Hond naar Tsjechië - muilkorf, inenten, tips en regels

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Freddy2005

† In Memoriam
PuNkEnStEiN schreef:
Kan je in geval van nood het benodigde voer voor een maand niet gewoon meenemen? Dan weet je zeker dat je het goeie spul bij je hebt. :oeps:

Die kat eet zoveel dat daar geen beginnen aan is. Dan moeten ze met een vrachtwagen gaan, maar Suus schreef :"We gaan met de auto", dus.........:deuk:
 
Vandaag vroeg mijn schoonzus die 2 grote honden heeft of ik hier op het forum eens wilde vragen of iemand weet of je hond in Duitsland, onderweg naar Tsjechië, verplicht met een tuig vast moet zitten in de auto? Ze hoorde dat je anders een bekeuring van 1000 euro staat te wachten (in Duitsland). Ze hebben een busje waar de honden achterin ruimte hebben om te liggen. Het is natuurlijk altijd beter om je huisdier niet los te vervoeren. Maar mag het?
 
goed dat ik dat nu lees. Ik heb een Golden Retriever(overbodig want ze staat hiernaast). Mazzel gaat altijd mee op vakantie en ligt of in de achterbak, of tussen mijn benen voorin. Ik begrijp dus nu dat ze echt vast moeten zitten ergens aan. Nooit geweten. Bedankt!!
 
Ik had dit nog nooit eerder gehoord. Heb altijd met honden of katten gereden. En aangezien Mazzel reizen niet echt prettig vindt, ligt ze het liefst tussen iemand zijn of haar benen. Kan natuurlijk gewoon haar eigen tuig omdoen en de riem vasthouden. Maar wel goed om te weten.
 
snap het niet helemaal wat is de rvv zit die in nederland of tsjechie.Heb ook een hond mee maar reis voordat ik naar tjechie ga al meerdere dagen of weken rond in duitsland waar haal ik dan die verklaring vandaan
 
DH mee op vakantie in CR

Ook wij zijn verscheidene keren in Tsjechie geweest met onze hond. (een bijzonder eigenzinnige hond) Wij hebben in het open vervoer altijd de muilkorf gebruikt. De hond meegenomen in restaurants, hotels en campings. We hebben nooit problemen gehad. Wij vinden de CR zeer hondvriendelijk. Uiteraard gingen we om de beurt een museum in of een kerk of kathedraal. Honden worden in geen enkel land (denk ik) in zulke gelegenheden geaccepteerd. Wel moeten de papieren in orde zijn, daar wordt aan de grens nauwlettender op toegezien, dan op je eigen paspoort. Fijne vakantie....
 
Wat een leuk forum is dit. Wij, mijn man en ik, zouden graag met onze 3 pubers en onze 2 honden naar de wintersport in Tsjechie gaan. Nu heb ik me laten vertellen dat Tsjechie best hondvriendelijk is. Is dit zo? Wie weet hier iets van? Verder zoeken we een gebied waar wij lekker met onze honden kunnen wandelen en de kids lekker kunnen skieeen. Als er nog meer te doen is, is dat alleen maar meegenomen. Wie heeft er een tip voor ons? Oja...........kunnen we beter rond de kerst of rond de crocus gaan?
 
Hoi!
Wij komen al jaren in Tsjechie met onze hond en wij hebben steeds met zeer hondvriendelijke mensen te maken gehad. Bijna overal mag je met je hond naar binnen (behalve uiteraard musea, kerken etc.).Het enige nadeel vind ik dat de hond in sommige situaties een muilkorf moet dragen (bijv. in het OV en in het Gouden Straatje in Praag). Onze hond is een schattig vuilnisbakje dat geen vlieg kwaad doet.
 
Wat leuk om te horen. Ik heb ook gehoord dat honden zelfs in restaurants e.d. mogen komen. Nou zal ik dat niet doen, want wij hebben 2 duitse herders en dat ligt toch wat gevoeliger :-) Alhoewel, in sommige situaties gedragen mijn honden zich beter dan onze pubers :-)
 
Huisdieren mee naar Tsjechie

We hebben twee honden die altijd overal mee naar toe gaan. In het openbaar vervoer hebben de honden een muilkorf nodig. Op veel plekken zijn honden welkom, maar lang niet in alle restaurants. Vraag het altijd vriendelijk voordat je naar binnen gaat en 9 van de 10 keer mag het. Zeker als het rustig is. Vanzelfsprekend heeft de hond een paspoort en een chip nodig.
Succes en plezierige vakantie.
 
Misschien een praktische tip.
Bij mooi weer gaan wij met onze twee grote honden meestal op het terras zitten. En als het nat en fris is blijven onze viervoeters zo mogelijk in de auto.
Meestal worden ze zonder dat wij het vragen al snel voorzien van een bak water.
Ik vind Tsjechie tot nu toe erg hondvriendelijk.


Hilde
 
Voor de eerste maal naar Zuid Bohemen

Hoi allemaal,
Dit jaar gaan we voor de eerste maal naar Tsjechië en hebben ook twee honden mee. Heeft er iemand ervaring hoe de Tjechen omgaan met honden ?
Bedankt
 
Welkom ammm,
Onze hond Mazzel had eerder haar drinken op een terrasje dan wij! Alleen maar vriendelijkheid naar haar toe. We hadden voor de zekerheid wel een muilkorf bij ons als ze mee ging (verplicht), maar ze heeft hem nooit omgehad.
 
Inderdaag is Tsjechie zeer hondvriendelijk.
En honden in restaurant is buitengemeen onsmakelijk.
Typisch een Nederlands probleem.
Zien die stomme beesten als kinderen. Nemen ze mee in restaurants!

Ik denk dat de Tsjechen te aardig zijn om dat te verbieden.
 
Bovenaan