Snelweg Dresden-Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: rondweg Dresden

Bedankt voor de tip. We gaan binnenkort zeker de Dresden route weer eens proberen.
worshippy.gif
 
Re: rondweg Dresden

Wanneer je een ongeluk veroorzaakt in Duitsland met een snelheid die boven de adviessnelheid ligt, zit je ten alle tijden fout.
 
Re: rondweg Dresden

ik ga naar Velka Upa kan ik dan ook via Dresden deze weg pakken? Vorig jaar ging ik via Dresden/Praag/Trutnov richting Pec pod Sněžkou.

Dit kan dus nu anders begrijp ik?

Gr,

Peter
 
Re: rondweg Dresden

Als je via Dresden naar Pec in het reuzengebergte rijdt, is de beste route via Bautzen, Zittau, Hradek nad Nisou, Liberec.. en zo het Reuzengebergte in..

Niet via Praag dus...
 
Re: rondweg Dresden

Ralph,

Ja ik kom er steeds meer achter dat ik vorig jaar behoorlijk heb omgereden. Ik heb toevallig een nieuwe topic geplaatst met de vraag of iemand weet hoe je via Polen moet rijden naar Velka Upa. Ik maak me nogal zorgen om het laatste stuk.
crazy.gif


Misschien kan je mij adviseren.

Groet,
Peter
 

Macek

Geroyeerd Lid
Re: rondweg Dresden

Gewoon snelweg 4 helemaal afrijden en dan de grensovergang Gorlitz-Polen en dan naar Habartice(cz)
 
Re: rondweg Dresden

Hi Macek,

Ik hoor dat het laatste stuk geen pretje is naar cz. Meestal al van te voren kettingen om doen om te voorkomen dat je halverwege ze om moet doen en het verkeer ophoud.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Re: rondweg Dresden

Geen idee, s'winters zit ik bij de kachel, wintersport is aan mij niet besteed.
 
Re: rondweg Dresden

Wil ook de nieuwe weg uitproberen binnenkort, moet naar Jicin. Hoeveel tijd scheelt het??? Ree in het verleden altijd via Chemnitz.
 
Re: rondweg Dresden

Zoals we elders op het forum ook al eens hebben uitgelegd rijden wij voor het Reuzengebergte een stuk over Polen. Dus: Dresden, Bautzen, Gorlitz (in Polen Zgorgelec) en dan de Poolse gresn over. Direct na de grens staat rechtsaf Jelenia Gora aangegeven (wegnr. 30) Deze richting steeds volgen tot de eerste rotonde in Jelenia Gora. Daar rechtsaf richting Sklarska Poreba / Jakuzice. In Sklarska Poreba gaat de doorgaande weg vanzelf naar links. De grensovergang ligt net voor Harrachov. Direct over de grens kun je de weg (voorbij Harrachov) blijven volgen tot aan de splitsing van wegnr. 10 richting Liberec en wegnr. 14 richting Vrchlabi (bij tankstation Robin Oil). Voor veel plaatsen in het Reuzengebergte daar dus linksaf wegnr. 14 op richting Rokytnice, Vrchlabi etc.
Veel succes!!!
Wij hebben met deze weg goede ervaringen.
 
Re: rondweg Dresden

Afgelopen week via Dresden naar Usti nam Labem gereden. Van de A17 is inmiddels zo'n 25 km open, het scheelt weer een halfuurtje. Snelweg eindigt voorbij Pirna. Dan kun je kiezen of via Petrovice naar Usti te rijden of via Decin meer naar het noorden toe.
 
Re: Rondweg Dresden

wij zijn ook via Dresden, Zgorelec, Harrachov naar Jicin gereden. Dat stuk door Polen beviel niet echt ivm een hele gare weg vol met kuilen waar je maar 30 kon.
 
Re: Rondweg Dresden

Ik weet niet welke weg je in Polen hebt genomen. Afgelopen zomervakantie in Polen doorgebracht in de buurt van Jelenia Gora; diverse keren de grens naar Tsjechië gepasseerd, bij Harrachov, Mala Upa en Trutnov. Nergens hebben wij het gevoel gehad over een slechte weg te rijden. Max 30 km is zwaar overdreven.
 
Re: Rondweg Dresden

nope, niet overdreven, er zaten zulke grote gaten in de weg dat we niet harder dan 30 konden rijden. maar achteraf gezien was het waarschijnlijk niet de beste weg naar de grens bij Zawidow/Habartice al klopte het volgens onze routeplanner wel. Het was een soort landweggetje, wat vrij nieuw leek te zijn, maar wel incl. gaten.
 
Re: Rondweg Dresden

We praten inderdaad over een andere weg. Wij hebben in Polen gereden van Görlitz naar Jelenia Gora over de 30 (geen kuilen), en van daaruit diverse uitstapjes gemaakt.
Een daarvan naar Harrachov over de E65 of 3; een weg die zojuist gerenoveerd was (dus ook geen kuilen).
Ze waren de nieuwe lijnen nog aan het verven en vangrails aan het monteren toen wij er waren deze zomer.
Naar mijn mening is deze route een prima alternatief voor bestemmingen in het westen van het Reuzengebergte (Harrachov, Rokytnice, Jablonec ed).
 
Re: Rondweg Dresden

Waarschijnlijk de 255 (of was het nu de 252), anyway, vanaf de 30 volg je eerst een nieuwe weg (dank aan de EU), waarna deze splitst naar de 255. Deze laatste weg gaat naar Zawidow/Habartice en zit inderdaad volg kuilen en gaten in het asfalt. Heb deze weg 3 weken geleden nog gereden. 30km kan, maar is wel errug voorzichtig.
 
Bovenaan