Schaatsen op het Lipnomeer

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo ik vroeg me af hoelang moet het zo door gaan met vorst voor dat het lipnomeer dicht is en sterk genoeg om te schaatsen ?

wij gaan 17- feb :oeps:
 
Als het zo door gaat zal het eind deze week wel houden (nacht van donderdag op vrijdag kan het wel -15 tot -20 worden!), enige nadeel is dat er wel veel sneeuw op ligt, dus of het echt lekker schaatsen is??

Maar 17 februari is nog veel te ver weg om daar iets over te zeggen, in de tussentijd kan al het ijs al wel weer verdwenen zijn... nog even een paar weken afwachten dus.
 

Pelhřimov

Donateur
o.a. op de voorpagina van dit forum staat een kaart met de temperaturen, de vooruitzichten voor de komende dage en ook bij de vakantiehuisjes (rechts, ook op de voorpagina ) staat een link naar sneeuwhoogtes.
 
Schaatsen op Lipnomeer

Beste schaatsliefhebbers, het Lipnomeer heeft momenteel fantastisch schaatsijs!! Zwart, glad, zeer weinig scheuren en nu max 0.5 cm sneeuw. Ik ben net terug en heb genoten!
Zie www.lipno-ice-club.nl voor de ijsfoto's.

Lipno-Ice-Club organiseert in de week van 2- 9 febr 2008 schaatswedstrijden en 9 febr een marathon. Stel dat er nog sneeuw valt, dan wordt er in die week iniedergeval een baan geveegd.
Niet wachten op Nederlands ijs dus... op naar Lipno!
Veel plezier, groeten Fenna Janssen
 
schaatsen op lipno meer

Wie weet of het ijs dik genoeg is? Kunnen wij volgende week schaatsen? Op de site van lipno-ice word ik ook niet wijzer. Temperatuur schommelt nogal.
 
Net terug uit Lipno.
De schaatsmarathon is afgelast voor het weekend.
De schaatsbond vond het ijs niet sterk genoeg langs de kanten.
In het midden is het wel dik genoeg en daar lopen ook gewoon mensen op het ijs, maar het is te warm het vriest bijna niet.
 
Schaatsmarathon op Lipnomeer afgelast

2008, 10:24
Marathon op Lipnomeer afgelast
door onze Telesportredactie
LIPNO - De organisatie heeft de marathonwedstrijd (150 kilometer) van aanstaande zaterdag op het Lipnomeer in Tsjechië van de kalender gehaald. Er wordt een te lichte vorst voorspelt, waar een harde vorst noodzakelijk was. Op het Lipnomeer zou de tweede wedstrijd om de Essent Grand Prix worden geschaatst.
Er waren inmiddels al zo'n twintig marathonschaatsers in Tsjechië neergestreken, maar de organisatie vond het onverantwoord om het hele peloton over te laten komen.

De eerste wedstrijd in de Grand Prix was vorig weekeinde de Alternatieve Elfstedentocht. Er resteren nu nog twee marathons, in Zweden en Finland.
 
We zijn gisteren terug gekomen uit Tsjechie, geweldig land. We zaten aan het Lipnomeer, zijn er ook diverse malen op wezen wandelen. OP 2 febr was het ijs mooi glad totdat het begon te dooien en te regenen waarna er enorme plassen water op het ijs vormden die weer aanvroren, op 7 febr begon het weer te vriezen s'nachts en afgelopen zaterdagmorgen was het -7C.
Op de 1e foto is het zondagmorgen 3 februari

21de8w6.jpg


de 2e foto is genomen op donderdag avond 7 februari


Het ijs is dik genoeg, denk ong. 20cm.
Kijk voor het weer op http://www.windguru.cz/nl/index.php?sc=1
Succes,

Twan
 
Marathon is officieel afgelast, schaatsers die op weg waren naar CZ kregen bericht dat ze beter rechtsomkeert konden maken.
 
Hallo,

We vertrekken 1e kerstdag naar Lipno...
Mijn vraag is: weet iemand al of er het moment al geschaats word op het lipnomeer ? Aangezien het al enige tijd vriest.

Groetjes,

Jony
 
Bovenaan