Olympische Spelen Turijn 2006

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Tabe

† In Memoriam
Er staat nog : het komt allemaal goed.. dus... ik hoe hem wel te goed. Je gaat toch niet mijn fernetje op zitten drinken ?:kwaad:
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Ik heb nog het een en ander staan Tabe, dus het komt allemaal goed !
Maarre fantastisch dat Tsjechië er nog een medaille heeft uitgesleept toch. :D
 

Tabe

† In Memoriam
Vind het jammer dat er niet meer in heeft gezeten, maar ik denk dat het momenteel echt het hoogst haalbare was. Volgende keer weer op voor goud. En .... dat fernetje kom ik echt een keer bij je halen. Ik heb zoveel "gehoord "van jou dat ik wel langs moet komen. Neem mijn vrouw mee, die drinkt wel een Frankovka
:deuk:
 
Jammer hoor dat de winterspelen afgelopen zijn, tijd is veel te snel gegaan. Ik vond het heerlijk om naar al die sporten te kijken. Nou ja, deze zomer voetbal, over 2 jaar zomerspelen en dan nog maar 2 jaar en dan zijn de winterspelen weer.
 
ik ben met je eens dat er jammer is dat het nu afgelopen is...Op andere kant ben ik wel ook wel blij, het zal niet zo speciaal zijn als het elke jaar op de TV is! Wat mij betreft vind ik Neumanova en Sablikova echt hoogste punten! En jullie, hebben jullie liefste momenten van het spelen?
 

Marcel

Moderator
en dan nog WK en EK voetballen (mannen in korte broekjes..), om maar te zwijgen over de zwemwedstrijden van de (jonge) heren.
voor vrouwen is er meer sport "te zien" dan voor mannen. pure discriminatie !! :kwaad:
 
ajka schreef:
ik ben met je eens dat er jammer is dat het nu afgelopen is...Op andere kant ben ik wel ook wel blij, het zal niet zo speciaal zijn als het elke jaar op de TV is! Wat mij betreft vind ik Neumanova en Sablikova echt hoogste punten! En jullie, hebben jullie liefste momenten van het spelen?
Ik vond alles wel mooi om te zien. Bobsleeen, schaatsen, kunstschaatsen/dansen, skieen, snowboarden, ijshockey en nog meer. Niet specificiek iets.
 
carmarnkp schreef:
en dan nog WK en EK voetballen (mannen in korte broekjes..), om maar te zwijgen over de zwemwedstrijden van de (jonge) heren.
voor vrouwen is er meer sport "te zien" dan voor mannen. pure discriminatie !! :kwaad:
Jaja met voetbal ook voor de buis. Oranje dingen in huis en maar hopen dat het onze jongens helpt om ver te komen.
Agosie Marc, wil je erover praten :D
 
Tuurlijk vond ik het leuk als een Tsjech(ische) voor lag. Zoals met schaatsen 5 km, dat ze net op 4e plaats kwam en de ijshockey'ers. Alhoewel die inderdaad niet de beste waren.

Maar voor de rest niet echt tsjechisch .
 

Tabe

† In Memoriam
enigzins teleurstellende resultaat

De Olympics zitten er weer op. Ik heb genoten van veel mooie sport.

Terugkijkend denk ik dat de spelen voor zowel Nederland an Tsjechie enigzins teleurstellend zijn verlopen. Zeker van de Tsjechen had ik meer verwacht.
Heel jammer van dat Tsjechische meisje bij het schaatsen met haar vierde plaats. Zeker 1 voor de toekomst.:bloem:

Een geflatteerde eindstand Nederland Tsjechie 9-3 ?

op naar het volgende evenement.
 

Marcel

Moderator
nederland had er vorige keer "maar" 8 !!! dus is 9 een zeer mooi aantal.
eens komt er een tijd dat je niet meer kunt behalen. wel weer minder. dus hopelijk een volgende keer maar flink minder dan 9 ... ?
geen idee hoe dat 4 jaar geleden de tsjechische behaalde aantallen waren.


maar het gaat uiteindelijk om het meedoen, niet om het winnen. meedoen is al goed genoeg voor de Olympische gedachte.

marcel
 
Neumannova nog een seizoen actief

Katerina Neumannova zal na komend seizoen een punt zetten achter haar carriere. De 33-jarige Tsjechische langlaufster maakte dit bekend in Praag. Neumannova werd in haar carriere eenmaal Olympisch kampioen en eenmaal wereldkampioen.

In Turijn veroverde Neumannova goud op de dertig kilometer vrije stijl en pakte ze zilver op de vijftien kilometer. Ook bij de Olympische Spelen van 1998 (Nagano) en 2002 (Salt Lake City) was de Tsjechische medaillezeker. Ze pakte daar drie bronzen en een zilveren medaille. Ook werd de succesvolle Neumannova eenmaal wereldkampioen. Dat lukte in 2005 op de tien kilometer.
 
Bovenaan