirant kopers simpelweg zelf meer gaan doen.

v.w.b. tsjechie totaal heb ik even de kamer van koophandel on-line geraadpleegd en de diverse vennootschappen staan nog ingeschreven, maar het is best mogelijk er momenteel wijzigingen worden doorgevoerd bij de k.v.k. ik zal periodiek wel even kijken.

ron
 
Je mailbox is iets heel anders dan informatie die via internet te vinden is. Op de site van TT is dit bericht iig nog niet gepubliceerd.

Het gaat niet om het vertrouwen jou maar juist bij dit soort berichten is bronvermelding essentieel. Deze informatie is nl desastreus voor een bedrijf als e.e.a. achteraf niet blijkt te kloppen.

*EDIT*
Je hebt de bron er bij vermeld dus is e.e.a nu "officieel"

"meten is weten" zeg ik altijd maar en ik heb zojuist even contact opgenomen met de heer flapper van TT.
hij geeft aan dat er sprake is van grote vraaguitval en dat er daardoor problemen zijn ontstaan. ook de samenwerking met diverse plaatselijke kantoren in tsjechie en de controle hiervan (op afstand) bleek in de praktijk niet te werken.

men is zich aan het orienteren en gaat wellicht samenwerken met een andere makelaar en zich op meer landen richten (polen etc.).

de heer flapper gaf eerlijk en open aan dat de BV "tsjechie totaal" alszodanig kan ophouden te bestaan. de klanten hoeven, volgens hem niet te vrezen, want de activiteiten zullen dan in een andere vorm worden voortgezet.

ron
 
En toch zie ik nog wat tegenstrijdigheden...

dutch schreef:
Voor vragen of adviezen staan onze contactpersonen in Tsjechië eventueel tot uw dienst....

Met vriendelijke groet,
Holke Flapper
Yvonne Roelofsen schreef:
...ook de samenwerking met diverse plaatselijke kantoren in tsjechie en de controle hiervan (op afstand) bleek in de praktijk niet te werken.....
dat verklaart wellicht toch het woordje "eventueel"
 
En dát is dus goede informatieverschaffing:top:
dank je, ik heb een informatiebureau dat helpt ben de hele dag bezig met het natrekken van gegevens..dus even een belletje gedaan.

En toch zie ik nog wat tegenstrijdigheden...

dat verklaart wellicht toch het woordje "eventueel"
de heer flapper vertelde me dat hij de oude samenwerkingsverbanden heeft verbroken maar inmiddels in contact is met een echtpaar in de omgeving van praag. dit worden of zijn dus de nieuwe contactpersonen ter plaatse.
ik ben er verder niet dieper op in gegaan omdat mij het er hoofdzakelijk om ging of het bedrijf nu al opgehouden was te bestaan.

ron
 
Hoe gaat het met de andere bedrijven, inderdaad:confused:
Ik weet wel dat onze contactpersoon (czechhome) nog wel goed in het werk zit en diverse dingen omhanden heeft. Ze regelen nu ook weer het aanpassen van onze elektra (wat een heel gedoe is met al die formulieren en stempels voor CEZ). Het schijnt wel zo te zijn dat steeds meer mensen hun woningen verkopen, misschien ook ten gevolge van de crisis?

Dus misschien kunnen zij nog wat betekenen voor de mensen van TT die nu in de problemen komen met hun administratie etc. Wij doen het via hun en bevalt uitstekend.

Maar wat de toekomst brengt is natuurlijk onzeker, maar hopelijk blijft het voor de bedrijven toch nog aantrekkelijk om dit werk te blijven doen, want er zitten goede bedrijven tussen en het zou zonde zijn als deze ophouden te bestaan.

Maar ik drink geen pivo minder om de crisis:cheers:!! Hopelijk treft het niet de particulieren die allemaal zo'n leuk huis hebben in CZ.
 
TT bestaat niet meer, het is overgenomen door Anna Latalova waar hij mee samen werkte, zij deed al het werk in tsjechie, en die is nu zelf een bedrijfje gestart (zie link vorig bericht) ze werken nog wel wat samen dacht ik, maar niet meer onder de naam tsjechietotaal
 
dat hoeft niet zo te zijn. we hebben te maken met twee verschillende vennootschappen. TT houdt op te bestaan en activiteiten worden overgenomen (eventueel klanten) door een andere vennootschap. dit is dan formeel een nieuw bedrijf.
er is sprake van een naamswijziging wanneer de rechtspersoon TT hetzelfde blijft maar alleen de naam wordt gewijzigd.
wat en hoe er van TT naar het nieuwe bedrijf is overgeheveld weet ik niet. ik heb even getracht uit te leggen hoe het juridisch zit (in zijn algemeenheid).
 
Bovenaan